تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
اخبار کهگیلویه و بویر احمد

۴ هزار نفر در دو ماه اخیر خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد از اهدای خون چهار هزار و ۴۵۰ نفر طی دو ماه اخیر در سطح استان خبر داد.

کد خبر: ۱۵۹۹۷۱
۱۱:۵۲ - ۲۷ آذر ۱۴۰۲

۴ هزار نفر در دو ماه اخیر خون اهدا کردند

 

دیدارنیوز ـ کهگیلویه و بویر احمد: عباس رضایی افزود: طی مهر و آبان امسال بیش از ۵ هزار مراجعه کننده به مراکز خونگیری انتقال خون استان برای اهدای خون داشتیم که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از بین مراجعه کنندگان دو ماه اخیر، چهار هزار و ۴۵۰ نفر موفق به اهدای خون شدند که مهم‌ترین دلیل معافیت اهدای خون مراجعه کنندگان حجامت بوده است.

رضایی با بیان این که بیش از ۶۵ درصد اهدا کنندگان خون استان، مستمر و با سابقه هستند، تصریح کرد: متاسفانه در استان ما میزان مشارکت بانوان در امر اهدای خون زیر پنج درصد است.

وی ادامه داد: به لطف خدا به صورت ۱۰۰ درصدی پاسخگوی بیمارستان‌های سطح استان هستیم، اما به دلیل مصرف بیشتر گروه‌های خونی منفی، همواره به این گروه‌های خونی نیاز بیشتری احساس می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سطح استان سه پایگاه اهدای خون شامل مرکز جامع اهدای خون یاسوج، مرکز اهدای خون دهدشت و مرکز اهدای خون گچساران را داریم.

رضایی با بیان اینکه طبق استاندارد‌های ملی تعیین شده و در راستای حفظ ذخایر شبکه خون رسانی در کشور، همواره بین ۸ تا ۱۰ روز ذخیره خون در استان داریم، بیان کرد: افراد با سن ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند پس از میل کردن صبحانه و با در دست داشتن کارت ملی یا کارت شناسایی اهدا کننده مستمر با مراجعه به یکی از مراکز اعلام شده بین ساعت ۷:۴۵ تا ۱۲ برای اهدای خون مراجعه کنند.

 

 

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی