تیتر امروز

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در سواحل لیبی رخ داد

غرق‌شدن قایق پناهجویان؛ ۶۰ نفر جان باختند

پس از غرق‌شدن یک قایق حامل پناهجویان در سواحل لیبی، گفته می‌شود بیش از ۶۰ نفر جان باخته و تنها ۲۵ نفر از این حادثه مهلک جان سالم به در برده‌اند.

کد خبر: ۱۵۹۹۱۳
۱۱:۰۰ - ۲۶ آذر ۱۴۰۲

قایق

دیدارنیوز: در پی غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان در سواحل لیبی، سازمان بین المللی مهاجرت روز شنبه از مفقود شدن بیش از ۶۰ نفر خبر داد که گمان می‌رود جان باخته باشند.

دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت در لیبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قایق حامل مهاجران غیرقانونی دقایقی پس از حرکت از شهر بندری زواره واقع در شمال غرب لیبی، به دلیل هجوم امواج بلند در آب‌های ساحلی این کشور دچار حادثه شد و به زیر آب رفت.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با استناد به اظهارات بازماندگان اعلام کرد که قایق حادثه دیده دست کم ۸۶ پناهجو را با خود حمل می‌کرد.

در بیانیه سازمان بین المللی مهاجرت آمده است که بیشتر قربانیان این حادثه که شماری زن و کودک نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود از اتباع نیجریه، گامبیا و سایر کشور‌های آفریقایی بودند.

به گفته مقامات محلی تاکنون ۲۵ نفر از سرنشینان این قایق از مهلکه نجات یافته و به بازداشتگاهی در لیبی منتقل شده‌اند.

لیبی و تونس مبدا اصلی حرکت اغلب پناهجویان آفریقایی است که به امید رسیدن به اروپا، از طریق ایتالیا، راهی سفر دریایی پر مخاطره‌ای می‌شوند که معمولا با حوادثی مرگبار همراه است.

فلاویو دی جاکومو، سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت با انتشار پیامی هشدارآمیز در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که تاکنون بیش از ۲ هزار و دویست و پنجاه پناهجو در سال جاری به دلیل حوادث دریایی در مدیترانه مرکزی جان خود را از دست داده‌اند.

وی این میزان تلفات را فاجعه‌آمیز قلمداد کرده و نسبت به تلاش‌های ناکافی برای نجات جان پناهجویان در دریا ابراز تاسف کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی