تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
رسانه عبری مدعی شد

«نتانیاهو» برای بقا دست و پا می‌زند

روزنامه معاریو در گزارشی مدعی شد که رفتار‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نشان می‌دهد که او برای بقا در قدرت دست و پا می‌زند.

کد خبر: ۱۵۹۸۹۳
۲۰:۴۸ - ۲۵ آذر ۱۴۰۲

«نتانیاهو» برای بقا دست و پا می‌زند

دیدارنیوز: یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد، سیاست‌هایی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در پیش گرفته بیشتر با هدف افزایش فرصت‌های بقایش در قدرت است.

روزنامه معاریو در شماره امروز شنبه خود با اشاره به تکاپو‌های سیاسی که بنیامین نتانیاهو انجام می‌دهد، اعلام کرد، نتانیاهو طوری عمل می‌کند که گویی تنها کسی است که می‌تواند در مقابل فشار‌های آمریکا مقاومت کرده و از اینرو به دنبال آن است که از این طریق شانس خود را برای ادامه بقا در قدرت افزایش دهد.

این رسانه عبری زبان در ادامه با استناد به نشست محرمانه کمیته امنیت و سیاست خارجی کنست که چند روز پیش انجام گرفته و برخی از مفاد آن به بیرون درز کرده، نوشت: نتانیاهو تلاش کرد در این نشست اعلام کرد شمار کشته‌هایی که روز هفت اکتبر اسرائیل متحمل شده است معادل شمار کشته‌هایی است که از زمان امضای توافق اسلو در اسرائیل از پای در آمده‌اند، او با این سخنان خود اولین گام خود را برای جریان سازی‌های سیاسی خود جهت بقا برداشت.

معاریو در بخش دیگری از این گزارش خود خبر داد، نتانیاهو در کنار جنگی که در غزه دارد، توانست مشکلات داخلی خود را در لیکود هم به نحوی حل کرده و به نحوی مخالفانش را به عقب رانده و اکنون تلاش می‌کند با جریان سازی‌های مختلف راه خود را برای ادامه بقا در ساختار سیاسی اسرائیل هموار کند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، نتانیاهو این روز‌ها تلاش می‌کند با ایجاد تنش‌های صوری با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به نحوی خود را مخالف راه‌حل دو دولتی بداند که بایدن داعیه تلاش برای تحقق آن دارد.

معاریو تاکید کرد: این اقدامات همگی ساختگی هستند، نتانیاهو کاملا در راستای خواست و تمایلات آمریکا قدم بر می‌دارد، اما در یک بده بستان و بازی سیاسی بایدن هم ادعا می‌کند که روابط پیچیده‌ای با نتانیاهو دارد.

این رسانه افزود: نتانیاهو و اطرافیانش هیچ اهمیتی به آنچه که خشم بایدن خوانده می‌شود، قایل نیستند، زیرا خوب می‌دانند که بایدن اطمینان دارد آنچه که نخست وزیر اسرائیل علیه آمریکا و بایدن می‌گوید صرفا جنبه مصرف داخلی و افکار عمومی اسرائیلی داشته و دقیقا همان کاری را می‌کند که بایدن در حال حاضر برای جذب آرا در میان ساختار حزب دموکرات انجام می‌دهد.

مطلب مرتبط:

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حمله ناوشکن آمریکایی به ۱۴ پهپاد حوثی‌ها

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی