تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
جنجال‌های دربی ۱۰۲ ادامه دارد

پنالتی جنجالی دربی؛ بنیادی‌فر گرفت یا داور عراقی؟

باوجود گذشت دو روز از دربی مهم پایتخت، حواشی و اعتراض‌ها به تصمیمات داوری همچنان ادامه دارد به ویژه اعلام پنالتی به سود استقلال که اعتراض شدید سرخ‌ها را از قضاوت بنیادی‌فر در پی داشت.

کد خبر: ۱۵۹۸۶۴
۱۲:۲۵ - ۲۵ آذر ۱۴۰۲

پنالتی جنجالی دربی؛ بنیادی‌فر گرفت یا داور عراقی؟

دیدارنیوز: پنالتی اعلام شده به سود استقلال از سوی موعود بنیادی‌فر در دربی تصمیم داور وسط بوده است نه کمک داور ویدیویی.

در دربی پایتخت، موعود بنیادی‌فر سه بار برای چک کردن صحنه‌های مشکوک به پنالتی به کنار زمین رفت که دو صحنه در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داده بود و یک صحنه در محوطه جریمه استقلال که در نهایت موعود بنیادی‌فر در یکی از صحنه‌ها به سود استقلال پنالتی اعلام کرد و دربی با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

از آنجایی که این اولین بار بود که VAR در بازی‌های لیگ برتر مورد استفاده قرار می‌گرفت در پایان بازی اظهار نظر‌های ضد نقیضی به میان آمد که شاید بکارگیری از این تکنولوژی در بازی‌های لیگ برتر را به چالش بکشد. اینکه داور عراقی موجب اعلام پنالتی به سود استقلال شد و او تصمیم گرفت که برای استقلال پنالتی گرفته شود نه موعود بنیادی‌فر. چرا که موعود بنیادی‌فر نزدیک به صحنه برخورد علی نعمتی با آرش رضاوند بود و دستور به ادامه بازی داد.

اگر تصمیم داور عراقی بود که به سود استقلال پنالتی گرفته شود باید یک پنالتی دیگر به سود استقلال و یک پنالتی هم به سود پرسپولیس گرفته می‌شد چرا که جدا از صحنه منجر به اعلام پنالتی به سود استقلال داور عراقی در دو صحنه دیگر موعود بنیادی‌فر را به کنار زمین کشاند تا صحنه‌ها را مورد بررسی قرار دهد، اما داور وسط دستور به ادامه بازی داد.

مسئولیت تصمیمات فنی داور وسط با خود اوست و اوست که بعد از بازی باید پاسخگوی اشتباهات خود باشد. کمک داور ویدئویی تنها بعد از بازبینی صحنه‌ها داور وسط را به کنار زمین‌فرا می‌خواند تا یک بار دیگر صحنه مشکوک را بازبینی کند و اگر تصمیمی که در جریان بازی گرفته اشتباه بوده را تصحیح کند. اما داور وسط مختار است که به تصمیم قبلی خود احترام بگذارد یا آنرا رد کند؛ بنابراین این موعود بنیادی‌فر بود که به سود استقلال پنالتی اعلام کرد نه داور عراقی که کمک داور ویدئویی بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی