تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
وقتی فرهنگ استفاده از فوتبال را نداریم

دربی درپیت! دعوا ادامه دارد...

صد و دومین بازی استقلال و پرسپولیس ملقب به دربی پایتخت، فرسنگ‌ها با دربی‌های مشهور و مهم دنیا فاصله داشت و به جز عصبیت و درگیری و شکایت از هم، چیز دیگری به فوتبال ایران نداد.

کد خبر: ۱۵۹۸۶۱
۱۱:۴۵ - ۲۵ آذر ۱۴۰۲

دربی درپیت! دعوا ادامه دارد...

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: البته که خاصیت و نمود بیشتر دربی‌های باشگاهی در دنیا، حواشی و کُرکری و پرتاب ترقه و دود فشفشه و این جور ماجراهاست و مگر فوتبال در کجای جدول کیفیت فوتبال خصوصا در نمودار باشگاه‌های دنیاست که انتظار داشته باشیم بازی استقلال و پرسپولیس، یکسره تاکتیک باشد و خلق موقعیت و گل‌های پرتعداد.

به قول مظفرالدین شاه قاجار «همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید!» و صد البته که دربی صد و دوم همه چیزش به هم می‌آمد؛ از قصه‌های قبل از بازی و اضطراب و نگرانی که بالاخره این کمک داور ویدیویی سر و کله‌اش پیدا می‌شود یا نه، تا اینکه حالا با هفت هشت دوربین و فقط یک داور که تجربه دویدن تا کنار زمین و دید زدن مانیتور را دارد، می‌شود یک کار پاکیزه و نسبتا کامل انجام داد یا خیر؟

از آن طرف نگران بودیم که حالا اگر یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام لاجرم قبل از مسابقه با هم روبرو بشوند، نکند به خاطر آن همه رجزی که برای هم خوانده بودند، یک دفعه یکی‌شان تحریک شود و بعد رفتار غیرمتمدنانه‌ای از آن‌ها سر بزند.

از آن طرف بالاخره تا جایی که می‌شد تماشاگر آمد و استادیوم آزادی غیر از مناطق در حال بازسازی، تا خِرتلاق پر از تماشاگر شد و ما آدم‌های ساده فکر دلمان را صابون زدیم بلکه بعد از مدت‌ها یک بازی پرهیجان و بدرد بخور از بازیکنان دو تیم ببینیم، اما همین تعداد تماشاگر هم به زودی تبدیل شدند به بلای جان و نیمی از تولید روزانه شرکت‌های آب معدنی را پرتاب کردند داخل زمین انگار که دارند به شیطان سنگ می‎زنند!

ما ساده‌لوح بودیم و دلمان خوش بود که بالاخره یک بار هم که شده بیشتر از ۲۰۰ نفر از هواداران زن و عشق فوتبال‌های مونث، آن هم به صورت غیرگزینشی قرار است به استادیوم آزادی راه پیدا کنند و موجبات تلطیف سکو‌ها و شعار‌ها را فراهم آورند، اما وقتی شنیدیم که تعدادی از همین بانوان محترم بیرون از استادیوم کلی با هم فحش و ناسزا (از نوع بَد بَد) رد و بدل کرده‌اند و از مرز گلاویز شدن هم عبور کرده و بزن بزن مفصلی راه انداخته‌اند،  فهمیدیم که زهی خیال باطل! حتی چند نفری به ما خبر دادند که تعدادی از آقایان رفتند در معرکه هواداران زن متعصب و حضور مردان باعث شد مقداری از بار ناموسی فحش و ناسزا‌ها کم شود! گاهی کار روزگار برعکس می‌شود...

اول و وسط و آخر بازی هم که بازیکنان و کادر فنی و مقامات دو تیم، به اندازه یک فصل درباره طرف مقابل حرف زدند و همدیگر را متهم کردند و تا جایی که می‌شد به هم پریدند. بازار مظلوم‌نمایی  هم که حسابی داغ بود و این بار دو تیم، داور و کمک داور ویدیویی و امپکس و نودال و خانواده رجبی و حتی کلاغ‌هایی که از روی استادیوم رده شده بودند را مقصر این بازی بی‌کیفیت، اما جنجالی عنوان کردند و مدعی بودند که باید برنده از زمین خارج می‌شدند.

ماجرا به اینجا هم ختم نشد و امواج ویرانگر این بازی تهی از فرهنگ و تاکتیک و تکنیک، تا فردا هم به ساحل آرامش ذهنی مردم کوبید و بیشتر به یادمان آورد که چقدر از فوتبال حرفه‌ای دور هستیم. روز بعد و در برنامه‌های تلویزیونی سر و کله پیش‌کسوت‌ها پیدا شد و انگار که کسی به آن‌ها برای حمایت تیمشان وکالت داده باشد چنان صحنه‌ای راه انداختند که حتی بچه‌های دوره ابتدایی هم به دعوا‌های مسخره و مبتذل ضیا عربشاهی و محمد نوری خندیدند! پیش‌کسوت که اینجور باشد ار بازیکن بیست ساله چه انتظاری می‌توان داشت؟

خلاصه اینکه دربی «درپیت» پایتخت انگار تمام نشده و همچنان جنگ و دعوا‌های بیرون از زمین و شکایت و شکایت‌بازی ادامه دارد و پرسپولیس حتی از نگهبان باشگاه استقلال هم شکایت کرده و استقلال هم هنوز مدعی یک پنالتی است که داور نگرفته. علی سامره و سید جلال هم به عنوان بزرگ‌تر دو تیم، چنان به پر و پای هم پیچیده‌اند که احتمالا تا مدت‌ها باید قرص آرامبخش بخورند. 

این هم از گل مسابقات فوتبال باشگاهی ایران که جزء ۲۰ دربی مهم جهان است و اگر همین‌طور در مسیر پیشرفت بماند احتمالا به زودی جای دربی آرژانتین یعنی بازی بوکا جونیورز و ریورپلاته را در خون و خونریزی خواهد گرفت.

و دست آخر اینکه: خداوند عالمیانا! حالا که دربی به ما عنایت فرموده‌اید، حداقل یک جو از فرهنگش را هم به هر طریقی که شده به این جماعت هوچی و شلوغ‌کار مرحمت فرما...       

دربی درپیت! دعوا ادامه دارد...

 

دربی درپیت! دعوا ادامه دارد...

 

دربی درپیت! دعوا ادامه دارد...

 

دربی درپیت! دعوا ادامه دارد...

 

دربی درپیت! دعوا ادامه دارد...

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی