تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
افاضات اضافه

اگر بازار خراب است چرا قِر می‌دهی؟

در هفته‌ای که گذشت جناب عوام‌الملک توانست از فرصت کوتاهی که هوای تهران پاک شد و امکان تماشای دوردست‌ها پیش آمد، استفاده کند و برای رفع مسائل و معضلات، به خواص هشدارهای لازم را بدهد.

کد خبر: ۱۵۹۸۳۳
۱۳:۵۶ - ۲۴ آذر ۱۴۰۲

اگر بازار خراب است چرا قِر می‌دهی؟

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

 جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲

بزرگوار رشتی از عوام خواست که هر جا شاهد کشف حجاب بودند با مستندسازی به نظمیه‌ها و امنیه‌ها خبر بدهند. کار خوبی‌ست. عوام زیادی را سر کار می‌گذارد. اصولا تماشای کشف کردن هر چیزی خوب است. مثلا در طول تاریخ کسانی هم که شاهد کشف الکل بوده‌اند خیلی خوششان آمده. البته بعید است به گزمه و محتسب و داروغه خبر داده باشند. ولی در عصر ابراهیم باید هر کسی هر کشف کردنی را دید سریع خبر بدهد.‌

بقیه روز را به پیگیری فعالیت‌ها و سخنان مهم خواص‌الدوله‌ها گذراندم. احمد، خواص‌الدوله امور داخله گفت اصلا رییس خواص‌الدوله اینگونه دیده‌اید که هر زمانی دنبال پیگیری و حل مشکلات کشور باشد؟ سوال خوب و مهمی‌ست. جوابش هم معلوم است. نه! مخصوصا که دکتر ابراهیم دنبال پیگیری و حل مشکلاتی‌ست که اصلا وجود ندارند. چون مهم‌ترین ویژگی عصر ابراهیم همین است که هیچ مشکلی در آن نیست.

بهرام، خواص‌الدوله امور صحه هم به صورت سرزده و قاعدتا مثل همیشه بدون اعلام قبلی به همراه مخبر تلویزیون بودجه‌بگیر در اتاق زایمان یک بیمارستان که تازه افتتاح کرده بودند حاضر شد. خوشبختانه یک نوزاد طوری تنظیم کرده بود که همان موقع و همزمان با حضور سرزده وزیر و دوربین تلویزیون بودجه‌بگیر پا به جهان بگذارد و ثابت کند در هیچ جای دنیا چنین خواص‌الدوله امور صحه‌ای ندارند که تا داخل اتاق زایمان مشغول پیگیری و حل مشکلات عوام باشد. به نظرم به میمنت این مساله اسم نوزاد را اگر پسر بود، ابراهیم و اگر دختر بود جمیله بگذارند. حرف‌های دکتر ابراهیم را هم خواندم. گفته در برخورد با فساد به احدی رحم نخواهد کرد. دستش درد نکند. واقعا چنین رییس خواص‌الدوله‌ای که اینقدر پیگیر باشد در هیچ کجای دنیا نیست. ای کاش یک فنجان چای خیلی دبش بخورد تا هم گلویش تازه شود و هم نفسی چاق کند.

شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲

سر صبح دو فیلم از دو استقبال مهم از دکتر ابراهیم دیدم. اولی مربوط به استقبال رفیق عزیز دکتر ابراهیم، ولادیمیر کبیر بود که گفت وقتی از روی آسمان ایران رد می‌شده تصمیم داشته در تهران فرود بیاید ولی به او می‌گویند دکتر ابراهیم دوست دارد خودش به مسکو بیاید و آنجا ولادیمیر را ببیند. این چیزها ممکن است برای ولادیمیر عجیب باشد ولی برای ما عادی‌ست. چون دکتر ابراهیم در همه جا به دنبال پیگیری و حل مشکلات است و به همین خاطر حتی ترجیح می‌دهد برای پیگیری ولادیمیر به مسکو برود. بلافاصله هم فیلم استقبال پرشور و باشکوه عوام استان البرز از دکتر ابراهیم را دیدم‌. به نظر می‌رسید چند نفری از عوام برای استقبال به خیابان آمده بودند. با این حال خوشبختانه ترافیک و تردد در سطح شهر، عادی بود.

پیام یکی از عوام به نام آرزو را در سایت دیدارنیوز خواندم. گفته بود می‌داند که خودروی حضرت عوام‌الملک نمی‌تواند تیبا باشد و حداقل باید لکسوس باشد و خانه‌اش هم یک پنت‌هاوس در ولنجک است. در ضمن گفته بود که حضرت عوام‌الملک (یعنی بنده) از خودشان است وگرنه تا حالا صد بار داخل گونی بوده است. هیچوقت فکر نمی‌کردم یک روز تشت رسوایی‌ام اینطوری به دست عوام از بام‌ بیفتد. باید از طریق دیدارنیوز با آرزو هماهنگ کنم که یک روز غروب با لکسوسم به دنبالش بروم و بعد از گردش در کوچه پسکوچه‌های ولنجک یک شام خاطره‌انگیز در پنت‌هاوسم به ایشان بدهم. شاید اینطوری راضی شود که درباره ماجرای گونی جنجال نکند. قبل از خواب تصنیف "آرزوی ما تویی تو" را گوش دادم. خوب خوابیدم.

یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲

محسن، معاون رییس خواص‌الدوله اعلام کرد که دکتر ابراهیم اخیرا به مجموعه‌های مرتبط با فضای مجازی دستور داده در ارتباط با فیلترینگ بررسی مجدد انجام شود. خیلی مهم است. چون ما تا حالا که اینطور که خواص می‌گفتند فیلترینگ به آن معنا نداشته‌ایم. احتمالا دیگر تحمل خواص تمام شده و به این نتیجه رسیده‌اند خوب است یک سری محدودیت‌ها داشته باشیم. چون محسن هم گفت هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد هر کسی به هر شکلی در فضای مجازی فعالیت بی قید و شرط داشته باشد. راست هم می‌گوید. در کشور ما مخصوصا در عصر ابراهیم قطعا اینطور بوده است. وگرنه این همه تصاویر ناراحت‌کننده از  یک سری نسوان که هر طور دلشان می‌خواهد لباس می‌پوشند و یک سری به اصطلاح کاسب که متاسفانه در خانه می‌گویند برای کار کردن رفته‌اند اما وسط بازار و مغازه می‌ایستند و یک سری صداهایی درمی‌آورند و قر می‌دهند منتشر نمی‌شد. جالب است که همین‌ها که وسط بازار ایستاده‌اند و خیلی هم خوشحال هستند و می‌خندند سیاه‌نمایی هم می‌کنند و می‌گویند بازار خراب است و کاسبی نیست. اگر بازار خراب است چرا می‌خندی و قِر می‌دهی و هلهله و ولوله و زلزله می‌کنی؟ لابد بعد هم می‌خواهی خواص را ول کنی؟

احمد، بزرگوار مشهدی گفت آن عوام نخبه‌ای که مهاجرت می‌کنند دنبال درآمدهای آنچنانی و خودرو لوکس سوار شدن هستند. واقعا که تاسف‌بار است. مگر دنیا چند روز است که عوام در آن دنبال این قاذورات هم می‌گردند و به خاطرش مهاجرت می‌کنند؟ خوشبختانه هنوز در همین جا می‌شود خرده‌نانی برای خوردن و تکه‌برگی برای پوشیدن پیدا کرد. حتی هنوز اشکنه هم می‌توان خورد. احمد چند سال پیش در دوران محمود به ما، عوام اجازه داده بود اشکنه بخوریم و ما دقت نکردیم. در ضمن احمد گفت حجاب اجباری هم نداریم. با این شرایط اکازیونی که داریم واقعا اگر از بین عوام هنوز هستند کسانی که می‌خواهند مهاجرت کنند نه تنها قطعا نخبه نیستند بلکه احتمالا از عوام هم نیستند و ممکن است از عوامل دشمنان باشند و قصدشان از مهاجرت سیاه‌نمایی باشد.‌ لازم است نظمیه‌ها و امنیه‌ها از این به بعد بیشتر مراقب باشند و به عوام اجازه خروج بی‌دلیل از کشور را ندهند. شب شنیدم که خواص‌المله‌ها موافقت‌نامه همکاری در فضای مجازی را با رفقای روسمان تصویب کرده‌اند. کار بزرگی‌ست. ان‌شاءالله کمک خواهد کرد که زودتر همه ارتباطاتمان با اینترنت آمریکایی قطع شود و روی پای رفقای روس و بعدا چینی‌مان بایستیم. پای ما و آن‌ها ندارد. همه اعضای یک پیکریم. خوب است که دکتر ابراهیم‌ هم همزمان درباره بررسی مجدد فیلترینگ دستور داد.

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲

فیلم سخنرانی علی، سخنگوی خواص‌الدوله درباره مشکلات اقتصادی کشور را دیدم. البته طبیعتا در عصر ابراهیم مشکلی نداریم اما آنطور که علی، خیلی هم دقیق گفت اگر مشکل یا تورمی باشد مقصرش مشخص است و کسی‌ست که گفت کلید حل مشکل اقتصادی آنطرف آب است و کلیدش جواب نداد. منظورش حسن بود. اصلا مقصر همه مشکلات کشور اگر چیزی مانده باشد همه خواص تاریخ به جز خواص دوران محمود و عصر ابراهیم هستند. خیلی خوب است که این مسائل بارها برای عوام تکرار شود تا ملکه ذهنمان بشود. در عصر ابراهیم، تنها مشکل باقیمانده چهار تا نسوانی هستند که هنوز با میل و اراده خودشان در مورد حجاب آن طور که خواص می‌خواهند عمل نمی‌کنند.

محمدحسین از خواص اهل تشخیص مصلحت گفت باید شهوت خبر اول دادن را از برخی خواص بگیریم. گویا سر مسئله پول چای ناراحت شده. راست هم می‌گوید. عده‌ای به خاطر یک مشت دلار چای، چند روزی طوری سر و صدا راه انداختند که اگر کسی نمی‌دانست فکر می‌کرد اتفاق مهمی افتاده است. این چه شهوتی‌ست که بعضی‌ها دارند؟ باید به همه این افراد چای کافور داد شاید فعالیتشان کم شود و سر جایشان بنشینند. آقای سردار اعلام کرد نظمیه‌ها یک آنتی‌ویروس ایرانی برای موبایل‌ها درست کرده‌اند و پیشنهاد داده‌اند نصبش برای همه اجباری شود تا نظمیه‌ها خیلی بهتر بتوانند حواسشان به داخل گوشی‌های ما عوام هم باشد که مورد زورگیری و تجاوز و دستبرد از داخل گوشی‌هایمان قرار نگیریم. دستشان درد نکند. این‌ها کارهای بزرگی‌ست. رفقای روس و چینی ما هم قطعا از این دستاوردهای ما احساس غرور می‌کنند. مخصوصا با تصویب موافقتنامه دیروز توسط خواص‌المله‌ها. مطمئنم آیندگان حسرت ما را می‌خورند که در روزگاری زندگی می‌کردیم که دکتر ابراهیم و محمدباقر و غلامحسین همزمان از روسای خواص ما بودند.

سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲

حسن، خواص‌المله رباط‌کریم اعلام کرد که لایحه حجابی که خواص‌المله پشت درهای بسته تصویب کردند با لایحه‌ای که احمد آقا و بقیه نگهبانان پشت درهای بسته بررسی کردند فرق دارد و اخیرا سه ماده دیگر هم به آن اضافه شده است. البته مسئله مهمی نیست. چون بالاخره عوام ما خودشان انتخاب کرده‌اند اینطوری زندگی کنند و نسوان هم با میل و اراده باحجاب شده‌اند و همانطور که احمد، بزرگوار مشهدی گفت ما حجاب اجباری نداریم. خواص هم با این لایحه می‌خواهند عوام خیالشان بابت این موضوع راحت شود. حالا دو سه ماده هم کم و زیاد شود عیبی ندارد. عوام کار خودشان را می‌کنند. خواص اصلا نباید نگران باشند. عصر خبر رد کلیات لایحه بودجه سال آینده توسط خواص‌المله‌ها به دستم رسید. کار خوبی نکردند. دکتر ابراهیم و خواص‌الدوله‌هایش کلی زحمت کشیده بودند تا مشکلاتی که حسن درست کرده را حل کنند. محمدباقر نباید اجازه بدهد این کارها اتفاق بیافتد. حالا حالاها قرار است با دکتر ابراهیم کار کند.

روزنامه بودجه‌بگیر نوشت که در مدارس ژاپن بستن موی دختران به صورت دم‌اسبی ممنوع شده چون باعث تحریک پسران می‌شود. واقعا تاسفبار است که ژاپنی‌ها اجازه می‌دهند دختر و پسر در یک مدرسه باشند. به جای این ممنوعیت‌هایی که باعث از بین رفتن آزادی پوشش نسوان ژاپنی می‌شود باید مدارس را جدا کنند. عجیب است که ژاپنی‌ها با این همه ادعا متوجه این چیزها نمی‌شوند. البته بعد که بهتر فکر کردم دیدم اگر پسران ژاپنی با دیدن موی دم‌اسبی به جای اینکه یاد سامورایی‌ها بیافتند و کلا یک سری کارها و چیزها یادشان برود، می‌توانند تحریک شوند لازم است از خوردن گرمیجات هم منع شوند.

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲

احمد، خواص‌الدوله امور داخله اعلام کرد که در موضوع فضای مجازی غافلگیر شدیم و برای‌مان مزاحمت ایجاد شد اما امروز در حال جبران و تسلط بر این حوزه هستیم. راست هم می‌گوید. از اول هفته همه اخبار مربوط به فضای مجازی نشان می‌دهد که خواص با قدرت و سرعت به دنبال جبران و تسلط هستند. خوشبختانه در این راه هم تنها نیستند و رفقای روسمان کمک می‌کنند.

آقای سردار اعلام کرد مهاجرت انبوه اطبا و پرستاران تبلیغات منفی و دروغ است. خیالم راحت شد. نگران بودم نکند اطبا و پرستاران هم مثل بقیه عوام دنبال درآمدهای آنچنانی و سوار شدن در خودروهای لوکس باشند.‌ خوشبختانه با مسائل دیگر هم مشکل ندارند. فقط یکی از نسوان طبیبه در بابل کمی با حجابش مشکل داشت و نتوانست با میل و اراده حجاب داشته باشد که گویا خوشبختانه این هفته رسما اخراج شد و این مسئله هم حل شد. محمدمهدی، خواص‌الدوله امور ارشادات فرهنگی درباره یکی از عوام عزیز گیلانی که فیلمش درآمده و در تانزانیا با ایشان همخوانی می‌کنند صحبت کرد و گفت این فرصت است. واقعا راست می‌گوید. استقبال خواص از این فیلم‌ها نشان می‌دهد که واقعا فرصت‌شناس هستند.

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲

علی که از بزرگواران است گفت که عوام تصمیمشان را گرفته‌اند که در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا بایستند و این فشارهای اقتصادی هم تقصیر تحریم‌هاست. ما عوام که حرفی نزدیم. راست می‌گوید. کلا ما همه چیز را خودمان انتخاب کرده‌ایم. الان هم داریم هزینه‌اش را می‌دهیم. خواص اصلا نباید نگران باشند. ما اینقدر می‌ایستیم که مجبور شویم بنشینیم. قدیم‌ها آنقدر می‌ایستادیم که مجبور شویم برویم ولی الان چون دنبال پول‌های آنچنانی و خودروهای لوکس نیستیم می‌نشینیم. امروز در تهران و خیلی شهرها باران آمد. یادم رفته بود که می‌شود باران هم بیاید و از بالای بلندی چراغ‌های شهر را دید. عصر مسابقه فوتبال استقلال و پرسپولیس برگزار شد. مثل قبل بود. فقط حاشیه‌هایش فرق داشت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی