تیتر امروز

سیدعلی مجتهدزاده: اراده‌ای برای اجرای قانون جرم سیاسی نمی‌بینم/ اعضای هیئت منصفه در ایران، وابستگان یک گروه سیاسی خاص هستند/ یکی از بهترین کارهای مرحوم رئیسی در قوه قضائیه، برکناری جعفری دولت آبادی از دادستانی تهران بود
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «ایرانشهر» با یک حقوقدان و وکیل دادگستری

سیدعلی مجتهدزاده: اراده‌ای برای اجرای قانون جرم سیاسی نمی‌بینم/ اعضای هیئت منصفه در ایران، وابستگان یک گروه سیاسی خاص هستند/ یکی از بهترین کارهای مرحوم رئیسی در قوه قضائیه، برکناری جعفری دولت آبادی از دادستانی تهران بود

دیدارنیوز در بیست و یکمین پرده از برنامه «ایرانشهر» به سراغ «سید علی مجتهدزاده»، حقوقدان و وکیل باسابقه دادگستری رفته و مسائل مختلف مرتبط با منافع ملی ایران از فعال شدن مکانیسم ماشه، تحرکات تندرو‌ها...
استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد

این صد و سی و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند
در مناظره دو فعال سیاسی در دیدارنیوز مطرح شد

زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند

در ادامه سلسله مناظرات دیدارنیوز در خصوص مسائل روز کشور و منافع ملی، میزبان بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه دانشگاه و احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی بودیم که در ادامه می‌‌خوانید.

تغییر ماموریت‌های معاونت مطبوعاتی در گرو اصلاح زیرساخت‌ها

مهدی توکلیان، کارشناس رسانه معتقد است که «تغییر نام معاونت مطبوعاتی اتفاق بسیار خوبی است، به شرط آنکه زیرساخت‌های آن در ساختار این معاونت فراهم شود».

کد خبر: ۱۵۹۸۲۶
۱۱:۳۹ - ۲۴ آذر ۱۴۰۲

تغییر ماموریت‌های معاونت مطبوعاتی در گرو اصلاح زیرساخت‌ها

دیدارنیوز: با ابلاغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نام «معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات» جایگزین معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی شده است، موضوعی که مهدی توکلیان کارشناس رسانه معتقد است «تغییر نام معاونت مطبوعاتی اتفاق بسیار خوبی است، به شرط آنکه زیرساخت‌های آن در ساختار این معاونت فراهم شود».

هفته گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بررسی‌ها درباره ضرورت تغییر نام معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی، عنوان «معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات» را با ابلاغ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگزین معاونت مطبوعاتی کرد.

فرشاد مهدی پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با تغییر نام معاونت مطبوعاتی به «معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات»، گفت: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در سال ۸۵ به این نام انتخاب شده بود و از آن دوره تا امروز تحولات زیادی رخ داده است. مهمترین تغییرات نسبت به گذشته این است که خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری به مجموعه رسانه‌ها اضافه شدند و توسعه پیدا کردند.

تغییر ماموریت‌های معاونت مطبوعاتی در گرو اصلاح زیرساخت‌ها

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات ضمن اشاره به دلائل تغییر این عنوان گفته بود: عنوان مطبوعات یک عنوان خاص برای حوزه نشریات چاپی است، اما رسانه عنوان جامعی است که همه انواع تولید محتوا را در برمی‌گیرد و شمولیت دارد. در بخش تبلیغات هم با توجه به اهمیتی که این حوزه دارد، به عنوان معاونت اضافه شده است.

موضوعی که با مهدی توکلیان کارشناس رسانه و مدیرکل کتابخانه‌های آنرا در میان گذاشتیم و در خصوص تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی به معاونت اموررسانه‌ای و تبلیغات بیان کرد: دنیای رسانه‌ای امروز به سمت تغییر رفته است و دیگر رسانه محدود به مطبوعات و خبرگزاری‌های برخط و غیربرخط نیست. به نظرم تغییر نام معاونت اتفاق بسیار خوبی است، به شرط آنکه زیرساخت‌های آن در ساختار معاونت فراهم شود.

او ادامه داد: اگر زیرساخت‌های ساختاری در چارت سازمانی و زیر مجموعه‌های معاونت تغییر یابد و موثر واقع شود، شک ندانید که خروجی‌های تاثیرگذاری خواهد داشت و در آینده فضای رسانه‌ای کشور و حوزه تبلیغات در همه ابعاد از شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌ها، تا آینده تلویزیون و رسانه‌ها اثربخش خواهد بود. سیاست‌گذاری یا همان بخش نظارتی و مدیریتی که در وزارت ارشاد به عنوان بالاترین مقام در حوزه فرهنگ و رسانه وجود دارد، می‌تواند تاثیرگذار باشد.

تغییر ماموریت‌های معاونت مطبوعاتی در گرو اصلاح زیرساخت‌ها

توکلیان همچنین درباره ریل‌گذاری سیاست‌های جدید نیز توضیح داد: وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نمی‌توان از ابتدا سیاست‌گذاری کرد، چون در حوزه وظایف کلانی است که به شورای عالی انقلاب فرهنگی باز می‌گردد؛ اما در حوزه حمایت مادی و معنوی و هدایت موضوعاتی از قبیل پژوهش‌های فرهنگی و همه بحث‌هایی که جزو اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد است، این سیاست‌ها محقق می‌شوند.

او در ادامه اظهار کرد: باید بتوانیم به شکل عملیاتی در حوزه معاونت مطبوعاتی سابق یا امور رسانه‌ای و تبلیغات فعلی، حامی اهداف و وظایف وزارتخانه در حوزه تخصصی باشیم. به طور مثال یکی از شاخص‌ها معمولا استقلال فرهنگی و مصونیت جامعه از نفود فرهنگ اجانب یا رواج فرهنگ و هنر اسلامی است که جزو وظایف کلان وزارتخانه است و باید با رشد فضای رسانه‌ای امروز و تبلیغات امروز پیش برود.

این کارشناس رسانه گفت: تعریف رسانه در دنیای امروز با ده سال قبل در کشور خودمان تغییر کرده است و باید سیاست‌گذاری‌ها نیز براساس اهداف، وظایف و شرح وظایف مصوب در وزارتخانه عملیاتی و کاربردی برای جامعه امروز ایران شود که اگر محقق شود آن دستاورد مدنظر صرفا با تغییر یک نام نیست و هم نشان و هم نشانه‌هایش نیز دیده می‌شود که می‌توان کار را انجام داد.

توکلیان در پایان نیز بیان کرد: امیدوارم بشود در طراز نظام انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت کار آنقدر شاخص، عیان، بارز و شکوفا باشد تا بتوان برای تمام بحث‌ها الگودهی کند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
امروز چهارشنبه ۲۸ آبان
امروز چهارشنبه ۲۸ آبان
امروز چهارشنبه ۲۸ آبان
امروز چهارشنبه ۲۸ آبان