تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
بازار شکایت بین سرخابی‌ها پس از یک بازی جنجالی

دربی تمام و شکایت‌ها شروع شد!

سرخابی‌های پایتخت پس از یک دربی جنجالی و پایان آن که با تساوی همراه بود، جدال خود را رسانه‌ای و خارج از زمین برده‌اند و از هم بابت اظهارات و موضع‌گیری‌ها شکایت کرده‌اند.

کد خبر: ۱۵۹۸۲۱
۱۰:۵۱ - ۲۴ آذر ۱۴۰۲

دربی تمام و شکایت‌ها شروع شد!

دیدارنیوز: بعد از پایان دربی تهران، ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال موضع‌گیری‌های جنجالی نسبت به این مسابقه داشتند.

دربی پایتخت برنده نداشت و نبرد پرسپولیس و استقلال در یک مسابقه کم‌هیجان، اما جنجالی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید؛ آن‌هم در حالی‌که در نیمه نخست توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد، اما در نیمه دوم، امید عالیشاه پرسپولیسی‌ها را پیش انداخت تا اینکه کوین یامگا در واپسین لحظات مسابقه از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد و آبی‌ها را از شکست در دربی نجات داد. توقف سه‌باره مسابقه به دلیل استفاده از تکنولوژی (VAR) از جمله اتفاقات مهم مسابقه بود.

موعود بنیادی‌فر به عنوان تنها داور ایرانی دارای مجوز قضاوت در مسابقاتی که از تکنولوژی (VAR) استفاده می‌شود، در اولین مسابقه‌ای که در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران از این تکنولوژی استفاده می‌شد، روز پرماجرایی را گذراند. بعد از پایان داربی، موضع‌گیری مسئولان باشگاه و اعضای کادرفنی و بازیکنان علیه یکدیگر و البته تیم داوری، به سوژه‌ای مهم و جنجالی تبدیل شد و حالا رسانه‌های رسمی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال بیانیه‌های جنجالی را منتشر کردند.

(VAR) هم تغییری در داوری‌های یک‌طرفه به سود تیم خاص نداشت!

باشگاه پرسپولیس با انتشار تصویر لحظه برخورد امید حامدی‌فر با شهاب زاهدی و عدم اخراج هافبک استقلال از سوی بنیادی‌فر، در بیانیه‌ای علیه تصمیمات او در مسابقه امروز موضع گرفت و نوشت: «در دقیقه ۱۰، پنالتی واضح روی شهاب زاهدی که با فن کمر از سوی مدافع استقلال رخ داد، حتی با رفتن به (VAR) از سوی داور گرفته نشد. در دقیقه ۶۰، بازیکنی که کارت زرد دارد، با بی‌احتیاطی تمام چنین خطای شدیدی می‌کند و در صورتی که داور مشرف به صحنه است، از دادن کارت امتناع می‌کند».

دربی تمام و شکایت‌ها شروع شد!

پرسپولیسی‌ها در ادامه بیانیه جنجالی خود علیه عملکرد تیم داوری مسابقه در جدال برابر استقلال با گلایه از چرایی عدم اخراج حامدی‌فر نوشته‌اند: «کارت قرمز و بررسی (VAR) که هیچ، داوران حتی کارت زرد هم برای بازیکن خاطی در نظر نگرفتند تا تیم حریف ۱۰ نفره نشود. بماند که طبق نظر تمام کارشناسان داوری، این خطای شدید مستحق دادن کارت قرمز مستقیم بود. مانده‌ایم به کجا گله ببریم و چه بگوییم. در روز روشن حق پرسپولیس را خوردند».

یحیی تهمت زد و باید پاسخگو باشد!

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در نشست خبری بعد از بازی مقابل استقلال گریزی به رابطه دوستانه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و علی خطیر مدیرعامل استقلال زد و گفت: «چون مدیرعامل آن‌ها با رئیس فدراسیون رفاقت دیرینه و صمیمی دارد نباید حق تیم دیگری ضایع شود. از باشگاه انتظار دارم که از حق تیم و هواداران دفاع کند و یک جایی باید داد و هوار بزند، نمی‌گویم بی‌احترامی شود، ولی باید از حق باشگاه بیشتر دفاع شود. تا الان حجب و حیا به خرج دادیم، ولی از این به بعد باید یک مقدار جریح‌تر باشیم، من دوست ندارم از این کلمات استفاده کنم، ولی متأسفانه جواب می‌دهد».

باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای علیه اظهارات یحیی گل‌محمدی موضع گرفت و درباره صحبت‌های او نوشت: «در پی تهمت یحیی گل محمدی سرمربی تیم پرسپولیس به رییس فدراسیون فوتبال و مدیر عامل باشگاه استقلال و ادعای کذب درباره رابطه مهدی تاج و دکتر علی خطیر، باشگاه استقلال از سرمربی پرسپولیس به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کرد. حرف‌های سرمربی پرسپولیس توهین آشکار به ارکان قضایی مستقل فدراسیون فوتبال و تهمت ناروا به رییس فدراسیون فوتبال و مدیرعامل باشگاه استقلال است و این باشگاه پیگیری این تهمت ناروا در مجامع قضایی فدراسیون فوتبال را حق قانونی خود می‌داند».

شکایت پرسپولیس از سرمربی و سرپرست و بازیکن استقلال

به گزارش دیدارنیوز، در سایت باشگاه پرسپولیس آمده است: «باشگاه پرسپولیس، شکایت خود را از سرمربی، سرپرست و بازیکن تیم استقلال، تقدیم فدراسیون فوتبال خواهد کرد. این باشگاه با توجه به جمیع اتفاقات و مطالب مطرح شده، در ارتباط با دربی، چند شکایت را در مراجع ذیربط مطرح خواهد کرد.

شکایت نخست پرسپولیس از جواد نکونام، سرمربی استقلال، خواهد بود که در کنفرانس خبری پیش از مسابقات اظهارات خلاف واقع و غرض ورزانه داشتند که مشخصا با هدف ایجاد فشار روی تیم داوری و تاثیر روی تصمیم‌های آن‌ها صورت گرفت که این اتفاق هم در بازی به شکل غیر قابل کتمان روی داد.

شکایت بعد از علی سامره، سرپرست تیم استقلال است که پس از بازی برای چندمین بار، رفتار نامناسب و غیر حرفه‌ای خود را در به کارگیری الفاظ، ادبیات و لحن نامناسب علیه پرسپولیس و همچنین ادعا‌های واهی که مصداق نشر اکاذیب است، تکرار کرد. این نوع از گفتمان شاید با شخصیت ایشان و تیم کاری استقلال سازگار باشد، ولی مشخصا مناسب فضای فوتبال و به هیچ‌وجه در شان پرسپولیس نیست.

همچنین باشگاه پرسپولیس از حسین حسینی، کاپیتان این باشگاه به دلیل اظهارات خلاف واقع، غیرحرفه‌ای و کذب او درباره باشگاه پرسپولیس و اتهام‌زنی راجع به روند داوری‌ها که از قضا زیر سوال بردن فدراسیون فوتبال و ارکان آن نیز هست، شکایت می‌کند.

پرسپولیس همچنین شکایت و اعتراض خود به نحوه عملکرد جانبدارانه گزارشگر مسابقه را تقدیم می‌کند. روند گزارش بازی به شکلی بود که گویا اتاق VAR گوش به فرمان وی است و در صحنه‌هایی به سود استقلال خواهان انجام ویدیو‌چک می‌شد که اصولا این رویه با آداب به کارگیری این تکنولوژی منافات د ارد و جدا از این که یک آموزش غلط بود، نوعی خط‌دهی به افکار عمومی به حساب می‌آید.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی