تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
هواشناسی ایران

هشدار بارش باران و برف و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای استان‌های ساحلی از بارش باران و برف در برخی مناطق و افزایش آلودگی هوا طی شنبه تا دوشنبه آینده در شهر‌های صنعتی خبر داد.

کد خبر: ۱۵۹۸۱۷
۱۰:۰۵ - ۲۴ آذر ۱۴۰۲

هشدار بارش برف و باران و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

دیدارنیوز: پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز جمعه، در بخش‌هایی از مرکز، شرق دریای خزر، شمال شرق، برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور ابرناکی، بارش باران، وزش باد، کاهش دما و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی شده است.

سامانه بارشی به‌تدریج اوایل امشب از مرز‌های شرقی کشور خارج می‌شود. فردا شنبه ۲۵ آذرماه در اکثر مناطق کشور جو نسبتاً پایداری حاکم است.

روز یکشنبه در سواحل غربی دریای خزر و دوشنبه علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از شمال غرب کشور بارش روی می‌دهد. سه‌شنبه آینده در سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب ابرناکی و بارش پیش‌بینی شده است. طی روز‌های شنبه تا دوشنبه هفته آینده در شهر‌های صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

امروز در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و اردبیل افزایش محسوس دما و روز دوشنبه در این مناطق کاهش محسوس دما روی می‌دهد. جمعه و شنبه نیز خلیح‌فارس و تنگه هرمز، یکشنبه دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج است.

توصیف سامانه: وزش باد به نسبت شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: ظهر جمعه ۱۴۰۲/۰۹/۲۴

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در مناطق ساحلی تا ۲۲ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی تا ۱.۵ متر و مناطق دور از ساحل بیش از ۱.۵ متر

منطقه اثر: جمعه ۱۴۰۲/۰۹/۲۴: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گلستان

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران و آسیب به تور‌های صیادی، احتمال آسیب شناور‌های سبک و تفریحی، اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل.

توصیه: منع شنا و غواصی، محدودیت در تردد شناور‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر وفعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی.

توصیف سامانه: وزش باد به نسبت شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: صبح شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۵

زمان پایان: بعدازظهر یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۶

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج بیش از ۱ متر در سواحل و مناطق دور از ساحل بیش از ۱.۵ متر

منطقه اثر: شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۵ و یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۶: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و غرب سیستان و بلوچستان در تنگه هرمز و دریای عمان

اثر مخاطره: اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، حتمال آسیب به شناور‌ها بخصوص شناور‌های سبک، احتمال خسارت به تاسیسات ساحی و فراساح همچنین اختلال موقت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکو‌های نفتی.

توصیه: ممانعت از فعالیت‌های تفریحی، منع تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی ساحلی و فراساحلی و سکو‌های نفتی.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی