تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
سی‌ان‌ان ادعا کرد

جنگ غزه؛ اسرائیل از «بمب‌های هدایت‌ناپذیر» استفاده کرده است

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا ادعا کرد که اسرائیل در جنگ غزه از «بمب‌های هدایت‌ناپذیر» استفاده کرده و این بمب‌ها بیشترین تهدید برای غیرنظامیان به ویژه در مناطق پرجمعیت به حساب می‌آیند.

کد خبر: ۱۵۹۸۰۴
۱۰:۱۳ - ۲۳ آذر ۱۴۰۲

جنگ غزه؛ اسرائیل از «بمب‌های هدایت‌ناپذیر» استفاده کرده است

دیدارنیوز: شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا، پنج‌شنبه ۲۳ آذر گزارش داد، نیمی از بمب‌هایی که اسرئیل در حمله هوایی و زمینی به غزه استفاده کرده، بمب‌های سقوط آزاد بودند که باعث کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان در مناطق پرجمعیت شده است.

«سی‌ان‌ان» از منابعی نقل کرد، ۴۰ تا ۴۵% بمب‌هایی که اسرائیل از هفت اکتبر آغاز جنگ در نوار غزه استفاده کرده، بمب‌های هدایت‌ناپذیر بودند، در حالی که بقیه بمب‌ها هدایت‌شونده بودند.

این شبکه توضیح داد که بمب‌های هدایت‌ناپذیر دقت کمتری در اصابت به هدف دارند، بیشترین تهدید برای غیرنظامیان به ویژه در مناطق پرجمعیت به حساب می‌آیند. زیرا باعث کشتار بیشتر غیرنظامیان می‌شود.

به نقل از العربیه، عملیات نظامی هوایی و زمینی اسرائیل به نابودی بخش بزرگی از غزه منجر شد که بیش از ۱۸۵۰۰ نفر کشته و بیش از ۱/۵ میلیون شهروند آواره شدند.

روزنامه «تایمز اسرائیل» پنج‌شنبه ۲۳ آذر نوشت: «ارتش اسرائیل از کشته شدن یکی از سربازان خود در جبهه‌های جنگ غزه خبر داد که تعداد کشته‌شدگان سربازان اسرائیلی از آغاز جنگ زمینی را به ۱۱۶ نفر افزایش داد.» ارتش اسرائیل چهارشنبه ۲۲ آذر از کشته شدن ده افسر و سرباز اسرائیلی در جبهه‌های جنگ غزه خبر داده بود.

همچنین کاخ سفید چهارشنبه ۲۲ آذر تاکید کرد، در صورتی که اسرائیل در جنگ با حماس، به «بمباران بی‌رویه» خود در غزه ادامه دهد، حمایت خود را از دست خواد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی