تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
در شب شکست بارسا و صعود پاریس رقم خورد

تاریخ‌سازی طارمی در اروپا +ویدیو

در شبی که بارسلونا در بلژیک تن به شکست داد و پاری‌سن ژرمن به مرحله بعدی صعود کرد، تیم جهانبخش یعنی فاینورد به پلی‌آف لیگ اروپا رفت و صعود پورتو با گلزنی و تاریخ‌سازی طارمی همراه بود.

کد خبر: ۱۵۹۸۰۰
۰۹:۳۶ - ۲۳ آذر ۱۴۰۲

طارمی

دیدارنیوز: مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با صعود تیم‌های پورتو، پاری‌سن‌ژرمن و راهیابی تیم‌های میلان و فاینورد به پلی‌آف لیگ اروپا خاتمه یافت.

در آخرین شب از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته (چهارشنبه) از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران شش بازی در گروه‌های E تا H برگزار و به این ترتیب چهره تمامی تیم‌های صعودکننده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد.

از گروه H تیم پورتو موفق شد میزبان اوکراینی‌اش تیم شاختار دونتسک را با نتیجه قاطع ۵ بر ۳ شکست دهد. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو گل سوم این تیم را در دقیقه ۶۳ به ثمر رساند. دیگر گل‌های این تیم توسط وندرسون گالنو در دقایق ۹ و ۴۳، پپه در دقیقه ۷۶ و چیکو کنسیسائو در دقیقه ۸۲ به ثمر رسیدند. دانیلو سیکان در دقیقه ۲۹، استفان اوستاکیو در دقیقه ۷۳ (گل به خودی) و دسوسا لموس در دقیقه ۸۸ هم برای تیم شاختار گلزنی کردند.

طارمی با گلی که زد نخستین بازیکن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد که در این مسابقات ۱۰ گل به ثمر رسانده است.

در بازی همزمان این گروه، بارسلونا که پیش از این صعودش به‌عنوان صدرنشین قطعی شده بود، با نتیجه ۳ بر ۲ به میزبان خود تیم آنتورپ بلژیک باخت. آرتون فرمیرن در دقیقه ۲، وینسنت یانسن در دقیقه ۵۶ و ایلنیخنا در دقیقه ۳+۹۰ برای آنتورپ گلزنی کردند و گل‌های بارسلونا را هم فران تورس در دقیقه ۳۵ و مارکو گویو در دقیقه ۱+۹۰ به ثمر رساندند.

با این نتایج بارسلونا و پورتو هر دو ۱۲ امتیازی شدند، اما پورتو به دلیل نتایج ضعیف‌تر در بازی‌های رودررویش با بارسلونا پایین‌تر از این تیم در رده دوم قرار گرفت. با این حال شاگردان سرجیو کنسیسائو به هدف خود که صعود به مرحله بعدی بود، رسیدند. شاختار ۹ امتیازی هم به‌عنوان تیم سوم گروه راهی پلی‌آف لیگ اروپا شد و آنتورپ نیز به کار خود در رقابت‌های اروپایی پایان داد.

در گروه F، گروه مرگ رقابت‌ها نیز دو بازی برگزار شد که در پایان آن‌ها نبرد بوروسیا دورتموند، تیمی که صعودش پیش از این مسجل شده بود با پاری‌سن‌ژرمن یک - یک مساوی شد. کریم آدیمی در دقیقه ۵۱ گل اول بازی را برای میزبان آلمانی زد و تنها پنج دقیقه بعد وارن امری گل تساوی را برای پاریسی‌ها به ثمر رساند.

در بازی همزمان، میلان موفق شد میزبان انگلیسی‌اش نیوکاسل را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد. این در حالی بود که نیوکاسل در دقیقه ۳۳ توسط جوئلینتون و زودتر از میهمان ایتالیایی به گل رسیده بود. کریستین پولیسیک در دقیقه ۵۹ و ساموئل چوکووئزه در دقیقه ۸۴ گل‌های میلان را به ثمر رساندند.

با نتیجه این دو بازی، پس از دورتموند که ۱۱ امتیازی شد و به‌عنوان سرگروه به مرحله بعد رفت، پاری‌سن‌ژرمن هشت امتیازی به لطف نتایج بهتر در دیدار‌های رودررو و تفاضل گل بهتر نسبت به میلان به‌عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. میلان نیز به پلی‌آف لیگ اروپا رفت و نیوکاسل از دور مسابقات حذف شد.

در گروه E نیز که پیش از این، اتلتیکومادرید و لاتزیو از آن صعود کرده بودند، نبرد رودرروی این دو تیم در مادرید با برتری ۲ بر صفر میزبان اسپانیایی همراه بود. آنتوان گریزمان در دقیقه ۶ و ساموئل لینو در دقیقه ۵۱ گل‌های این بازی را به ثمر رساندند. با این نتیجه اتلتیکومادرید ۱۴ امتیازی شد تا در قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی در سید سرگروه‌ها قرار بگیرد.

در بازی دیگر این گروه، فاینورد هلند تیم علیرضا جهانبخش در غیاب بازیکن ایرانی خود با نتیجه ۲ بر یک به میزبانش سلتیک اسکاتلند باخت. پالما در دقیقه ۳۳ (پنالتی) و لاگربیلک در دقیقه ۱+۹۰ برای سلتیک و یانکوبا مینته در دقیقه ۸۲ برای فاینورد گلزنی کردند.

با وجود این شکست تغییری در وضعیت فاینورد در جدول حاصل نشد و این تیم در جایگاه سوم به پلی‌آف لیگ اروپا رفت و سلتیک هم حذف شد.

به گزارش دیدارنیوز، در دو بازی دیگر که زودتر برگزار شد، منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی در زمین ستاره سرخ بلگراد سه بر دو پیروز شد و لایپزیش در خانه خود دو بر یک از سد یانگ بویز سوئیس عبور کرد. از این گروه (G) سیتی و لایپزیش پیش از این صعودشان قطعی بود و یانگ بویز به لیگ اروپا رفت.

به این ترتیب چهره تمامی تیم‌های صعودکننده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد که عبارتند از:

سرگروه‌ها: بایرن مونیخ، آرسنال، رئال مادرید، رئال سوسیه‌داد، اتلتیکومادرید، دورتموند، منچسترسیتی و بارسلونا

تیم‌های دوم: کپنهاگن، آیندهوون، ناپولی، اینتر، لاتزیو، پاری‌سن‌ژرمن، لایپزیگ و پورتو

فهرست تیم‌های سوم که به پلی‌آف لیگ اروپا می‌روند نیز شامل گالاتاسرای، لانس، براگا، بنفیکا، فاینورد، میلان، یانگ بویز و شاختار می‌شود.

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا روز دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی