تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

کوپ ۲۸؛ توافق برای عبور از سوخت‌های فسیلی

کشور‌های شرکت کننده در اجلاس کوپ ۲۸ در امارات، روز چهارشنبه در خصوص «گذار» به دوران عاری از سوخت‌های فسیلی به اجماع رسیدند.

کد خبر: ۱۵۹۷۷۲
۱۲:۱۶ - ۲۲ آذر ۱۴۰۲

کوپ ۲۸؛ توافق برای گذر از سوخت‌های فسیلی

دیدارنیوز: شرکت‌کنندگان در اجلاس تغییرات آب و هوایی در امارات عربی متحده خواستار «گذار» به دورانی عاری از انرژی‌های فسیلی شدند.

این تصمیم در نشست پایانی این اجلاس در دبی با موافقت همه کشور‌های شرکت‌کننده اتخاذ شد. اعضای هیات‌های شرکت‌کننده پس از آن به طور ایستاده با تشویق این تصمیم از آن استقبال کردند.

این در حالی است که پیش از این نگرانی‌های زیادی درباره احتمال شکست اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (کوپ ۲۸) در دبی وجود داشت.

سلطان احمد جابر، رئیس اماراتی «کوپ ۲۸» تصمیم کشور‌های جهان در این اجلاس را «تاریخی» خواند. وی افزود که این برای اولین بار است که در توافق پایانی اجلاس به سوخت‌های فسیلی اشاره شده است. سلطان احمد جابر مدیر شرکت ملی نفت ابوظبی «ادنوک» است.

ووپکا هوکسترا، کمیسر اتحادیه اروپا پیش از آغاز نشست پایانی «کوپ ۲۸» گفته بود که این اجلاس می‌تواند «آغازی برای پایان سوخت‌های فسیلی» باشد.

فرانسه از توافق کشور‌های جهان در این اجلاس به عنوان «پیروزی چندجانبه‌گرایی» استقبال کرد. پاریس همچنین از اشاره توافق پایانی به نقش انرژی هسته‌ای در مقابله با تغییرات آب و هوایی خشنود است. جان کری، نماینده آمریکا در امور اقلیمی نیز گفت که اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل به «دلیلی برای امیدوار بودن» در دنیای جنگ‌زده تبدیل شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز گفت که «دوران سوخت‌های فسیلی» باید به پایان برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی