تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در دیدار بایدن و زلنسکی چه گذشت؟

بسته ۲۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در حضور همتای اوکراینی خود اعلام کرد که بسته‌ای کمکی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار به اوکراین اختصاص داده است.

کد خبر: ۱۵۹۷۶۱
۱۰:۴۸ - ۲۲ آذر ۱۴۰۲

بسته ۲۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین

دیدارنیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در حضور ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، که به منظور تشویق کنگره ایالات متحده برای ادامه حمایت از کشورش در نبرد دفاعی با روسیه به واشینگتن آمده است، اعلام کرد بسته‌ای کمکی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش «فاکس نیوز»، بایدن در جریان دیدار رهبران دو کشور در کاخ سفید که روز سه‌شنبه برگزار شد، به خبرنگاران گفت: «من به تازگی فرمان برداشت ۲۰۰ میلیون دلار از بودجه وزارت دفاع برای اوکراین را امضا کردم.»

این بسته کمک‌های نظامی شامل مهمات سیستم پدافند هوایی پیشرفته «هیمارس»، موشک‌های ضدتشعشع سریع، سیستم‌های ضد‌زره، گلوله‌های توپخانه، موشک، مهمات تخریبی، ۴ میلیون گلوله سلاح‌های کوچک، ژنراتور‌ها و سایر تجهیزات و قطعات یدکی خواهد بود.

به نقل از العربیه، با احتساب آخرین بسته کمکی، واشینگتن اکنون به ارزش حدود ۴.۴ میلیارد دلار اجازه اعطای کمک‌های نظامی به اوکراین از انبار‌های وزارت دفاع ایالات متحده «پنتاگون» را دارد، و پس از آن بودجه برای کمک به اوکراین به پایان می‌رسد.

به گفته فاکس نیوز، سفر زلنسکی به واشینگتن در موقعیتی خطیر صورت گرفته است. جمهوری‌خواهان محافظه‌کار در مجلس نمایندگان آمریکا حاضر نیستند کمک پیشنهادی ۱۱۰ میلیارد دلاری بایدن برای اوکراین را تصویب کنند.

جمهوری‌خواهان اصرار دارند بسته کمکی برای اوکراین را به مساله مهاجرت و کشیدن دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک گره بزنند، که به دلیل مخالفت دموکرات‌ها با این مساله تاکنون به جایی نرسیده است.

زلنسکی سه‌شنبه به طور خصوصی با قانون‌گذاران آمریکایی از جمله چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا، میچ مکانل، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنا، و مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه جدید مجلس نمایندگان دیدار کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد الان زمان مناسبی برای سفر زلنسکی به واشینگتن است، چرا که بایدن قصد دارد قانونگذاران را برای تصویب بسته کمکی قبل از تعطیلات پایان سال تحت فشار قرار دهد.

یک سخنگوی ارشد کاخ سفید نیز گفت که ایالات متحده نباید بگذارد کمک به اوکراین قطع شود، به‌ویژه اکنون که جنگ اسرائیل و حماس در مرکز توجه قرار گرفته است، و پرزیدنت بایدن مایل است با جمهوری‌خواهان سازش کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی