تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
مقاومت فلسطین وضع بسیار خوبی دارد

امیرعبداللهیان: محاسبات آمریکا نادرست است

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران که به ژنو سوئیس سفر کرده، می‌گوید محاسبات آمریکا در جنگ غزه نادرست است و مقاومت فلسطین وضع بسیار خوبی دارد.

کد خبر: ۱۵۹۷۴۸
۰۸:۴۰ - ۲۲ آذر ۱۴۰۲

امیرعبداللهیان: محاسبات آمریکا نادرست است

دیدارنیوز: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که به منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی پناهندگان به ژنو سفر کرده است، در محل اقامت خود با «عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه لبنان دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار مشورت‌های مستمر دو کشور در زمینه‌های مختلف دوجانبه و منطقه‌ای را همواره سازنده توصیف کرد و گفت: ایران و لبنان در سنگر واحد قرار دارند و ایران چیزی جز خیر برای دولت ملت و مقاومت لبنان نمی‌خواهد.

وی شرایط در منطقه را پیچیده خواند و با اشاره به اوضاع فلسطین گفت: لازم است آمریکا نقطه پایانی بر حمایت‌های نامحدود خود از اسرائیل و جنایات جنگی این رژیم علیه ملت فلسطین بگذارد.

امیرعبداللهیان بر ضرورت تداوم تلاش‌های حداکثری برای توقف نسل‌کُشی صهیونیست‌ها در فلسطین تاکید کرد و گفت: لبنان همیشه از ارکان مهم مقاومت ضدصهیونیستی در منطقه بوده است.

وی افزود: برغم جنایات و کشتار وحشیانه غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی در سایه حمایت نامحدود آمریکا، آن‌ها هیچ دستاورد مهمی نداشتند و مقاومت فلسطین وضع بسیار خوبی دارد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا از روند جنگ علیه ملت فلسطین نتیجه‌ای نخواهند گرفت و عملاً ابعاد جنگ توسعه پیدا کرده و در صورت عدم توقف حملات رژیم صهیونیستی، احتمال وقوع انفجار در منطقه نیز وجود دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: محاسبات آمریکا، محاسبات نادرستی است و همانطور که آن‌ها در جنگ علیه حزب‌الله لبنان نتیجه‌ای نگرفتند، در جنگ علیه مقاومت در فلسطین نیز نتیجه‌ای نخواهند گرفت و نتیجه جنگ آن‌ها صرفا کشتار بیشتر شهروندان فلسطین است.

امیرعبداللهیان: محاسبات آمریکا نادرست است

عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان نیز ضمن اظهار خرسندی از این دیدار، مشورت‌های میان دو طرف را همواره مفید و سازنده دانست.

وی ضمن ارائه ارزیابی خود از شرایط دردناک جاری فلسطین گفت: آمریکا با وتوی قطعنامه آتش‌بس، دست اسرائیل را برای آنچه که می‌خواهد انجام دهد، باز گذاشته است.

وی آخرین وضعیت لبنان خاصه اوضاع در مرز‌های جنوب این کشور با سرزمین‌های اشغالی را تشریح کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی