تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
هواشناسی ایران

بارانی‌شدن پایتخت و هشدار نارنجی برای آب‌های جنوب

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در آب‌های جنوب کشور هشدار داد و هواشناسی تهران می‌گوید هوای پایتخت از عصر فردا بارانی می‌شود.

کد خبر: ۱۵۹۷۳۱
۱۷:۲۱ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲

بارانی‌شدن پایتخت و هشدار نارنجی برای آب‌های جنوب

دیدارنیوز: سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج به بیش از ۲ متر در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و خطر غرق شدن شناگران و شناور‌ها هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وزش باد شدید تا ۳۰ نات و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی تا بیش از ۱.۵ متر و در مناطق دور از ساحل به بیش از ۲ متر فردا (۲ آذرماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و پنج‌شنبه و جمعه (۲۳ و ۲۴ آذرماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و غرب دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناور‌ها به‌خصوص شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خطر خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی دور از انتظار نیست.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی ممانعت از تردد شناور‌های سبک، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکو‌های نفتی همچنین آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی در دستور کار قرار گیرد.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

از عصر فردا تهران بارانی می‌شود

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی تهران، از عصر چهارشنبه تا پنجشنبه شب (۲۲ تا ۲۳ آذرماه) با توجه به فعالیت سامانه بارشی در سطح استان افزایش ابر، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و طی روز پنج شنبه کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۸ درجه سلسیوس مورد انتظار است.

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی امروز تا بعد از ظهر فردا (۲۱ تا ۲۲ آذرماه) آسمانی نیمه ابری تا ابری و به دلیل سکون نسبی جو در نواحی پرتردد در بعضی ساعات به‌ویژه ساعات شب با غبار محلی، کاهش کیفیت هوا و انباشت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

از عصر چهارشنبه تا پنجشنبه شب (۲۲ تا ۲۳ آذرماه) با توجه به فعالیت سامانه بارشی در سطح استان افزایش ابر، بارش باران و وزش باد، در بخش‌های شمالی و ارتفاعات بارش باران و برف و در ارتفاعات بالادست و قله‌ها بارش برف و مه و کولاک مورد انتظار است.

از بعد از ظهر پنجشنبه تا صبح جمعه (۲۳ تا ۲۴ آذرماه) در پاره‌ای نقاط به‌ویژه بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

طی روز پنج شنبه کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۸ درجه سلسیوس و روز جمعه افزایش دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای ۴- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲۲ آذرماه) نیمه‌ابری، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی، از بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۲۳ آذرماه) ابری و مه رقیق، همراه با بارش باران، از بعد از ظهر افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی