تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
در خاورمیانه چه خبر است

ماشین جنگی اسرائیل و شهری که «جهنم روی زمین» شد

در شصت و هفتمین روز از جنگ خونین و ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل، حملات ارتش بی‌رحم نتانیاهو به اهداف حماس و شهر غزه ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۹۶۹۵
۰۸:۳۲ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حمله اسرائیل به جنین ادامه دارد

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد شصت و هفتمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۱:۲۴/ حمله اسرائیل به شهر جنین ادامه دارد

به نقل از شبکه الجزیره، کمال ابوالروب معاون فرماندار می‌گوید ده‌ها فلسطینی در جنین در جریان یورش اسرائیل به کرانه باختری اشغالی دستگیر شده‌اند.

حداقل پنج فلسطینی کشته شده‌اند که چهار فلسطینی در حمله پهپاد‌های اسرائیلی بوده است. ابوالروب گفت که سه فلسطینی به ضرب گلوله مجروح شده‌اند.

خودرو‌های ارتش اسرائیل در مقابل تمامی ورودی‌های بیمارستان در جنین مستقر هستند. سربازان از عبور و مرور ساکنان جلوگیری می‌کنند و آمبولانس‌ها را بازرسی می‌کنند.

ساعت: ۲۱:۰۴/ هشدار بایدن به اسرائیل

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هشدار داده است که اسرائیل در حال از دست دادن حمایت جامعه بین المللی به دلیل بمباران بی امان غزه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بایدن در یک رویداد جمع آوری کمک‌های مالی در واشنگتن دی سی گفت: آن‌ها در حال از دست دادن این حمایت هستند.

بایدن همچنین گفت که نتانیاهو باید دولت تندروی خود را تغییر دهد.

ساعت: ۲۰:۰۵/ سازمان آزادی‌بخش فلسطین: نتانیاهو با همه فلسطینی‌ها می‌جنگد

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین موسوم به «ساف» در واکنش به سخنان نتانیاهو علیه توافقنامه صلح اسلو تاکید کرد که این توافق بواسطه رویکرد جنگ‌طلبانه دولت تحت رهبری نخست وزیر کنونی اسرائیل نابود شد.

حسین الشیخ در پیامی که به همین مناسبت منتشر شده، تاکید می‌کند: «ما به نتانیاهو می‌گوییم که (توافق) اسلو زیر زنجیر تانک‌های او که در حال ویران کردن کلیه شهرها، روستا‌ها و اردوگاه‌های ما، از جنین تا رفح، هستند، از نفس افتاد.»

به نقل از یورونیوز، برخی رسانه‌ها از جمله شبکه الجزیره روز دوشنبه در گزارشی به نقل از نخست وزیر اسرائیل آورده بودند که تشکیلات خودگردان نیز به دنبال نابودی اسرائیل است.

کانال ۱۲ اسرائیل با انتشار گزارشی در همین راستا به نقل از بنیامین نتانیاهو اعلام کرد: «تفاوت بین حماس و تشکیلات خودگردان تنها در این است که حماس می‌خواهد ما را درجا و هم‌اکنون نابود کند، در حالیکه تشکیلات خودگردان فلسطینی قصد دارد همین کار را به صورت مرحله‌ای انجام دهد.»

ساعت: ۱۸:۳۳/ رئیس آنروا: غزه «جهنم روی زمین» است

به نقل از یورونیوز، فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس کمک رسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی موسوم به «آنروا» روز سه‌شنبه پس از بازدید از منطقه تحت محاصره سرزمین‌های فلسطینی که بیش از دو ماه زیر بمباران و حملات اسرائیل قرار دارد، غزه را «جهنم روی زمین» توصیف کرد.

این مسئول سازمان ملل متحد با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به بازگشت دوباره خود به غزه اشاره کرده و یادآور شده است که شاهد عمیق‌تر و وخیم‌تر شدن فاجعه در این منطقه است.

وی در این پیام به ساکنان غزه اشاره می‌کند که به گفته او «محروم از همه چیز در خیابان‌ها سرگردانند و مصرانه خواهان امنیت و پایان یافتن این شرایط جهنمی روی زمین هستند.»

رئیس آژانس کمک‌رسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی سپس تاکید می‌کند: «از همکاران ما خواسته می‌شود که در شرایطی غیرممکن، مامویتی غیرممکن را انجام دهند.»

ساعت: ۱۷:۲۲/ تعداد قربانیان غزه به ۱۸۴۱۲ تن رسید

وزارت بهداشت غزه از افزایش آمار کشته‌شدگان و مجروحان حملات اسرائیل خبر داد.

به نقل از ایسنا، وزارت بهداشت غزه امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد، از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه نوار غزه ۱۸۴۱۲ تن کشته شده و بیش از ۵۰ هزار تن مجروح شدند.

در همین حال، قدوره فارس، رئیس هیئت امور اسیران و آزادگان فلسطینی در مصاحبه با المیادین اعلام کرد: از هفتم اکتبر تا به امروز حدود ۳۸۱۰ اسیر زن و مرد بازداشت شدند.

ساعت: ۱۶:۵۸/ دست کم ۲۴ نفر در رفح کشته شدند

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه به الجزیره گفت: در چند ساعت گذشته ۲۴ نفر در حملات اسرائیل به دو خانه در رفح کشته شده‌اند.

این مسئول همچنین گفت که این حمله ۲۲ بیمارستان و ۴۶ مرکز مراقبت‌های بهداشتی را در نوار غزه از کار انداخته است.

ساعت: ۱۳:۳۹/ وحشت نتانیاهو از انتقاد سربازان نیروی هوایی

به نقل از الجزیره، اران اتزیون، معاون سابق رئیس شورای امنیت ملی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را متهم کرده است که به دلیل ترس از انتقاد، از ملاقات با سربازان نیروی هوایی در سفر برنامه ریزی شده خودداری کرده است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که به نیرو‌های ذخیره دستور داده شد تا اماکنی را که قرار بود روز سه‌شنبه نتانیاهو از آن بازدید کند، خالی کنند، بدون اینکه مکان را مشخص کند. این نشریه گفت که نیرو‌های ذخیره ادعا کردند که این دستورالعمل به منظور خاموش کردن انتقاد آن‌ها از نخست وزیر بوده است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ وحشت نتانیاهو از انتقاد سربازان نیروی هوایی

ساعت: ۱۳:۲۱/ موافقت اسرائیل با حفظ مراکز دیدبانی حزب‌الله

منابع «العربیه» دوشنبه ۲۰ آذر، با اعلام این که اسرائیل، میانجی‌گران بین‌المللی را از پیش‌شرط‌های خود در مورد وضعیت لبنان مطلع کرده، افزودند ممکن است توافقی قریب‌الوقوع در این زمینه حاصل شود.

به گفته این منابع، اسرائیل موافقت کرد که حزب الله، برخی از مراکز دیدبانی مشترک با ارتش لبنان و نیرو‌های فرانسوی را در جنوب لبنان؛ به‌ویژه در جنوب رودخانه لیطانی، حفظ کند.

اسرائیل بر ضرورت استقرار ارتش لبنان در مرزهایش با لبنان «در تمامی نقاط»، در کنار نیرو‌های فرانسوی در چارچوب «نیرو‌های بین‌المللی»، تاکید ورزید.

اسرائیل همچنین تاکید کرد که در منطقه جنوب رودخانه لیطانی، سلاح باید صرفا در اختیار ارتش لبنان باشد.

به گفته میانجی‌های بین‌المللی، «ضمانت آمریکایی» وجود دارد که اسرائیل هیچ عملیات یا حمله‌ای به جنوب لبنان انجام نخواهد داد. همچنین اسقرار نیرو‌های آمریکایی در سمت اسرائیلی مرز نیز پیشنهاد شده است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حمله اسرائیل به شمال و جنوب غزه

ساعت: ۱۱:۲۲/ حمله اسرائیل به شمال و جنوب غزه

به گزارش رسانه‌های محلی، در پی حمله هوایی نیرو‌های اسرائیلی، سه‌شنبه ۲۱ آذر به منزلی در محله «الزهور» شمال «رفح» در جنوب نوار غزه، ۱۲ فلسطینی از جمله چند کودک کشته شدند.

به نقل از العربیه، همزمان با بمباران چندین منطقه در شمال و جنوب نوار غزه، اسرائیل روز سه‌شنبه ۲۱ آذر، گلوله‌های منور به آسمان غزه پرتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری «فلسطین»، در پی حمله ارتش اسرائیل به شهر و اردگاه «جنین»، باعث درگیری‌های در چندین منطقه این شهر شد.

نیرو‌های اسرائیلی همچنین، بامداد سه‌شنبه، به روستای «عابود» شمال شهر «رام الله» حمله کردند. گزارشی از بازداشت افراد دریافت نشده است.

همچنین این نیرو‌ها به روستای «بدروس» در غرب «رام الله» و شهرک «السموع» و «بیت اولا» و روستا‌های «الریحیه» و «بیت الروشا» حمله کردند.

ساعت: ۱۰:۰۵/ نتانیاهو به دنبال کنترل غزه

بنیامین نتانیاهو مدعی شد که شهر غزه پس از جنگ تحت کنترل ارتش اسرائیل خواهد بود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، نخست‌وزیر اسرائیل ادعا کرد که نوار غزه پس از جنگ تحت کنترل ارتش اسرائیل خواهد بود.

ساعت: ۰۹:۲۲/ حمله پهپاد‌های اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی سه کشته بر جای گذاشت

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد سه نفر در حمله پهپاد‌های اسرائیلی در جنین منطقه کرانه باختری اشغالی کشته شدند.

پیش از این گروه بزرگی از خودرو‌های زرهی اسرائیل اوایل صبح امروز وارد این شهر شدند.

ساعت: ۰۸:۳۳/ سناتور آمریکایی: فروش مهمات تانک به اسرائیل «اشتباه» است

الیزابت وارن از تصمیم دولت بایدن برای دور زدن کنگره برای تایید فروش مهمات تانک به اسرائیل "در میان آسیب غیرقابل قبول غیرنظامی" انتقاد کرده است.

او در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اضافه کرد که کمک نظامی آمریکا به اسرائیل «باید مشروط به حفظ ارزش‌های ما و قوانین بین‌المللی باشد».

کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد که از اختیارات اضطراری برای تایید فروش نزدیک به ۱۴۰۰۰ گلوله تانک به اسرائیل به ارزش بیش از ۱۰۶ میلیون دلار استفاده کرده است.

ساعت: ۰۸:۱۶/ تظاهرات مردم شیلی در مقابل سفارت آمریکا

تظاهرکنندگانی که پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده و خواستار آتش بس در غزه شدند، روز دوشنبه مقابل سفارت آمریکا در سانتیاگو، شیلی تجمع کردند.

در این تصاویر پلیس شیلی در حال رویارویی با برخی از تظاهرکنندگان و برداشتن بنر‌های آن‌ها دیده می‌شود.

تصویر دیگری رنگ قرمز را نشان می‌دهد که روی دروازه سفارت آمریکا پاشیده شده است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی