تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

زلنسکی به کاخ سفید دعوت شد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، برای نشان دادن حمایت واشینگتن از کی‌یف، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را به کاخ سفید دعوت کرد.

کد خبر: ۱۵۹۶۵۱
۱۰:۳۶ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲

زلنسکی به کاخ سفید دعوت شد

دیدارنیوز: در حالی که جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا به شدت با افزایش کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین که در حال نبرد دفاعی علیه روسیه است مخالفت می‌کنند، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، برای نشان دادن حمایت واشینگتن از کی‌یف، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را به کاخ سفید دعوت کرد.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، واشینگتن یکشنبه اعلام کرد که بایدن سه‌شنبه میزبان زلنسکی در کاخ سفید خواهد بود. این سومین سفر زلنسکی به واشینگتن از زمان آغاز جنگ در اوکراین است. او آخرین بار در ماه سپتامبر به آمریکا سفر کرد.

چاک شومر، رهبر اکثریت و میچ مکانل، رهبر اقلیت سنا نیز رئیس‌جمهوری اوکراین را برای سخنرانی در صحن سنای آمریکا در صبح روز سه‌شنبه دعوت کرده‌اند. مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، نیز با زلنسکی دیدار خواهد کرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی دولت بایدن، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست کاخ سفید به منظور تأکید بر تعهد تزلزل‌ناپذیر ایالات متحده به حمایت از مردم اوکراین، برنامه‌ریزی شده است.

به گفته وی: «در حالی که روسیه حملات موشکی و پهپادی خود را علیه اوکراین افزایش می‌دهد، رهبران دو کشور درباره نیاز‌های فوری اوکراین و اهمیت حیاتی حمایت مستمر ایالات متحده از آن در این موقعیت حساس گفتگو خواهند کرد.»

دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین نیز روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن و زلنسکی روز سه‌شنبه در مجموعه‌ای از جلسات درباره «افزایش همکاری‌های دفاعی» صحبت خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است که زلنسکی بر «حفظ وحدت آمریکا، اروپا و بقیه جهان» در حمایت از اقدامات دفاعی اوکراین در برابر روسیه، و «تقویت نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین و احترام به حاکمیت ملت‌ها» تمرکز خواهد کرد.

به نقل از العربیه، زلنسکی و بایدن همچنین درباره تلاش‌های همکاری دفاعی برای سال آینده، از جمله پروژه‌های مشترک برای تولید تسلیحات و سیستم‌های پدافند هوایی گفتگو خواهند کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی