تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

قالیباف به فکر جلوگیری از واردات کالاهای مرتبط با اسرائیل

قالیباف، رئیس مجلس انقلابی گفت: از وزارت امور خارجه می‌خواهم براساس قانون الزام دولت به حمایت همه‌جانبه از مردم فلسطین و قانون مقابله با اقدامات خصمانه اسرائیل علیه صلح و امنیت، فهرست کالا‌های مرتبط با شرکت‌هایی که سهامدار اصلی آن شرکت‌های اسرائیلی هستند را اعلام کند. طبق این قانون دولت تمهیدات لازم برای جلوگیری از واردات این کالا‌ها را به عمل آورد. در این زمینه ضروری است کمیسیون امنیت ملی پیگیر اجرای این قوانین و دریافت گزارش‌های لازم از وزارت امور خارجه باشد.

کد خبر: ۱۵۹۶۴۳
۰۹:۱۶ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲

قالیباف به فکر جلوگیری از واردات کالاهای مرتبط با اسرائیل

دیدارنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که موتور محرک و عامل اصلی نسل‌کشی در غزه پشتیبانی آمریکا از رژیم صهیونیستی است، گفت: وزارت خارجه فهرست کالا‌های مرتبط با شرکت‌هایی را اعلام کند که سهامدار اصلی آن شرکت‌های اسرائیلی هستند و دولت موظف است تمهیدات لازم برای جلوگیری از واردات این کالا‌ها را به عمل آورد.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز در نطق پیش از دستور خود گفت: فرارسیدن تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) را گرامی می‌دارم؛ این شورا به تعبیر رهبر معظم انقلاب قرارگاه فرهنگی کشور است. بر این اساس باید بازآرایی مداوم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جهت مقابله با جبهه‌بندی فرهنگی دشمن را در دستور کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: باید همواره ابتکار، خلاقیت، توجه به ماهیت مردمی امور مرتبط با فرهنگ، دید باز و دقت نظر در پایش وضعیت فرهنگی کشور مورد توجه شورای عالی فرهنگی قرار گیرد. توفیق روزافزون این نهاد ریشه‌دار انقلاب اسلامی را از خداوند خواستارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: شاهد هستیم اسرائیل با همکاری کامل ایالات متحده آمریکا به عنوان پشتیبان اصلی و شریک آن‌ها در تمام جنایت‌ها به کشتار مردم بی‌گناه غزه و نابودی زیرساخت‌های حیاتی زندگی مردم ادامه می‌دهد. موتور محرک و عامل اصلی نسل‌کشی در غزه، پشتیبانی نظامی، رسانه‌ای و دیپلماتیک آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: حوادث روز‌های گذشته ثابت کرد مردم غزه پیروز واقعی میدان هستند و هیچ اقدامی نمی‌تواند شکست بزرگ و حیثیت برباد رفته رژیم صهیونیستی در واقعه هفتم اکتبر را ترمیم کند.

قالیباف تاکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان به مراتب منفورتر از گذشته است و تصور قدرت پوشالی آن‌ها حتی در میان دوستانشان از بین رفته است؛ مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان از دولت‌های خود انتظار دارند تا اجازه ندهند ساختار‌های غیرعادلانه‌ای همچون شورای امنیت با لجباری ایالات متحده آمریکا دست رژیم صهیونیستی را در ادامه نسل‌کشی باز بگذارد. به یاری خدا همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند، مساله فلسطین به سمت حل شدن حرکت می‌کند و حاکمیت فلسطینی در تمام سرزمین فلسطین تشکیل خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: از وزارت امور خارجه می‌خواهم براساس قانون الزام دولت به حمایت همه‌جانبه از مردم فلسطین و قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت، فهرست کالا‌های مرتبط با شرکت‌هایی که سهامدار اصلی آن شرکت‌های اسرائیلی هستند را اعلام کند. طبق این قانون دولت تمهیدات لازم برای جلوگیری از واردات این کالا‌ها را به عمل آورد. در این زمینه ضروری است کمیسیون امنیت ملی پیگیر اجرای این قوانین و دریافت گزارش‌های لازم از وزارت امور خارجه باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی