تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
نرخ ارز در ایران

زمستانِ دلار!

قیمت دلار روز گذشته (یکشنبه) با نوسان محدودی بسته شد. این اسکناس در حالی در کریدور ۵۰ هزار تومانی جا خوش کرده که سیاست‌گذار با ارزپاشی قصد ایجاد ثبات در بازار‌های مالی را دارد. کارشناسان اقتصادی دوام این سیاست را طولانی مدت نمی‌دانند، اما از ابتدای سال نهاد تصمیم‌گیر توانسته با این شیوه بازار را مدیریت کند.

کد خبر: ۱۵۹۶۳۷
۰۸:۱۹ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲

زمستانِ دلار!

دیدارنیوز: قیمت دلار در آخرین معامله روز گذشته با رقم ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد. این اسکناس برای دومین روز متوالی در همین محدوده معامله شد و این موضوع فشار تقاضا را بالا برد. فعالان بازار ارز معتقدند خرید‌های خرد در معاملات دیروز قیمت دلار را در محدوده مشخصی فریز کرده است. کارشناسان اقتصادی دلار را در روندی خنثی در نوسان می‌دانند. به اعتقاد آن‌ها بالای سطح ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومانی آغاز ریتم صعودی قیمت دلار است.

روز گذشته معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر اقتصاد در مورد تک نرخی کردن ارز گفت: سیاست اعلام شده دولت این است که مرجعیت در نظام ارزی باید به مرکز مبادله ارز و طلای بانک مرکزی انتقال یابد. در این راستا باید به افزایش مرجعیت این مرکز کمک کنیم.

به نظر می‌رسد با روند رشدی که قیمت اسکناس و حواله دلار در مرکز مبادله طلا و ارز دارد و فریز ارزی بازار آزاد، سیاست‌گذار قصد داد این دو بازار را به هم نزدیک کند و قیمت دلار را به سمت تک نرخی شدن سوق دهد.

روز گذشته قیمت دلار در بازار‌های همسایه روند یکدستی نداشت. قیمت دلار هرات رشد ۱۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۲۳۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه کاهش ۵۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۴۴۰ تومانی معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز ۱۹ آذر در مرکز مبادله ارز و طلا ایران اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۵۱۳ تومان عرضه شد و ۸۶ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز ۷۸ تومان افزایش داشت و با رقم ۳۸ هزار و ۶۴۸ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارز‌های موثر

روز گذشته قیمت اسکناس یورو با قیمت ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلا با رشد ۱۸۳ تومانی با رقم ۴۵ هزار و ۷۷۳ تومان عرضه شد. یوروی حواله نیز ۱۶۶ تومان رشد داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۶۱۱ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز گذشته درهم امارات هم با افزایش ۲۰ تومانی با قیمت ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رشد ۲۱ تومانی با رقم ۱۰ هزار و ۵۲۳ تومان عرضه شد، اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۵۷۶ تومان عرضه شد و رشد ۲۴ تومانی داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی