تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
علی خسروی: کارگروه ضد «انتقاد به داوری» تشکیل داده‌ایم!

دربی در آزادی، بدون VAR و داور خارجی

عضو کمیته داوران معتقد است گل تیم پرسپولیس به هوادار آفساید بود، ولی هیچ کمک داوری به غیر از VAR نمی‌توانسته آن را تشخیص دهد و حالا یک دربی سخت بدون کمک داور ویدیویی هم در پیش است.

کد خبر: ۱۵۹۶۱۳
۱۵:۲۷ - ۱۹ آذر ۱۴۰۲

دربی در آزادی، بدون VAR و داور خارجی

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: در فاصله کوتاه تا برگزاری شهرآورد بزرگ فوتبال ایران و آسیا، نگرانی بابت داوری‌ها در لیگ برتر و امکاناتی که همچنان وجود ندارد، بیشتر می‌شود. هفته دوازدهم لیگ برتر هم حواشی و جنجال در مورد داوری زیاد داشت و حتی فریاد یک داور را نیز به آسمان بلند کرد.

علی خسروی یکی از اعضای مهم کمیته داوران که در چند ماه گذشته بار‌ها عنوان کرده فقدان VAR تا ۷۰ درصد روی قضاوت داور‌ها تاثیر منفی دارد در آخرین اظهار نظرش به دیدار گفت: «گل ترابی به هوادار به زعم کارشناسان داوری، آفساید بود، ولی تشخیص آن برای کمک داور ممکن نبود.» خسروی می‌گوید: «متاسفانه درصد زیادی از اشتباهات داوری به نبود سیستم بازبینی برمی گردد، داور‌ها هر روز مورد انتقاد قرار می‌گیرند و این فشار هم روی کار آن‌ها تاثیر منفی دارد.»

البته تنها فشار ذهنی بر داوران هم نیست و گاهی مدیران و مربیان تیم‌های زیان‌دیده، انتقادات تندی به داوران در همان اطراف زمین ابراز می‌کنند و گاهی بازیکنان نیز با داوران کارشان بالا می‌گیرد.

خسروی ادامه داد: «در هفته‌های نخست لیگ، کار گروهی متشکل ازخود آقای افشاریان، کمیته انضباطی، سازمان لیگ و کمیته اخلاق ایجاد شد که در صورت واکنش تند مربی و بازیکنان دست به کار می‌شد و آن فرد را محروم می‌کرد، ولی متاسفانه بعد از چند هفته این کار گروه از کار افتاد!»

عضو کمیته داوران هم این حد از پرخاش به داوران را خارج از اندازه می‌داند و او هم ضعف فنی تیم‌ها را نشانه می‌گیرد: «در فوتبالی که دو تا پاس رو به جلو درست نداریم، پرخاش و صدور بیانیه و اعتراض همه جا را فرا گرفته! وقتی من سوت می‌زدم از بازی فوتبالیست‌ها هم لذت می‌بردم. زمانی از شنیدن لهجه‌ها در شهر‌های مختلف ایران لذت می‌بردیم، اما الان جای بازیکنان بومی را فوتبالیست‌های حرفه‌ای داخلی و خارجی با ارقام نجومی گرفته و انگار همه چیز تغییر کرده است.»

از خسروی در مورد احتمال استفاده از VAR در آزادی برای استفاده در شهرآورد پرسیدیم. در کمال تعجب او گفت: «بعد از اتمام مرحله گروهی بازی‌های آسیایی، کنفدراسیون فوتبال آسیا هم VAR استادیوم آزادی را جمع کرد و برد؛ بنابراین در دربی پیش‌رو کمک داور ویدیویی نداریم. باید بپذیریم اینجا ایران است و محدودیت‌هایی وجود دارد.»

خسروی در پایان در مورد احتمال حضور داور خارجی در دربی ۱۰۲ گفت: «تا روزی که من هستم داور خارجی به شهر آورد نمی‌آید. برای دربی هم از داوران بین المللی خودمان که در لیگ نمره بالایی گرفتند، استفاده می‌کنیم.»

دربی در آزادی، بدون VAR و داور خارجی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی