تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
تنش و درگیری در خاورمیانه

حملات بی‌رحمانه اسرائیل؛ بمباران و موج بازداشت‌ها

در ادامه حملات اسرائیل به غزه و شهرهای دیگر به بهانه نابودکردن گروه حماس، توپخانه اسرائیل چندین منطقه در شرق «خان‌یونس» و جنوب نوار غزه، را بمباران کرد و درگیری‌هایی بین گروه‌های فلسطینی و ارتش اسرائیل در مناطقی در «خان‌یونس» ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۹۵۶۷
۱۹:۳۶ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲

حملات بی‌رحمانه اسرائیل؛ بمباران و موج بازداشت‌ها

دیدارنیوز: در شصت و چهارمین روز از جنگ اسرائیل و حماس، چندین منطقه غزه، هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار «العربیه»، شنبه ۱۸ آذر، جنگنده‌های اسرائیل، چندین منطقه در «دیر البلح» مرکز غزه را هدف حملات خود قرار دادند.

او افزود، در پی حمله هوایی اسرائیل ده‌ها تن مجروح شده که به بیمارستان «الاقصی» منتقل شدند و تاکید کرد، نیرو‌های اسرائیلی مناطقی که پیشتر جزو مناطق امن بودند، را بمباران کردند.

همچنین اشاره کرد، توپخانه اسرائیل چندین منطقه در شرق «خان‌یونس»، جنوب نوار غزه، را بمباران کردند و درگیری‌هایی بین گروه‌های فلسطینی و ارتش اسرائیل در مناطقی در «خان‌یونس» ادامه دارد.

زخمی و کشته در پی حمله به رفح

همچین شهر «رفح» که پناهگاه هزاران آواره فلسطینی است، مورد هدف حملات اسرائیل قرار گرفت.

به گزارش تلویزیون «فلسطین»، در پی حمله به یک شهر همجوار مرز مصر، پنج کشته و شماری زخمی شدند.

به گزارش وزارت بهداشت فلسطین، در بیست و چهار ساعت گذشته، ۷۱ شهروند فلسطینی کشته و ۱۶۰ زخمی به بیمارستان «شهدای اقصی» منتقل شدند.

موج بازداشت‌ها در کرانه باختری

از آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه، کرانه باختری روزانه شاهد حمله و بازداشت‌هایی بوده است. نیرو‌های اسرائیلی به شهرک «قباطیه» در جنوب جنین حمله کردند.

همچنین نیرو‌های اسرائیلی شماری زیادی از شهروندان فلسطینی در منطقه «بیره» را بازداشت کردند.

اداره امور زندانیان، تعداد بازداشتی‌ها از هفت اکتبر را فراتر از سه هزار دانست.

بر اساس آمار دفتر رسانه دولتی نوار غزه، تعداد کشته‌شدگان از آغاز جنگ در غزه، ۱۷۹۴۰ کشته از جمله ۷۸۷۰ کودک و ۶۱۲۱ زن برآورد شده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی