تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
از بازار سرمایه چه خبر؟

ریزش ۱۰ هزار واحدی بورس

بازار سهام امروز (شنبه ۱۸ آذرماه) با ریزش ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس روبرو شد و به این ترتیب، هفته را با یک عقبگرد ملموس آغاز کرد. کاهش ۰.۴۶ درصدی شاخص کل بورس در حالی رقم خورد که دومین هفته آذرماه برای معامله‌گران خوش‌یمن بود و آن‌ها را نسبت به بهبود وضعیت بازار سهام، امیدوار کرده بود.

کد خبر: ۱۵۹۵۴۹
۱۳:۵۶ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲

ریزش ۱۰ هزار واحدی بورس

دیدارنیوز: بورس تهران امروز شاهد روندی کاملا متفاوت با مسیر هفته گذشته بود؛ به نحوی که نماگر‌های کل و هم‌وزن منفی شدند و خروج پول حقیقی رقم خورد؛ با این حال، حجم و ارزش معاملات خرد در منطقه خوبی قرار داشت و نوید پویایی بازار را می‌داد.

همزمان با قرار گرفتن نماگر بورس روی سطح دو میلیون و ۱۶۱ هزار و ۲۲ واحد، شاخص هم‌وزن هم با عقبگرد دو هزار و ۶۳۷ واحدی، معادل ۰.۳۵ درصد پایین رفت و در سطح ۷۴۴ هزار و ۶۵۸ واحد متوقف شد. این در حالی بود که شاخص کل فرابورس امروز مسیری متفاوت را پیمود و با ۳۳ واحد افزایش، رشد خفیفی را تجربه کرد و به پله ۲۶ هزار و ۲۳۰ واحد رسید.

ریزش ۱۰ هزار واحدی بورس

نماد‌های موثر

امروز نماد جم، ۱۰۴۱ واحد شاخص کل بورس را بالا برد، اما از پس منفی‌ها برنیامد تا نماد‌های فولاد، شستا، حکشتی، خودرو، فارس و رمپنا، شاخص کل بورس را در محدوده قرمز قرار دهند. امروز همچنین خگستر، فولاد، ثشاهد، شستا، ذوب، خودرو و حکشتی، پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورسی بودند.

در سمت دیگر بازار، کگهر، انتخاب و فصبا، شاخص کل فرابورس را بالا کشیدند. در مقابل، آریا، هرمز، زاگرس و خاور، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل این بازار داشتند. در همین حال، فصبا، کمرجان، کرومیت، وسپهر، خاور، نطرین و غدانه، پرتراکنش‌ترین نماد‌های فرابورسی بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد

امروز با وجود جو منفی بازار، اما حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی بالا بود و به ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم رسید که با ارزش ۶ هزار و ۶۳۹ میلیارد تومان معامله شد.

در روز جاری همچنین بازار سهام شاهد خروج ۲۲۵ میلیارد تومان پول حقیقی بود. همین روند در صندوق‌های درآمد ثابت جریان داشت و ۳۰۴ میلیارد تومان پول حقیقی (تا این لحظه) از صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت خارج شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی