تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

توضیح وزارت بهداشت درباره حضور خبرساز «عین‌اللهی» در اتاق عمل

بعد از اینکه ویدیویی درباره حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و یک مجری صداوسیما در اتاق زایمان منتشر و با واکنش‌های منفی مواجه شد، سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح این ماجرا گفته بازدید و حضور یاد شده در اتاق عمل جراحی (و نه اتاق زایمان) با رعایت کامل ضوابط شرعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی پس از اتمام عمل جراحی سزارین و وقوع تولد نوزاد (نه در حین آن) صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۵۹۵۴۰
۱۲:۰۸ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲

توضیح وزارت بهداشت درباره حضور خبرساز «عین‌اللهی» در اتاق عمل

دیدارنیوز: پس از حواشی اخیر، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: وزیر بهداشت پس از اتمام عمل سزارین در اتاق جراحی حضور پیدا کرده است.

روز گذشته در حاشیه افتتاح بیمارستانی در فردیس کرج، انتشار گزارش تصویری حضور بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت در اتاق زایمان این بیمارستان در حالی که یک نوزاد لحظاتی پیش در آن متولد شده بود؛ خبرساز شد.

در شرایطی که بسیاری از بیماران از ورود پرسنل مرد به بخش‌های مرتبط با زنان و یا انتشار تصاویر اقدامات درمانی توسط برخی پزشکان دوربین‌به‌دست در فضای مجازی گلایه دارند؛ این اقدام وزیر بهداشت با واکنش‌های منفی فراوانی در فضای مجازی روبرو شد؛ برخی آن را ترویج نقض حریم خصوصی بیمار و خلاف اخلاق و عرف دانسته‌اند و برخی آن را قبح‌زدایی از حضور پزشکان دوربین به دست بر بالین بیماران عنوان کرده‌اند.

واکنش وزارت بهداشت به حضور وزیر بهداشت در اتاق عمل جراحی

پدرام پاک‌آیین، سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح این ماجرا گفت: بازدید و حضور یاد شده در اتاق عمل جراحی (و نه اتاق زایمان) با رعایت کامل ضوابط شرعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی پس از اتمام عمل جراحی سزارین و وقوع تولد نوزاد (نه در حین آن) صورت گرفته است.

وی همچنین درباره مسائلی مبنی بر عدم رعایت حقوق بیمار و انتشار تصاویر مربوط به اتاق جراحی در این گزارش خبری، افزود: به تصویر کشیدن نوزاد از سوی خبرنگار، با اخذ رضایت قبلی از خانواده بیمار بوده است.

مطلب مرتبط:

آقای وزیر، اتاق زایمان بیلبورد تبلیغاتی نیست!

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی