تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
وزیر خارجه عربستان در گفتگو با بلینکن بیان کرد

آتش‌بس فوری در غزه باید برقرار شود

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در گفتگو با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود اظهار داشت که آتش‌بس فوری در غزه باید برقرار شود.

کد خبر: ۱۵۹۵۳۶
۱۰:۴۵ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲

آتش‌بس فوری در غزه باید برقرار شود

دیدارنیوز: وزیر خارجه عربستان سعودی، لزوم بسترسازی برای احیای ثبات و بازگشت به مسیر صلح در جهت تضمین دستیابی مردم فلسطین به حقوق مشروع خود را مورد تاکید قرار داد.

به نقل از العربیه، پس از وتوی آمریکا که تلاش شورای امنیت برای تصویب پیش‌نویس قطعنامه خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه را ناکام گذاشت، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه سعودی بر اهمیت دستیابی مردم فلسطین به حقوق خود تأکید ورزید.

وزارت خارجه عربستان، روز شنبه ۱۸ آذر، در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور ضمن گفتگو با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود درباره تحولات نوار غزه، بر اهمیت انجام همه اقدامات فوری برای برقراری آتش‌بس در غزه، تاکید کرد.

کریدور‌های بشردوستانه

بن فرحان همچنین به بلینکن تاکید کرد که باید تمام تلاش‌های ممکن برای کاستن از سرعت تشدید تنش و تضمین عدم گسترش دامنه خشونت به منظور جلوگیری از پیامد‌های خطرناک آن بر صلح و امنیت بین‌المللی، انجام شود.

وزیر خارجه سعودی، لزوم بسترسازی برای احیای ثبات و بازگشت به مسیر صلح در جهت تضمین دستیابی مردم فلسطین به حقوق مشروع خود و تلاش بیشتر برای اطمینان از ایمنی کریدور‌های امدادی برای رساندن کمک‌های فوری بشردوستانه، غذایی و پزشکی به نوار غزه را نیز مورد تاکید قرار داد.

از سویی ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد، وتوی پیش‌نویس قطعنامه بین‌المللی از سوی آمریکا را محکوم کرد و آن را یک «فاجعه» دانست.

اتحادیه عرب و اردن و تعدادی از سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی نیز این موضع آمریکا را محکوم کرده و آن را به منزله تأییدی بر ادامه عملیات کشتار علیه فلسطینیان دانستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی