تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

افزایش قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز (جمعه) با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۲۰۳۱ دلار و ۳۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۰۶ درصدی به ۲۰۴۷ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

کد خبر: ۱۵۹۵۱۰
۱۰:۱۷ - ۱۷ آذر ۱۴۰۲

افزایش قیمت جهانی طلا

دیدارنیوز: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۲۰۳۱ دلار و ۳۰ سنت رسید.

طلا در آستانه اولین کاهش قیمت هفتگی پس از یک ماه قرار دارد که نتیجه تثبیت ارزش دلار است. قیمت طلا امروز در آستانه انتشار اطلاعات اشتغال آمریکا جهت بررسی احتمال پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو تا ماه مارس، تغییر چندانی نداشته است.

به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۲۰۳۱ دلار و ۳۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۰۶ درصدی به ۲۰۴۷ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را در روز دوشنبه به رکورد ۲۱۳۵ دلار و ۴۰ سنت رساند، اما عدم اطمینان نسبت به زمان‌بندی این کاهش، قیمت طلا را بیش از ۱۰۰ دلار در همان روز پایین آورد.

شاخص دلار در آستانه سومین افزایش پیاپی هفتگی قرار دارد که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گرانتر می‌کند.

طلا با اطمینان بالاتر از سطح ۲۰۰۶ دلار قرار گرفته، اما اگر اطلاعات اشتغال آمریکا که قرار است امروز منتشر شود، بیش از حد انتظار مثبت باشد، این امنیت طلا به خطر می‌افتد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد رشد بازار کار این کشور به تدریج آهسته شده، چون افزایش هزینه‌های وامگیری تقاضا را پایین آورده است.

تاجران در حال حاضر منتظر گزارش اشتغال آمریکا در بخش غیر کشاورزی هستند. انتظار می‌رود ۱۸۰ هزار شغل در این بخش طی ماه گذشته ایجاد شده باشد.

بازار‌ها ۶۵ درصد احتمال می‌دادند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تا ماه مارس کاهش یابد. اما به نظر می‌رسد نرخ بهره حداقل تا ماه ژوئیه تغییری نخواهد کرد.

پایین آمدن نرخ بهره به نفع سرمایه‌های غیر سوددهی مثل طلاست.

قیمت نقره با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۱۴ سنت رسیده و پلاتین با ۰.۷۱ درصد افزایش، ۹۱۶ دلار و ۲۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی