تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
درگیری در خاورمیانه

جنگ غزه؛ کشته‌شدن ۲ اسرائیلی، طرح تامین سوخت و نبرد در خان‌یونس

در شصت‌ودومین روز نبرد میان ارتش اسرائیل و گروه حماس در شهر ویران‌شده غزه، اسرائیل مدعی کشته‌شدن دو سرباز خود شد و جنگ در خان یونس ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۹۴۹۱
۱۰:۱۹ - ۱۶ آذر ۱۴۰۲

جنگ غزه؛ کشته‌شدن ۲ اسرائیلی و نبرد در خان‌یونس

دیدارنیوز: ارتش اسرائیل مدعی شد که دو سرباز اسرائیلی روز چهارشنبه در بحبوحه جنگ اسرائیل و حماس در غزه کشته شدند.

ارتش اسرائیل (IDF) اعلام کرد که یکی از این سرباز‌ها طی نبرد در مرکز غزه کشته شد، در حالی که دیگری یک روز پس از مجروح شدن در جنوب غزه جان باخت.

ارتش اسرائیل همچنین تایید کرد که چهار سرباز دیگر اسرائیلی روز چهارشنبه در غزه به شدت مجروح شدند.

از زمانی که اسرائیل در ماه اکتبر تهاجم زمینی خود را در نوار غزه گسترش داد، ده‌ها سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند. به گفته مقام‌های بهداشتی نوار غزه، از ۷ اکتبر و در پی جنگی که با حمله موشکی حماس به اسرائیل آغاز شد، تاکنون بیش از ۱۶ هزار فلسطینی کشته شده‌اند.

اسرائیل طرح تامین حداقل سوخت مورد نیاز غزه را تایید کرد

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که کابینه این کشور روز چهارشنبه طرح تامین «حداقل» سوخت مورد نیاز غزه را به منظور جلوگیری از «بروز تبعات انسانی و شیوع بیماری‌های همه‌گیر» تصویب کرد.

دفتر نتانیاهو تاکید کرد که مجوز صادر شده برای ورود «حداقل مقدار مورد نیاز» است و این میزان از این پس هرازگاهی توسط کابینه مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

نبرد در قلب خان یونس برای یافتن یکی از رهبران حماس

نیرو‌های اسرائیلی روز پنجشنبه در قلب خان یونس، مهمترین شهر جنوب غزه، جایی که گمان می‌رود یکی از رهبران ارشد شبه‌نظامی مخفی شده است، با شبه‌نظامیان حماس نبرد کردند.

شاهدان عینی به خبرگزاری فرانسه گفتند که با شکستن خط دفاعی حماس در دومین شهر بزرگ نوار غزه، نیرو‌های اسرائیلی با تانک‌ها، نفربر‌های زرهی و بولدوزر‌های خود به خان یونس حمله کردند و غیرنظامیان بیشتری ناگزیر به ترک شهر شدند.

حماس اواخر روز چهارشنبه اعلام کرده بود که نیروهایش «در تمامی محور‌های تهاجم به نوار غزه» درگیر نبرد‌های شدید علیه نظامیان اسرائیلی هستند.

جنگ غزه؛ کشته‌شدن ۲ اسرائیلی و نبرد در خان‌یونس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی