تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
دلیل «بایدن» برای حضور در انتخابات آمریکا

ترامپ آمد، من هم آمدم!

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد اگر دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ شرکت نمی‌کرد، ممکن بود او نیز برای بار دوم نامزد دموکرات‌ها نمی‌شد.

کد خبر: ۱۵۹۴۶۵
۱۲:۱۴ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲

ترامپ آمد، من هم آمدم!

دیدارنیوز: جو بایدن در یک گردهمایی انتخاباتی جمع آوری کمک‌های مالی برای کمپین ۲۰۲۴ خود اظهار کرد اگر ترامپ در انتخابات سال آینده شرکت نمی‌کرد، من هم اطمینان ندارم که نامزد دموکرات‌ها می‌شدم. نمی‌توانیم اجازه دهیم او پیروز شود.

وی در حالی این اظهارات را بیان کرد که بسیاری از رای دهندگان دموکرات نگرانی خود را درباره سن جو بایدن اعلام کرده‌اند. جو بایدن ماه گذشته ۸۱ ساله شد تا پیرترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا لقب بگیرد. او قصد دارد برای دوم در انتخابات شرکت کند و از رقابت کناره گیری نخواهد کرد.

اما جو بایدن با اشاره به افرادی که نگران سن بالای او برای انجام وظایف شغلی اش هستند تلاش کرد تا آن‌ها را متقاعد کند که سن و تجربه بیش از نیم قرن او در زندگی، دارایی است که مشکلات مردم آمریکا را می‌توان با آن حل کرد.

براساس این گزارش، رئیس جمهور فعلی آمریکا اگر بار دیگر در انتخابات سال آینده پیروز شود، در پایان دوران ریاست جمهوری اش ۸۶ ساله خواهد بود. پیش از وی، رونالد ریگان از حزب جمهوری خواه رکورددار مسن‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا بود. ریگان دومین دوره ریاست جمهوری اش را در سال ۱۹۸۹ و در سن ۷۷ سالگی به پایان رساند.

بایدن در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره کناره گیری از انتخابات در صورت انصراف ترامپ ۷۷ ساله از رقابت‌های انتخاباتی گفت: نه حالا نه، نگاه کنید او نامزد جمهوری خواهان شده و من هم شرکت خواهم کرد.

وی همچنین در جواب سوالی در این باره که اگر او نامزد دموکرات‌ها می‌شد، ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی نبود اظهار کرد چنین انتظاری دارم.

این در حالی است که بایدن بار‌ها در جریان کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰ خود اعلام کرده بود که بخشی از تصمیمش برای شرکت در انتخابات به دلیل حضور ترامپ در انتخابات است.

در حال حاضر بایدن با رقابت محدودی با هم حزبی‌های خود برای نامزدی دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۴ روبرو است. او ترامپ را خطری برای دموکراسی آمریکا خواند.

نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که ترامپ به عنوان نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در یک رقابت فرضی در ایالت‌های کلیدی، بایدن نامزد دموکرات‌ها را شکست می‌دهد.

نظرسنجی مشترک روزنامه نیویورک تایمز و موسسه سیِنا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در پنج ایالتی کلیدی ایالات متحده از جو بایدن رئیس جمهوری فعلی این کشور پیش است.

بر اساس این نظرسنجی در صورت برگزاری انتخابات ۲۰۲۴، ترامپ در ایالت‌های نوادا، آریزونا، جورجیا، پنسیلوانیا و میشیگان از بایدن پیش می‌افتد.

در همین حال جدیدترین نظرسنجی موسسه افکارسنجی گالوپ نشان می‌دهد که جو بایدن در حال به جا گذاشتن ضعیف‌ترین عملکرد در میان روسای جمهور آمریکا در زمینه‌های مختلف است.

نتایج این نظرسنجی حاکی است میزان مقبولیت بایدن نزد آمریکایی‌ها تنها ۳۷ درصد است و ۵۹ درصد گفته‌اند که از عملکرد او به عنوان رئیس‌جمهور رضایت ندارند.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست. ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را در و تاکنون در هیچ یک از این پرونده‌ها گناهکار شناخته نشده است.

اما دونالد ترامپ طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ می‌داند، این در حالی است که براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، ترامپ همچنان نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ است. وی مدعی است طرح این اتهامات تنها باعث پیشتازی او در نظرسنجی‌ها شده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی