تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش خبر داد

دعوت از دانش‌آموزان برای گفتن «اذان زنده»

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: به‌زودی دانش آموزان را به گفتن اذان زنده دعوت می‌کنیم تا اذان در مدارس از سوی دانش آموزان گفته شود.

کد خبر: ۱۵۹۴۶۴
۱۱:۵۴ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲

دعوت از دانش‌آموزان برای گفتن «اذان زنده»

دیدارنیوز: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: به‌زودی دانش آموزان را به گفتن اذان زنده دعوت می‌کنیم تا اذان در مدارس از سوی دانش آموزان گفته شود این در حالیست که تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز در مسابقات اذان اعلام آمادگی کرده‌اند.

اصغر باقرزاده در نشست تبیین برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی که به صورت زنده از شبکه شاد پخش شد، توضیحاتی را درباره این برنامه ارائه و اظهار کرد: در سال‌های گذشته اقدامات و خدمات زیادی در حوزه پرورشی و فرهنگی انجام شده است، اما برنامه‌ای را تنظیم کردیم که چالش‌های برنامه‌های گذشته به حداقل برسد.

وی هدف از این برنامه را تشریح و بیان کرد: چالش‌های حوزه پرورشی و مدارس، حجم بالای دستورالعمل‌های دریافتی، موازی کاری مجموعه‌ها در حوزه پرورشی و فرهنگی، عدم تدارک فرصت لازم در برنامه هفتگی مدارس، غفلت از عاملیت دانش آموزان در طراحی و اجرای برنامه‌ها و تصدی‌گری مربیان در فعالیت‌ها، عدم امکان نظارت و اثربخشی برنامه‌ها، کمبود منابع انسانی و مالی، عدم امکان ارزیابی عملکرد پرورشی مدارس، بی اطلاعی دانش آموزان و خانواده‌ها از کمیت و کیفیت فعالیت‌های پرورشی، جذاب نبودن فعالیت‌های مدارس از جمله چالش‌های این حوزه بوده است.

باقرزاده اضافه کرد: برای رفع این چالش‌ها مطالعه زیادی کردیم تا اصول، سیاست‌ها و راهبرد‌ها را تغییر دهیم؛ اصل اول سند تحول بنیادین است همچنین اصول دیگری مانند مشارکت فعال ارکان تربیت، اصل مدرسه محوری و فراگیر شدن فعالیت‌ها، مشارکت دادن تمام ارکان، یکپارچه سازی فعالیت‌ها واولویت دادن برخی فعالیت‌ها مدنظر است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: راهبرد‌های ما ساده سازی فعالیت‌ها برای کمک به اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌ها خواهد بود همچنین ساماندهی و ایجاد وحدت رویه از جمله راهبرد ماست.

وی اضافه کرد: براساس سیاست‌ها، اهداف و راهبرد‌ها امسال برنامه فراگیر تدوین و به مدارس ارسال شد چرا که ما به دنبال پررنگ شدن فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس هستیم با اجرای این برنامه ان شاءالله رضایت مقام معظم رهبری نیز از برنامه‌های مدرسه افزایش پیدا می‌کند.

باقرزاده افزود: در این برنامه ۵ محور و هدف پایه را درنظر گرفتیم؛ ایمان، امید، نشاط، هویت و خردورزی از جمله این موارد است که برای هریک، یک فعالیت محوری داریم. در محور خردورزی فرصتی را فراهم می‌کنیم که سوالات دانش آموزان احصاء شود و فرصتی برای گفتگو داشته باشند. همچنین ثبت سوالات در معرض دید مدیر و مربی مدرسه قرار بگیرد.

معاون وزیر عنوان کرد: در هدف ایمان اقامه نماز جماعت را در راس کار قرار می‌دهیم در این هدف، تمهید اقامه نماز در دستور کار است اگر بتوانیم نماز را در مدارس و در بین دانش آموزان نهادینه کنیم به اهداف کلان خود می‌رسیم. نماز انسان را شاکر و عابد، می‌کند.

وی اضافه کرد: به‌زودی دانش آموزان را به گفتن اذان زنده دعوت می‌کنیم تا اذان در مدارس از سوی دانش آموزان گفته شود تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز در مسابقات اذان اعلام آمادگی کرده‌اند.

باقرزاده تصریح کرد: هدف پایه سوم امید است در این هدف اردو‌ها و سفر‌های تربیتی را قرار دادیم که نشاط آفرین و امیدآفرین است باید کمک کنیم دانش آموزان را دو روز در سال به سفر تربیتی ببریم و یکی از اولیا را به عنوان اردویار انتخاب کنیم و از او برای برگزاری این سفر‌ها کمک بگیریم.

باقرزاده عنوان کرد: برنامه اردو در برنامه هفتم نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است و دولت آموزش و پرورش را مکلف کرده که اجرای اردو در سال تحصیلی انجام شود این خبر بسیار خوبی است که برای اولین بار کلمه اردو در برنامه کلان کشور قرار گرفته است. در این راستا در سال گذشته تاکنون ۱۰ میلیون نفر روز اردو برگزار شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: در هدف پایه هویت نیز عضویت دانش آموزان در تشکل‌های دانش آموزی را در دستور کار داریم مدیران مدارس باید تشویق کنند دانش آموزان در این تشکل‌ها عضو شوند تا هویت اجتماعی شکل بگیرد اجرای طرح‌ها بعد از تشکیل تشکل‌های دانش آموزی برعهده دانش آموزان خواهد بود.

وی با تاکید براینکه محور اصلی برنامه فراگیر نقش دادن به دانش آموزان است به هدف پایه دیگر این برنامه اشاره کرد و افزود: در هدف پایه نشاط نیز برنامه محوری برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها را داریم مدیران باید بر شرکت دانش آموزان در یک فعالیت گروهی نظارت داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، وی با بیان چند نکته اجرایی نیز بیان کرد: مدیران مدارس باید این برنامه را اجرا کنند و ۷۰ درصد دانش آموزان را پوشش دهند روحانیون طرح امین نیز باید در اجرای این برنامه همکاری داشته باشند.

مطلب مرتبط:

ابطحی: مسوولیت این فضای تلخ با «روحانیون» است

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی