تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در خاورمیانه چه خبر است

بمباران غزه ادامه دارد

در شصت و یکمین روز از جنگ خونین و ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل، آتش بسی در کار نیست و حملات شدید و بی‌رحمانه اسرائیل به مواضع حماس و شهر غزه ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۹۴۳۹
۰۸:۳۲ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ وضعیت وحشتناک فلسطینی‌ها در غزه

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد شصت و یکمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۱۸:۴۸/ بمباران غزه

شبکه اسکای نیوز انگلیس تصاویری از بمباران شهر غزه توسط اسرائیل را منتشر کرده و در توضیح آن نوشته است که این عکس‌ها اکنون منظره‌ای آشناست و دود از غزه و بمباران اسرائیل پس از فروپاشی آتش بس یک هفته‌ای را نشان می‌دهد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ نفوذ تانک‌های اسرائیلی به عمق خان‌یونس

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ نفوذ تانک‌های اسرائیلی به عمق خان‌یونس

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ نفوذ تانک‌های اسرائیلی به عمق خان‌یونس

ساعت: ۱۸:۰۲/ نفوذ تانک‌های اسرائیلی به عمق خان‌یونس

شبکه الجزیره اعلام کرد که تانک‌های ارتش اسرائیل پس از یک شب از گلوله باران بی‌وقفه و درگیری در اطراف غزه به سمت مرکز شهر خان یونس حرکت کرده‌اند.

ساعت: ۱۷:۰۱/ سازمان ملل: وضعیت وحشتناک فلسطینی‌ها در غزه بدتر می‌شود

به نقل از یورونیوز، ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: «دو ماه پس از حملات هولناکی که حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی علیه اسرائیل انجام دادند، غزه همچنان توسط اسرائیل بی‌امان بمباران می‌شود و یک مجازات جمعی در جریان است.»

او خواستار توقف فوری درگیری‌ها و آزادی همه گروگان‌های در بند حماس شد.

تورک با یادآوری این که رئیس عملیات بشردوستانه سازمان ملل متحد، مارتین گریفیث، وضعیت غزه را «آخرالزمانی» توصیف کرده بود، تاکید کرد: «وضعیت انسانی در غزه فاجعه‌بار است.»

او افزود: «فلسطینی‌ها در غزه در وحشت کامل زندگی می‌کنند که این وضعیت بدتر هم می‌شود.»

ساعت: ۱۲:۵۹/ غزه یکی از خطرناک‌ترین مکان‌های جهان است

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل هشدار داد که وضعیت غزه "هر لحظه بدتر می‌شود".

به نقل از الجزیره، آنروا گفت افرادی که از حملات اسرائیل فرار می‌کنند جایی امن برای برگشتن ندارند، زیرا همه پناهگاه‌ها در حال حاضر خارج از ظرفیت هستند.

آنروا در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که موج دیگری از آوارگی در غزه در جریان است و کل نوار را یکی از خطرناک‌ترین مکان‌های جهان خواند.

ساعت: ۱۰:۱۵/ تکمیل محاصره خان‌یونس

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، ارتش اسرائیل روز چهارشنبه شهر بزرگ خان یونس، واقع در جنوب نوار غزه را به محاصره خود درآورد، جایی که شدیدترین نبرد‌های دو ماه گذشته علیه حماس در جریان است.

به نقل از یورونیوز، بر پایه این گزارش، هزاران غیرنظامی با پای پیاده، موتورسیکلت‌ها، گاری‌ها و خودرو‌های شخصی در حال فرار به سمت جنوب و مرز با مصر هستند.

در همین حال، رئیس ستاد ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای مدعی شد: «نیرو‌های ما خان یونس را در جنوب نوار غزه محاصره کرده‌اند». وی ادامه داد: «ما بسیاری از پایگاه‌های حماس را در شمال نوار غزه به مکان‌هایی امن بدل کرده‌ایم و اکنون هم در حال انجام عملیات علیه پایگاه‌های حماس در جنوب هستیم.»

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ تکمیل محاصره خان‌یونس

او ادعا کرد: «نیرو‌های ما تقریبا در هر ساختمان و خانه‌ای سلاح‌های انباشته و پنهان شده تروریست‌ها را پیدا می‌کنند و در خانه‌های بسیاری در حال مقابله با آن‌ها هستند.»

حماس نیز اعلام کرد که در جریان حملات توپخانه‌ای سه‌شنبه شب و بامداد چهارشنبه به چندین روستا در شرق خان یونس «ده‌ها کشته و زخمی» بر جای مانده است. حماس همچنین از حملات ارتش اسرائیل به چندین منطقه دیگر در نوار غزه خبر داد.

ساعت: ۰۹:۰۹/ قطر و عربستان سعودی خواستار پایان دادن به "فاجعه انسانی" در غزه شدند

در بیانیه مشترک شورای هماهنگی قطر و عربستان سعودی، امیر قطر و ولیعهد عربستان سعودی "نگرانی عمیق خود را از فاجعه انسانی" در نوار غزه ابراز کردند.

در این بیانیه آمده است که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و محمد بن سلمان بر ضرورت توقف عملیات نظامی در اراضی فلسطینی و لزوم حمایت از غیرنظامیان مطابق با قوانین بین المللی تاکید کردند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ قتل عام غیرنظامیان باید متوقف شود

در ادامه این بیانیه آمده است: «دو طرف همچنین بر اهمیت فشار بین‌المللی بر اسرائیل برای توقف آوارگی اجباری فلسطینی‌ها تأکید کردند».

رهبران دو کشور همچنین از جامعه بین‌المللی خواستند تا تلاش‌ها را برای حل و فصل موضوع فلسطین بر اساس اصل راه‌حل دو دولتی و طرح صلح عربی تشدید کنند.

ساعت: ۰۸:۰۶/ قتل عام غیرنظامیان باید متوقف شود

شبکه الجزیره اعلام کرد: اسرائیل بمباران مرکز و جنوب غزه را تشدید می‌کند و گزارش شده که ده‌ها نفر در حمله اسرائیل به خانه‌ها در دیرالبلاح کشته شده‌اند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل می‌گوید که "قتل عام غیرنظامیان باید متوقف شود"، زیرا بیمارستان‌های غزه برای مقابله با افزایش تعداد فلسطینی‌هایی که نیاز به مراقبت‌های فوری دارند، تلاش می‌کنند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ قتل عام غیرنظامیان باید متوقف شود

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی