تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

قیمت دلار؛ نزدیک‌شدن نرخ مرکز مبادله به بازار آزاد؟

دلار، روز گذشته (دوشنبه) در بازار آزاد بدون تغییر و در روندی خنثی معامله شد؛ اما قیمت دلار و درهم در مرکز مبادله ارز و طلا افزایشی شد. به نظر می‌رسد سیاست‌گذار قصد دارد قیمت دلار را در مرکز مبادله و بازار آزاد به هم نزدیک کند.

کد خبر: ۱۵۹۳۸۲
۰۸:۳۸ - ۱۴ آذر ۱۴۰۲

قیمت دلار؛ نزدیک‌شدن نرخ مرکز مبادله به بازار آزاد؟

دیدارنیوز: قیمت دلار روز گذشته در روندی ساید و با همان قیمت روز یکشنبه معامله شد. دیروز این اسکناس با رقم ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید و از روند صعودی سایر بازار‌ها نظیر سکه و بورس جا ماند. فعلا دلار به عنوان مرجع تعیین قیمت در بازار‌ها با افسار سیاست‌گذار مهار شده است.

در حالی که دلار در بازار آزاد در دامنه‌ای محدود نوسانان دارد، اما قیمت دلار در مرکز مبادله طلا و ارز با افزایش‌های بیش از ۱۰۰ تومانی در حال پیشروی است. به نظر می‌رسد سیاست‌گذار قصد دارد با افزایش قیمت دلار دولتی و فریز بازار آزاد، این قیمت‌ها را به هم نزدیک کند.

در خصوص فریز بازار ارز کارشناسان اقتصادی می‌گویند آنچه دلار را راهبری می‌کند تورم و انتظارات تورمی است و از ابتدای سال، این اسکناس با فشار سیاست‌گذار در سرکوب قیمتی قرار گرفته است. آن‌ها معتقدند بهترین اتفاقاتی که می‌توانست موج صعودی دلار را موقتا سرکوب کند تا کنون رخ داده است؛ بنابراین خبر‌های جدید نمی‌تواند مُسکن قوی برای ریزش قیمت این اسکناس باشد.

روز گذشته قیمت دلار در بازار‌های همسایه روند متوازنی نداشت. قیمت دلار هرات با کاهش ۱۳۰ تومانی با قیمت ۵۰ هزار و ۵۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه رشد محدود ۳۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومانی معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز دوشنبه ۱۳ آذر در مرکز مبادله ارز و طلا ایران اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۱۶۷ تومان عرضه شد و ۸۹ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز ۸۲ تومان افزایش داشت و با رقم ۳۸ هزار و ۳۳۴ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارز‌های موثر

در آخرین معامله روز گذشته قیمت اسکناس یورو کاهش ۲۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۴ هزار و ۸۲۹ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلا با افزایش ۸۲ تومانی با رقم ۴۵ هزار و ۸۷۰ تومان عرضه شد. یوروی حواله نیز ۶۵ تومان افزایش داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز یکشنبه بازار دوبی به دلیل روز ملی این کشور تعطیل بود و دیروز با بازگشایی بازار امارات قیمت درهم بدون تغییر و با رقم ۱۳ هزار و ۸۵۰تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رشد ۲۲ تومانی با رقم ۱۰ هزار و ۴۳۸ تومان عرضه شد، اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۴۵۷ تومان عرضه شد و رشد ۲۵ تومانی داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی