تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
شهردار کی‌یف اعلام کرد

زلنسکی محبوبیت مردمی را از دست داده است

در شرایطی که حمله نظامی روسیه به اوکراین به مرز دو سالگی خود نزدیک می‌شود، ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف اعلام کرد که زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به‌دلیل اشتباهاتش محبوبیت مردمی را از دست داده است.

کد خبر: ۱۵۹۳۷۰
۱۸:۱۶ - ۱۳ آذر ۱۴۰۲

زلنسکی محبوبیت مردمی را از دست داده است

دیدارنیوز: به موازات افزایش فشار غرب بر اوکراین برای پذیرش مذاکره با روسیه و ابراز مخالفت تمام‌عیار ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور با این امر، ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف، ضمن انتقاد از زلنسکی، تاکید کرد که محبوبیت او در حال کاهش است.

به نقل از العربیه، شهردار کی‌یف در انتقادی کم‌سابقه تاکید کرد که رئیس جمهوری اوکراین، بهای اشتباهات خود را نهایتا با از دست دادن قدرت خواهد پرداخت.

به گزارش روزنامه «تلگراف»، کلیچکو افزود که زلنسکی به طور فزاینده‌ای منزوی شده و رویه مستبدانه در پیش گرفته است.

کلیچکو با این بیان که زلنسکی بهای اشتباهاتش را می‌پردازد، او را به دلیل نادیده‌گرفتن هشدار‌ها در مورد تهاجم روسیه در فوریه ۲۰۲۲ که می‌رفت به سیطره ارتش روسیه بر کی‌یف بیانجامد، مقصر دانست.

قهرمان پیشین بوکس سنگین وزن جهان، که از سال ۲۰۱۴ در منصب شهردار کی‌یف قرار دارد، یکی از مخالفان سیاسی زلنسکی است که اظهارنظرهایش، بیانگر نارضایتی فزاینده از رئیس جمهوری اوکراین پس از ۲۱ ماه جنگ و یک ضد حمله نافرجام مورد حمایت «ناتو» است.

کلیچکو گفته بود که با نظر والری زالوزنی، فرمانده عالی نیرو‌های مسلح اوکراین که جنگ به «بن بست» رسیده، موافق است.

زمان توقف جنگ فرا رسیده

همزمان اولسکی آریستوویچ، مشاور سابق زلنسکی، با این اعلام که درصدد چالش با رئیس جمهوری است، تاکید کرد که اکنون زمان آغاز گفتگو با کرملین برای پایان دادن به جنگ، فرا رسیده است.

این در حالی است که زلنسکی متعهد شده، هیچگاه حاضر به مذاکره با کرملین نیست.

کاهش محبوبیت زلنسکی

از سویی نظرسنجی‌ها در اوکراین نشان می‌دهد که حمایت از جنگ با روسیه و پشتیبانی از زلنسکی، کاهش یافته است، اگرچه هنوز بالای ۶۰ درصد مردم، حامی جنگ و زلنسکی هستند.

مخالفان زلنسکی در هفته‌های اخیر او را به ناکارآمدی در مدیریت ضدحمله، ناتوانی در ریشه‌کنی فساد، فرار از انتخابات ریاست‌جمهوری برنامه‌ریزی‌شده در مارس و از دست‌دادن حسن نیت سیاسی بین‌المللی متهم کرده‌اند.

کلیچکو از رهبران برجسته در انقلاب سال ۲۰۱۴ معروف به انقلاب کرامت است که رهبری مورد حمایت کرملین را سرنگون کرد. او از حامیان قوی پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی