تیتر امروز

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود
در نشست گفتمان عمومی؛ مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی مطرح شد

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود

نشست گفتمان عمومی، مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی با حضور مهدی مطهرنیا، رئیس پژوهشکده آینده پژوهی سیمرغ به میزبانی دیدارنیوز برگزار شد.
امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم
در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد:

امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم

در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد مجتهد و مدرس حوزه، در ادامه موضوع "نقش خدا و مردم در تحولات اجتماعی" به تاثیر تقیه در کنش علماء دین پرداختیم.
محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه

این هشتاد و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

نرخ بلیت متروی پرند؛ تا هفته آینده صبر کنید

جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره بهای بلیت متروی پرند گفت: احتمالا بهای بلیت مترو پرند حدود ۱۵ الی ۱۶ تومان خواهد بود، این موضوع در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مطرح خواهد شد و سعی می‌کنیم تا نهایت یکشنبه هفته آینده این موضوع تصویب شود.

کد خبر: ۱۵۹۳۴۹
۱۲:۰۰ - ۱۳ آذر ۱۴۰۲

نرخ بلیت متروی پرند؛ تا هفته آینده صبر کنید

دیدارنیوز: رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از متروی پرند اعلام کرد: بهای بلیت متروی پرند باید متناسب با اقتصاد خانواده و بهای ناوگان حمل و نقل عمومی مشخص شود و احتمالا بهای بلیت مترو پرند حدود ۱۵ الی ۱۶ تومان خواهد بود، این موضوع در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مطرح خواهد شد و سعی می‌کنیم تا نهایت یکشنبه هفته آینده این موضوع تصویب خواهد شد.

سید جعفر تشکری هاشمی در جریان بازدید از متروی پرند، گفت: با توجه به اینکه خط متروی پرند توسط رئیس جمهور افتتاح شد شبکه متروی تهران ۲۰ کیلومتر افزایش یافت و برهمین اساس لازم دیدیم که بازدیدی از مسیر و ایستگاه به بهره برداری رسیده داشته باشیم و قرار بر این شد در خلال بازدید از ایستگاه متروی پرند مسائل و مشکلات این خط مشاهده شود. البته با احداث این خط اتفاقات خوبی رخ داده است و در بستر آن یک شهر حومه‌ای با ریل به تهران متصل شد.

لزوم تغییر ساعت آغاز به کار متروی پرند

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در گذشته حدود ۳۰ کیلومتر خط مترو تا فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره برداری رسیده بود، ادامه داد: الحمدالله سرویس مطمئنی فراهم شده است و در این بازدید مردم تقاضا داشتند تا سرفاصله‌ها کاهش یابد و از آنجایی که شهر پرند خوابگاهی است و کسب کار افراد در تهران است و باید در اول وقت اداری به تهران بیایند لذا لزوم دارد تا ساعت کار مترو زودتر آغاز شود.

وی گفت: اولین حرکت متروی پرند ساعت ۶ صبح به سمت پرند و ساعت ۷ صبح به سمت تهران انجام می‌شود و عده‌ای از شهروندان تقاضا داشتند تا این سفر‌ها زودتر آغاز شود و این موضوع نیز تقاضای درست است، زیرا یک ساعت مسیر است و شاید بسیاری از کارمندان در اول وقت اداری نرسند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه درحال حاضر سرفاصله مترو ۲ ساعت است، گفت: با توجه به اینکه خط متروی پرند جنبه آزمایشی دارد باید در آینده‌ای نزدیک با رفع کاستی‌ها شاهد این باشیم که سرفاصله مترو کاهش یابد و زمان آغاز به کار آن نیز زودتر شود.

حرکت به سمت خرید واگن‌های مترو با صندلی‌های زیاد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به واگن‌های جدید مترو اظهار کرد: پیشنهاد ما این بوده است که در خرید‌های آتی برای خط پرند واگن ویژه‌ای سفارش داده شود، زیرا مسیر سفر ۵۵ دقیقه است و مسافران این خط باید این مدت در قطار باشند که بصورت ایستاده سختی‌های بسیاری دارد و باید در خرید ۷۹۱ واگن به سوی خرید واگن‌های با صندلی زیاد حرکت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید سرعت قطار‌ها افزایش یابد، تصریح کرد: این قطار‌ها درحال حاضر ۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارند و باید سرعت آن‌ها متناسب با مسائل فنی افزایش یابد.

سرفاصله نیم ساعت برای قطار‌های خط پرند منطقی است

تشکری هاشمی با بیان اینکه قطار خط پرند باید دوره آزمایشی خود را پشت سر بگذارد و نواقص آن رفع شود، گفت: از نظر بنده این اقدام به زودی انجام خواهد شد با توجه به اینکه این خط برون شهری است سرفاصله نیم ساعت منطقی خواهد بود و با ورود واگن‌های جدید نواقص آن مرتفع خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسافران خط متروی پرند یک طرفه هستند و صبح‌ها به سمت تهران و عصر به سمت پرند می‌روند و به نظر می‌رسد با توجه به دور بودن مسیر سرفاصله نیم ساعت منطقی است.

بنا براعلام دفتر این عضو شورای شهر تهران، وی با تأکید بر اینکه نواقص متروی پرند جزئی هستند، افزود: این نواقص حتما در خلال بهره برداری کامل مترو رفع خواهند شد، درحال حاضر رفت و بر گشت در یک خط انجام می‌شود؛ اما با تثبیت پست برق و احداث خط دوم که درحال انجام است، مشکلات در زمان کوتاه حل خواهند شد.

تشکری هاشمی درباره بهای بلیت متروی پرند گفت: بهای بلیت متروی پرند باید متناسب با اقتصاد خانواده و بهای ناوگان حمل و نقل عمومی مشخص شود و احتمالا بهای بلیت مترو پرند حدود ۱۵ الی ۱۶ تومان خواهد بود، این موضوع در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مطرح خواهد شد و سعی می‌کنیم تا نهایت یکشنبه هفته آینده این موضوع تصویب خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
پرطرفدارترین ها