تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

برنامه «بذرپاش» برای کنترل قیمت مسکن و زمین چیست؟

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری برای جلوگیری از احتکار زمین، گفت:‌ با دو اقدام قیمت مسکن و زمین را در کشور کنترل می‌کنیم.

کد خبر: ۱۵۹۳۳۶
۰۹:۵۶ - ۱۳ آذر ۱۴۰۲

برنامه «بذرپاش» برای کنترل قیمت مسکن و زمین چیست؟

دیدارنیوز: ۲ برنامه وزیر راه برای کنترل قیمت مسکن و زمین اعلام شد.

مهرداد بذرپاش با تاکید بر این‌که میزان معرفی خانه‌های خالی مشمول مالیات به سازمان امور مالیاتی طی ۲ دهه اخیر بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: از سوی دیگر تعداد برگه تشخیص مالیاتی صادر شده توسط سازمان امور مالیاتی برای مالکان خانه‌های خالی نیز بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به این‌که خیلی از نهاد‌های مالی، بانک‌ها و موسسات مالی خانه خالی در اختیار دارند، ادامه داد: خیلی از انبوه‌سازان نیز واحد‌های مسکونی ساخته شده را عرضه نکرده‌اند که دور برگه مالیاتی، عرضه مسکن به بازار بیشتر شده که اتفاق مهمی است.

وی با اشاره به تجربه سایر کشور‌ها برای کنترل بازار مسکن، گفت: همین سیاست را برای جلوگیری از احتکار زمین اجرایی می‌کنیم. بر این اساس مطابق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، زمین‌هایی که ۱۰ سال از زمان مجوز‌های مربوط به کاربری مسکونی آن‌ها می‌گذرد و مالکان برای صدور پروانه ساخت درخواست نداده‌اند، یا این‌که پروانه ساخت دارد، اما عملیات اجرایی ساخت و ساز را آغاز نکرده‌اند، تغییر کاربری داده خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این کار باعث خروج زمین‌ها از احتکار می‌شود و در واقع با این دو اقدام می‌توانیم قیمت مسکن و زمین را کنترل کنیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی