تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در خاورمیانه چه خبر است

ادامه خونریزی و فشار روی نتانیاهو

در پنجاه و نهمین روز از جنگ ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل، دیگر آتش بسی در میان نیست و حملات شدید و بی‌رحمانه اسرائیل به مواضع حماس ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۹۳۲۷
۰۸:۲۲ - ۱۳ آذر ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ از سرگیری دادگاه محاکمه نتانیاهو

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد پنجاه و نهمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۱:۲۶/ نتانیاهو باید از قدرت کنار برود

به نقل از العربیه، فراخوان‌ها برای کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از قدرت در حالی ادامه دارد که یائیر لاپید، رهبر مخالفان دولت، نتانیاهو را متهم کرد که اعتماد عمومی و دستگاه امنیتی به خود را از دست داده و باید «از قدرت کناره‌گیری کند».

رهبر مخالفان دولت نتانیاهو، با بیان این‌که «هر کس در این راه شکست بخورد نمی‌تواند ادامه دهد»، افزود: «فاجعه (۷ اکتبر) با نام نتانیاهو ثبت شده و او اعتماد دستگاه امنیتی و مردم اسرائیل را از دست داده است؛ بنابراین او باید تنها کار شایسته را انجام داده و از قدرت کنار برود.

یائیر لاپید در ادامه اظهارات انتقادآمیز خود علیه عملکرد دولت راستگرای نتانیاهو تصریح کرد: «وقت آن شده که این دولت که همانند مجازاتی به آن دچار شدیم از قدرت کنار رفته و ما را رها کند.»

لاپید همچنین نتانیاهو را عامل بزرگترین فاجعه تاریخ اسرائیل در دوران حکمرانی او دانسته، و در این‌باره تاکید کرد: «نتانیاهو باید از زندگی ما بیرون برود».

ساعت: ۱۹:۵۶/ نیرو‌های اسرائیلی زمین‌های کشاورزی را تخریب می‌کنند

به نقل از الجزیره، تصاویر ماهواره‌ای بررسی شده توسط دیده بان حقوق بشر نشان می‌دهد که باغ ها، گلخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی در شمال غزه از زمان آغاز تهاجم زمینی اسرائیل با خاک یکسان شده است و نگرانی‌ها در مورد ناامنی غذایی وخیم و از دست دادن معیشت را تشدید می‌کند.

این گروه حقوق بشری اعلام کرد: با فروپاشی سیستم‌های غذایی در سراسر غزه، ما به شدت نگران رفاه بیش از ۲ میلیون فلسطینی در غزه هستیم که در بحبوحه محاصره اسرائیل با گرسنگی، ناامنی غذایی و از دست دادن معیشت مواجه هستند.

ساعت: ۱۹:۰۶/ از سرگیری دادگاه محاکمه نتانیاهو در بحبوحه جنگ علیه حماس

دادگاه محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در پرونده‌های اتهام فساد مالی روز دوشنبه در بیت‌المقدس از سر گرفته شد.

به نقل از یورونیوز، ادامه رسیدگی قضایی به اتهام‌های فساد مالی نتانیاهو در دستگاه قضایی اسرائیل، حدود دو ماه پیش، در پی حمله مرگبار و غافلگیرکننده کماندو‌های جنبش اسلام گرایان فلسطینی حماس در ۷ اکتبر، به حال تعلیق درآمده بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر ۷۴ ساله اسرائیل در سه پرونده قضایی با اتهامات فساد، رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت مواجه است؛ اتهاماتی که وی همواره آن‌ها را رد می‌کند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ افزایش قربانیان در غزه

ساعت: ۱۶:۵۸/ افزایش قربانیان در غزه

به نقل از الجزیره، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در آخرین به روز رسانی از آمار کشته‌شدگان اسرائیل و حماس می‌گوید که از ۷ اکتبر تاکنون حداقل ۱۵۸۹۹ فلسطینی در حملات اسرائیل کشته شده‌اند.

ساعت: ۱۲:۵۴/ موج بازداشت فلسطینی‌ها در کرانه باختری

ارتش اسرائیل به چندین منطقه کرانه باختری حملاتی انجام داد و شماری از فلسطینی‌ها را بازداشت کرد.

به گزارش خبرنگار «العربیه»، نیرو‌های اسرائیلی، دوشنبه ۱۲ آذر، به استان‌های «جنین»، «قلقیلیه»، و «الخلیل» حمله کردند.

همچنین این نیرو‌ها وارد اردوگاه «جلزون» و روستای «جفنا» در کرانه باختری شدند. این نیرو‌ها با حمله به اردوگاه «عقبه جبر» شماری را بازداشت کردند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حمله پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان +ویدیو

دو کشته

در پی حمله نیرو‌های اسرائیلی به محله «کفر سابا» در استان قلقیلیه و اردوگاه «الدهیشه» درگیری‌هایی رخ داد. ارتش اسرائیل از کشته‌شدن دو فرد مسلح در استان قلقیلیه کرانه باختری خبر داد.

از آغاز جنگ ۷ اکتبر، موج بازداشت‌های شهروندان فلسطینی در کرانه باختری از سوی نیرو‌های اسرائیلی شدت گرفته است. همچنین حملات شهرک‌نشینان مسلح علیه فلسطینی‌ها افزایش یافته است.

ساعت: ۰۹:۵۸/ حملات شدید اسرائیل به جنوب لبنان

ارتش اسرائیل، با انتشار تصاویری از حمله پهپادی به زیرساخت‌ها و مواضع نظامی «حزب الله» در جنوب لبنان خبر داد.

بر اساس ادعای ارتش اسرائیل، این حملات هوایی و توپخانه‌ای در پاسخ به هدف قرار دادن مواضع اسرائیل توسط حزب الله است.

ساعت: ۰۹:۳۵/ آخرین آمار تلفات جنگ ویرانگر

شبکه الجزیره آخرین آمار تلفات جنگ ویرانگر در اسرائیل و غزه را منتشر کرد. در اسرائیل ۱۲۰۰ نفر کشته شده‌اند و در غزه بیش از ۱۵۵۰۰ نفر که که ۶۶۰۰ نفر از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ بمباران شدید خان‌یونس

ساعت: ۰۷:۵۵/ بمباران شدید خان‌یونس

شبکه الجزیره از بمباران شدید خان یونس خبر داد و اعلام کرد که حملات اسرائیل در محله‌های الشجایه و الطفه در نزدیکی شمال شهر غزه گزارش شده است.

پیشتر خبرنگار الجزیره از بمباران شدید در ضلع شرقی خان یونس در چند ساعت گذشته خبر داده بود.

خبرنگار این شبکه گفت: نیرو‌های اسرائیلی هشدار داده اند که خان یونس در روز‌های آینده مرکز عملیات آنها در جنوب خواهد بود.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ بمباران شدید خان‌یونس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی