تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
جنگ در خاورمیانه

ادعای نتانیاهو درباره آتش‌بس در غزه

در حالی که چند کشور برای ادامه آتش‌بس در غزه تلاش می‌کنند، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که مذاکرات برای ازسرگیری آتش‌بس به بن بست رسیده است.

کد خبر: ۱۵۹۲۵۶
۱۷:۰۲ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲

.

دیدارنیوز: یک هیات موساد که برای بررسی امکان آتش بس در غزه به قطر سفر کرده بود، به دستور نخست وزیر رژیم اسرائیل قطر را ترک کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منبع آگاهی امروز یکشنبه گزارش داد که تیمی از موساد رژیم اسرائیل در دوحه، پایتخت قطر به منظور بررسی از سرگیری آتش‌بس در غزه با میانجی‌گیری‌ها مصری رفته است، ولی در حال بازگشت به تل‌آویو است.

به ادعای این منبع، گفتگو‌های موساد با وساطت قطر بر احتمال آزادی گرو ه‌های جدیدی از اسرای اسرائیلی و سازوکار آتش‌بس جدید تمرکز کرده بود.

نتانیاهو: مذاکرات آتش بس به بن بست رسید

ساعتی بعد از اعلام این خبر، دفتر نخست وزیری رژیم اسرائیل اعلام کرد که مذاکرات برای ازسرگیری آتش بس به بن بست رسید.

رسانه‌های رژیم اسرائیل به نقل از بنیامین نتانیاهو گزارش دادند که نخست وزیر این رژیم به هئیت موساد دستور داده بعد از به بن بست رسیدن مذاکرات درباره آتش بس در غزه به سرزمین‌های اشغالی برگردند. هنوز علت بن بست رسیدن مذاکرات مشخص نشده است.

درگیری‌ها و جنگ علیه غزه بعد از یک هفته آتش‌بس موقت، از صبح جمعه از سر گرفته شد و طی این مدت بیش از ۲۰۰ نفر شهید شده و بیش از ۶۰۰ تن نیز زخمی شده اند. رژیم اسرائیل با توجه به شرایط داخلی کابینه تمایل زیادی به آتش بس و تمدید آن ندارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی