تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
حملات اسرائیل ادامه دارد

آینده «غزه» در دستان کیست؟

در شرایطی که اسرائیل بدون مانع و با حمایت آمریکا مشغول بمباران شهر غزه است، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده گفت که با وجود از سرگیری حملات اسرائیل پس از یک هفته و در پی تمدید نشدن وقفه بشردوستانه با حماس، او در دیدار با مسئولانی از کشور‌های عربی درباره آینده نوار غزه گفتگو کرده است.

کد خبر: ۱۵۹۲۲۳
۰۹:۲۹ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲

آینده «غزه» در دستان کیست؟

دیدارنیوز: وزیر خارجه آمریکا گفت: آینده غزه را با برخی وزرای خارجه عرب بررسی کردم.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، جمعه ۱۰ آذر، گفت با وجود از سرگیری حملات اسرائیل به نوار غزه پس از یک هفته و در پی تمدید نشدن وقفه بشردوستانه با حماس، او در دیدار با مسئولانی از کشور‌های عربی درباره آینده نوار غزه گفتگو کرده است.

وزیر خارجه ایالات متحده، افزود که گفتگو‌های او با مسئولان عرب با محوریت بررسی وضعیت کنونی غزه و چگونگی دستیابی به «صلح پایدار و مطمئن» انجام شده است.

در همین راستا، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که بلینکن در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در امارات، «COP۲۸ UAE» علاوه بر نمایندگان تشکیلات خودگردان فلسطین با وزرای خارجه قطر، امارات، مصر، اردن و بحرین نیز دیدار کرده است.

تمدید وقفه بشردوستانه

سخنگوی کاخ سفید، به ادامه تلاش واشینگتن برای تمدید وقفه بشردوستانه در نوار غزه به‌رغم از سرگیری عملیات نظامی اسرائیل در این باریکه، تاکید کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، افزود: «ما به همکاری با اسرائیل، مصر و قطر در تلاش برای تمدید وقفه بشردوستانه در غزه ادامه می‌دهیم.» کربی، با اشاره به این‌که عدم ارائه لیست اسرا از سوی حماس دلیل عدم تمدید آتش‌بس موقت در غزه شده است، این گروه فلسطینی را در ارتباط با عدم تمدید وقف و ازسرگیری جنگ در غزه مسئول دانست.

کربی همچنین خاطرنشان کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به تلاش‌های خود برای آزادی گروگان‌ها و تمدید وقفه بشردوستانه در غزه ادامه خواهد داد.

اسرائیل، جمعه ۱۰ آذر، حملات خود به نوار غزه را پس از پایان وقفه بشردوستانه که شاهد تبادل اسرا طی هفت روز اخیر بود، از سر گرفت و ضمن دعوت از ساکنان غزه برای رفتن به جنوب از مسیر صلاح‌الدین مناطق مسکونی و زیرساخت‌ها را در باریکه غزه به شدت بمباران کرد.

از سویی گروه‌های مسلح فلسطینی نیز در پاسخ به آغاز مجدد حملات هوایی و بمباران اسرائیل در غزه علاوه بر حمله به نیرو‌های پیاده و ادوات زرهی ارتش اسرائیل در شمال غزه طی چندین مرحله به سوی تل‌آویو، مرکز اسرائیل و شهر‌ها و شهرک‌های پیرامون نوار غزه موشک پرتاب کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی