تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
حسن اسدی زیدآبادی در تنگنای بیست و پنجم (قسمت دوم)

روایت پیاده شدن از قطار اصلاحات

حسن اسدی زیدآبادی: همیشه در تنگنا بودیم، ما نسل برآمده از شکست‌ها هستیم.

کد خبر: ۱۵۹۱۹۷
۱۴:۴۲ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲

روایت پیاده شدن از قطار اصلاحات

 

دیدارنیوز ـ حامد شجاعی: بخش دوم گفت‌وگو با «حسن اسدی زیدآبادی» مروری سریع بر فعالیت‌ها و موضع‌گیری‌های وی در یک دهه اخیر است. ضمن دعوت از همراهان تنگنا برای تماشای این گفت‌گو، چشم به راه نقد‌ها و نظرات شما درباره این برنامه هستیم.

قسمت دوم گفت‌وگو با اسدی زیدآبادی در برنامه تنگنا را اینجا، یوتیوب و آپارات دیدار ببینید

 

نقطه شروع این فعالیت‌ها در روز‌های منتهی به انتخابات مجلس نهم در زمستان سال ۱۳۹۰ است که طی آن در حالی‌که اسدی زیدآبادی و هم‌بندانش در زندان اوین به صراحت خواستار عدم مشارکت در انتخابات شده بودند، خبر رای دادن سید محمد خاتمی در انتخابات مذکور کل فضای سیاسی و انتخاباتی کشور را تحت تاثیر قرار دارد و نقطه عطفی در ارتباطات شخصی و تشکیلاتی فعالان سیاسی و مدنی زندانی با یکدیگر شد.

روایت پیاده شدن از قطار اصلاحات

شاید نطفه اولیه ایده نوشتن نامه‌ی موسوم به "اصلاح اصلاحات" نیز در ذهن بعضی از فعالان جوان‌تر طیف اصلاح‌طلب در چنین بزنگاه‌هایی شکل گرفته باشد. نامه‌ای که حدود شش سال بعد با امضای صد نفر منتشر شد و مخاطب اصلی آن سیدمحمد خاتمی و چهره‌های اصلاح‌طلب پیرامون او در قالب‌هایی همچون شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و شورای موسوم به مشاوران خاتمی بودند.

آنچه منجر به نوشتن و انتشار این نامه شد و تحولات بعدی آن از دیگر محور‌های مورد بحث با اسدی زیدآبادی در بخش دوم این گفت‌وگوست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی