تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
جنگ اسرائیل و حماس

درخواست گروه‌های فلسطینی برای آتش‌بس دائمی

در پنجمین روز آتش‌بش میان اسرائیل و حماس در غزه، گروه‌های فلسطینی، امروز (سه‌شنبه ۷ آذر) خواستار برقراری آتش‌بس دائمی شدند.

کد خبر: ۱۵۹۱۲۹
۱۷:۰۷ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲

درخواست گروه‌های فلسطینی برای آتش‌بس دائمی

دیدارنیوز: در بحبوحه موارد مکرر نقض آتش‌بس موقت میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در چندین منطقه در شمال و جنوب نوار غزه، گروه‌های فلسطینی خواستار برقراری آتش‌بس دائمی شدند.

به نقل از العربیه، در بیانیه مشترک این گروه‌ها بر ضرورت «توقف کامل جنگ وحشیانه علیه غزه»، تاکید شد.

گروه‌های فلسطینی ضمن تاکید بر پیگیری موارد نقض وقفه از سوی اسرائیل، از میانجی‌گران خواستند که اسرائیل را به توقف نقض وقفه بشردوستانه، ملزم کنند.

قدردانی از قطر و مصر

در ادامه این بیانیه ضمن قدردانی از نقش مصر و قطر در توافق تبادل اسرا و آتش‌بس موقت، پذیرش شمار بیشتری از زخمی‌های نیازمند به درمان از سوی قاهره، درخواست شده است.

به گزارش خبرنگار «العربیه»، این موضع پس از آن بود که نیرو‌های اسرائیلی ساعاتی پیش، غرب شهر غزه، اردوگاه الشاطی در شمال نوار غزه و محله شیخ رضوان را هدف گلوله‌باران و بمب‌های دودزا قرار دادند.

وقفه بشردوستانه ۴ روزه به آزادی ۶۸ اسیر اسرائیلی و کارگرانی از تابعیت‌های دیگر در دست حماس در ازای ۱۵۰ نفر از زنان و کودکان فلسطینی زندانی در اسرائیل انجامید و ورود شمار بیشتری از کامیون‌های حامل کمک برای مردم غزه را میسر ساخت.

بر گزارش سازمان ملل، نیمی از خانه‌ها در نوار غزه در اثر بمباران‌های سنگین اسرائیل منهدم شده یا آسیب دیدند که ۱.۷ میلیون از مجموع ۲.۴ میلیون اهالی غزه را وادار به ترک منازل خود کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی