تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ادعای کره‌شمالی؛ با ماهواره از کاخ‌سفید و پنتاگون عکس گرفتیم

در ادامه تنش‌ها در شبه جزیره کره، کره شمالی مدعی شد که با ماهواره جاسوسی خود از کاخ‌سفید و پنتاگون دو نهاد دولتی حساس آمریکا عکس گرفته است.

کد خبر: ۱۵۹۱۲۱
۱۲:۳۰ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲

ادعای کره‌شمالی، با ماهواره از کاخ‌سفید و پنتاگون عکس گرفتیم

دیدارنیوز: کره‌شمالی مدعی شد که ماهواره جاسوسی این کشور از کاخ‌سفید و پنتاگون عکس گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، رسانه حکومتی کره شمالی به نام «کی‌سی‌اِن‌اِی» روز سه‌شنبه مدعی شد ماهواره جاسوسی این کشور که به تازگی به فضا رفته است، موفق شده تصاویری از کاخ سفید، پنتاگون و پایگاه‌های نظامی آمریکا در اقیانوس آرام بگیرد، که به نظر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی رسیده است.

پیونگ‌یانگ هفته پیش با موفقیت اولین ماهواره جاسوسی خود را به فضا فرستاد. گفته می‌شود هدف اصلی این ماهواره نظارت بر حرکات نظامی ایالات متحده و کره جنوبی است.

کی‌سی‌اِن‌اِی مدعی شد که ماهواره جاسوسی توانسته از پایگاه‌های نظامی در پایتخت کره جنوبی و پایگاه‌های نظامی آمریکا در اقیانوس آرام عکس‌برداری کند. این‌ها شامل پایگاه نیروی هوایی اندرسن در گوام، و کارخانه کشتی‌سازی و پایگاه‌های هوایی آمریکا در نورفوک و نیوپورت است. چهار ناو هواپیمابر هسته‌ای و یک ناو هواپیمابر بریتانیایی در این بندر‌ها لنگر انداخته‌اند.

ایالات متحده و کره جنوبی پرتاب ماهواره جاسوسی کره شمالی به مدار زمین را تحت عنوان نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، که استفاده از فناوری بالستیک را ممنوع کرده است، محکوم کردند.

به گفته رویترز، نمایندگان پیونگ‌یانگ و واشینگتن در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در جریان جلسه شورای امنیت درباره پرتاب ماهواره، با یکدیگر به جدال لفظی تند پرداختند.

به نقل از العربیه، کره شمالی پس از غیبت نزدیک به شش سال، اخیرا دوباره نماینده خود را به سازمان ملل فرستاده است. وظیفه اصلی این نماینده پاسخگویی درباره موضوع برنامه‌های موشکی بالستیک و هسته‌ای کره شمالی به شورای امنیت است. این گروه ۱۵ عضوی روز دوشنبه درباره پرتاب ماهواره جاسوسی جلسه تشکیل داد.

به گفته رویترز، در پایان این جلسه، لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا، و کیم سونگ، سفیر کره شمالی، بر سر اینکه مواضع کدام کشور برحق است، و اینکه آیا آن‌ها واقعا به دنبال اهداف «دفاعی» هستند، با هم بحث و جدل کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی