تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
جوادی حصار، فعال سیاسی اصلاح طلب مطرح کرد

استقرار حجاب‌بانان در مترو طرحی شکست خورده است؛ «حجاب زوری» منطقی نیست

محمدصادق جوادی حصار، فعال سیاسی اصلاح طلب، استقرار حجاب‌بانان در مترو را طرحی شکست خورده می‌داند و می‌گوید: زن‌های ایرانی همواره در طول تاریخ حجاب متعارف داشته اند و حجاب زوری، منطقی نیست. مناطق شمالی، عشایر نشین و جنوبی را نگاه کنید هر کدام پوشش خاصی دارند و این پوشش‌ها متفاوت است، اما برهنگی در آن نیست. این رفتار‌ها ترویج شکل خاصی از حجاب است. عد‌ه‌ای می‌خواهند نوع خاصی از حجاب را ترویج دهند.

کد خبر: ۱۵۹۱۱۲
۱۰:۲۲ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲

استقرار حجاب‌بانان در مترو طرحی شکست خورده است

دیدارنیوز: فعال سیاسی اصلاح طلب درباره استقرار حجاب بانان در مترو گفت: اینکه وزیر کشور به این جمع بندی می‌رسد که آن‌ها را نیروی مردمی اعلام کند، معلوم می‌شود که این طرح شکست خورده است و دولت نمی‌تواند از آن حمایت کند.

محمدصادق جوادی حصار، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره استقرار حجاب بانان در مترو گفت: این افراد از قدیم مدعی بودند که مردم عادی هستند، اما دست اندرکاران می‌دانستند که این افراد از مراکز خاص دستور می‌گیرند. اینکه تونل در مترو درست کنند و با لباس فرم هم حضور پیدا کنند آب در هاون کوبیدن است. اینکه وزیر کشور به این جمع بندی می‌رسد که آن‌ها را نیروی مردمی اعلام کند، معلوم می‌شود که این طرح شکست خورده است و دولت نمی‌تواند از آن حمایت کند. مردم اقبالی به آن نشان نمی‌دهند. خود معتقدین به حجاب هم از این روش برائت می‌جویند. عده‌ای حس می‌کنند چادری‌ها هم از سر اجبار چادر سر کرده‌اند در حالیکه کسانیکه حجاب دارند با انتخاب خودشان حجاب سر کرده اند.

او در ادامه گفت: زن‌های ایرانی همواره در طول تاریخ حجاب متعارف داشته اند و حجاب زوری، منطقی نیست. مناطق شمالی، عشایر نشین و جنوبی را نگاه کنید هر کدام پوشش خاصی دارند و این پوشش‌ها متفاوت است، اما برهنگی در آن نیست. این رفتار‌ها ترویج شکل خاصی از حجاب است. عد‌ه‌ای می‌خواهند نوع خاصی از حجاب را ترویج دهند.

این فعال سیاسی گفت: دلسوزانه به دولتمردان و حامیان این طرح‌ها می‌گویم که این کار مردم را لجوج می‌کند. کسانیکه قبل از انقلاب را درک کرده اند به خوبی می‌دانند که قبل از انقلاب هم بی حجابی هم با حجابی بود، اما اکثریت زنان ایران محجبه بودند و یک اقلیتی حجاب نداشتند، زمانی هم که احساس کردند باید حجابشان تغییر دهند اکثر دانشجویان غیرمحجبه چادر سر کردند و به سمت گرایش دیگری از پوشش آمدند و اجبار و زوری هم نبود. اینکه به زور بخواهیم مردم را وادار به این کار‌ها بکنیم اثر معکوس دارد. انسان‌ها حریص به آن چیزی هستند که از آن منع می‌شوند.

جوادی حصار درباره ادعای مروجین حجاب در مترو مبنی بر قانونی بودن این اقدام گفت: کسانیکه مدعی هستند این کار‌ها قانون است باید متوجه باشند که قانون از عرف گرفته می‌شود و زمانی که یک امر در جامعه عرف می‌شود اکثریت به سمت آن می‌روند، با ستیز قانونی نمی‌توان چیزی را کنترل کرد. مثل اینکه یک روزی مساجد ما پر از جمعیت بود و امروز متاسفانه به برکت رفتار‌های برخی حضرات مساجد ما خلوت شده است.

منبع: منیبان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی