تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس پاسخ می‌دهد

دلیل گرانی گوجه فرنگی چیست؟ +عکس

در حالی که دولت رئیسی و سخنگوی آن هر هفته خبر‌های به اصلاح خوشی را برای مردم تعریف می‌کنند و دولت قبلی را مقصر تمام اتفاقات بد اقتصادی و سیاسی می‌دانند، اما در روز‌های اخیر قیمت گوجه فرنگی به شدت گران و کمیاب شده و قیمت‌های نجومی در فروشگاه‌ها خودنمایی می‌کنند!

کد خبر: ۱۵۹۰۹۰
۱۹:۰۰ - ۰۶ آذر ۱۴۰۲

دلیل گرانی گوجه فرنگی چیست؟

دیدارنیوز: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: هفته گذشته قیمت گوجه فرنگی در بازار بین ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار تومان بود، اما درحال حاضر به ۴۰ الی ۶۰ تومان رسیده است این موضوع ناشی از ضعف برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی برای پوشش نیاز بازار است.

به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار، گفت: در حال حاضر تنها در جنوب کشور خصوصا استان بوشهر و به صورت کشت در فضای باز گوجه فرنگی برداشت می‌شود و طی هفته گذشته وزارت جهاد کشاورزی به دلیل احتمال کمبود علی رغم غیرقانونی بودن مانع از صادرات این محصول شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد و مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل بارندگی‌های اخیر در جنوب کشور برداشت گوجه فرنگی را مختل شده و خساراتی را به همراه داشته است، ادامه داد: بیماری مانند لکه موجی نیز به مزارع گوجه فرنگی آسیب‌هایی رسانده است و عمدتا بعد از بارندگی‌ها شدت پیدا می‌کند و محصول درجه ۲ و ۳ را افزایش می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همیشه در فصل پاییز با بحران گوجه فرنگی مواجه بوده ایم و یک سال در میان، کشاورزان گوجه کار خصوصا در استان بوشهر با زیان مواجه شده اند، عنوان کرد: معاونت وزارت جهادکشاورزی باید با برنامه ریزی لازم کشاورزان منطقه را تقویت و سطح زیر کشت گوجه فرنگی در استان‌های با اقلیم مشابه افزایش دهد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته قیمت گوجه فرنگی در بازار بین ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار تومان بود، اما درحال حاضر به ۴۰ الی ۶۰ تومان رسیده است این موضوع ناشی از ضعف برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی برای پوشش نیاز بازار است، گفت: بارندگی‌ها همواره بیشترین خسارت را به حوزه جاده‌ها و کشاورزی وارد می‌کند و مانع از برداشت و رساندن محصول به بازار می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلام، ادامه داد: یکی از اقداماتی که می‌تواند بازار گوجه فرنگی را تا حدودی به ثبات برساند کاهش عرضه محصول به کارخانه‌های تولید رب گوجه فرنگی به صورت موقت است.

به گزارش دیدارنیوز، در عکس زیر قیمت‌‌های گوجه فرنگی در چند فروشگاه آنلاین را مشاهده می‌کنید:

دلیل گرانی گوجه فرنگی چیست؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی