تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
مسئولان آمریکایی مدعی شدند

تنش در خلیج عدن؛ شلیک موشک به سوی ناوشکن آمریکایی

سنتکام درباره شلیک دو موشک به سوی ناوشکن آمریکایی تاکید کرد که این دو موشک بالستیک از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به سمت ناوشکن آمریکایی شلیک شد، اما در خلیج عدن سقوط کرد.

کد خبر: ۱۵۹۰۷۴
۱۳:۰۵ - ۰۶ آذر ۱۴۰۲

تنش در خلیج عدن؛ شلیک موشک به سوی ناوشکن آمریکایی

دیدارنیوز: دو مقام آمریکایی، دوشنبه ۶ آذر، به «فاکس نیوز» گفتند که حوثی‌ها پس از دستگیری پنج نفر که قصد ربودن کشتی متعلق به یک تاجر اسرائیلی را در خلیج عدن داشتند، دو موشک بالستیک به سمت ناوشکن آمریکایی «یواس‌اس میسون»، شلیک کردند.

به گفته این منابع، ناوشکن آمریکایی، سامانه‌های پدافند هوایی خود را فعال کرد، اما دو موشک به ناوشکن نرسیده و در دریا سقوط کردند.

به نقل از العربیه، مقامات آمریکایی تاکید کردند که وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون»، نگران این دست از تشدید تنش اخیر در منطقه است.

بیانیه سنتکام

فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی پس از حمله «طرفی ناشناس» به یک کشتی تجاری، تماس درخواست کمک از آن را دریافت کرد.

در بیانیه سنتکام آمده است که پنج مرد مسلح که کشتی تجاری را در کنترل خود گرفتند، پس از رسیدن نیرو‌ها قصد فرار داشتند، اما در نهایت تسلیم شدند و خدمه این کشتی، ایمن هستند.

سنتکام تاکید کرد که این دو موشک بالستیک از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به سمت ناوشکن آمریکایی شلیک شد، اما در خلیج عدن سقوط کرد.

در این بیانیه به نقل از مایکل کورلا، فرمانده سنتکام آمده است: «ما به همکاری با متحدان و شرکا برای تضمین امنیت و ایمنی خطوط دریایی بین‌المللی ادامه خواهیم داد... امنیت دریایی برای ثبات منطقه‌ای، ضروری است.»

کشتی متعلق به تاجر اسرائیلی

«فاکس نیوز»، ساعاتی پیش گزارش داد که این کشتی تجاری، توسط شرکتی متعلق به یک تاجر اسرائیلی اداره می‌شود و یکشنبه در سواحل یمن با پرچم لیبریا و محموله اسید فسفریک، در حال حرکت بود.

این خبرگزاری به نقل از سخنگوی شرکت «زودیاک»، مالک این کشتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی «سنترال پارک» که متعلق به ایال اوفر، تاجر اسرائیلی است، هنگام عبور از آب‌های بین‌المللی، تقریبا در ۵۴ مایل دریایی سواحل سومالی، هدف حمله افرادی مظنون به دزدی دریایی قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، ۵ فرد مسلح با ورود به عرشه کشتی، کنترل آن را به دست گرفته و تلاش کردند به اتاق امن آن یورش ببرند، اما موفق نشده و از کشتی خارج شدند و هنگام بازگشت به سواحل یمن، دستگیر شدند.

عملیات تعقیب

«فاکس نیوز» افزود که ارتش آمریکا در عملیات تعقیب این پنج فرد مسلح، اقدام به شلیک هشداردهنده کرد و یک بالگرد نیز بالای سر آن‌ها در حال پرواز بود.

این خبرگزاری گزارش داد، ناوشکن «یواس‌اس میسون» با برخورداری از حمایت یک ناوشکن ژاپنی توانست پنج شبه‌نظامی حوثی را از کشتی خارج کند و آن‌ها درحال بازجوئی‌شدن از سوی ارتش امریکا هستند.

«فاکس نیوز» به نقل از شرکت «زودیاک» نوشت که این کشتی تجاری سالم و خدمه‌اش ایمن هستند و آسیبی به محموله آن وارد نشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی