تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
سینر در جام دیویس، ایتالیا را به کاپ تاریخی رساند

قهرمانی پس از ۴۷ سال!

یانیک سینر، ستاره جوان و پرقدرت تنیس ایتالیا با شکست حریف استرالیایی خود به انتظار ۴۷ ساله کشورش پایان داد و قهرمانی در جام دیویس را جشن گرفت.

کد خبر: ۱۵۹۰۵۴
۰۹:۰۸ - ۰۶ آذر ۱۴۰۲

قهرمانی پس از ۴۷ سال!

دیدارنیوز: تیم ملی تنیس ایتالیا با برتری مقابل استرالیا به مقام قهرمانی رقابت‌های دیویس کاپ ۲۰۲۳ دست یافت.

به نقل از تنیس‌فا، بعد از پیروزی آرنالدی مقابل پاپیرین، یانیک سینر ستاره ایتالیایی تنیس جهان نیز در بازی دوم الکس د مینور را در دو ست پیاپی با نتایج ۶-۳ و ۶-۰ مغلوب کرد تا کشورش پس از حدود نیم قرن بار دیگر قهرمان این رویداد ملی شود.

ایتالیایی‌ها به رغم یک قرن سابقه و حضور در بیش از ۹۰ دوره دیویس کاپ پیش از این تنها یک بار در سال ۱۹۷۶ فاتح این رقابت‌ها شده بودند و بعدتر نیز به رغم حضور در چهار فینال دستشان از جام کوتاه مانده بودند.

 

اما لاجوردی‌پوشان بدون تردید این قهرمانی را بیش از هر کس مدیون ستاره جوان خود یانیک سینر هستند که با درخشش در این دوره از بازی‌ها و به ویژه در مقابل صربستان نقشی محوری در پایان دادن به این حسرت ۴۷ ساله ایفا کرد.

قهرمانی پس از ۴۷ سال!

قهرمانی در دیویس کاپ، سکوی پرتاب سینر؟

یانیک سینر هفته پیش به رغم نمایش فوق‌العاده اش در مسابقات تورین، نتوانست در فینال عملکرد خوب مراحل قبل را تکرار کند و به راحتی تسلیم نواک جوکوویچ شد تا یک سوال تکراری باز هم در ذهن هواداران شکل بگیرد: آیا سینر مرد میدان‌های بزرگ است؟ و یا او هم مثل بسیاری از بازیکنان بااستعداد دیگر که طی این سال‌ها آمدند و رفتند از نظر ذهنی تاب و توان رقابت در میادین بزرگ را ندارد.

حال به فاصله یک هفته ستاره ۲۲ ساله ایتالیایی آن شکست ناامیدکننده را با یک پیروزی درخشان برای کشورش جبران کرد. دستاوردی که به ویژه بعد از برد دراماتیک آن‌ها مقابل صربستان در نیمه‌نهایی شیرینی و ارزش مضاعفی برای سینر و یارانش دارد و هرگز آن را فراموش نخواهند کرد.

این قهرمانی از حیث شخصی نیز برای سینر حائز اهمیت است و می‌تواند به نقطه عطفی در دوران حرفه‌ای این بازیکن جوان و آینده‌دار تبدیل شود.

نظیر آنچه سال ۲۰۱۰ با قهرمانی صربستان برای نواک جوکوویچ اتفاق افتاد و به سکوی پرتاب این بازیکن صرب بدل شد.

سینر، تنها مردی بود که در سال ۲۰۲۳ دو مرتبه موفق به شکست نواک جوکوویچ شد.

قهرمانی پس از ۴۷ سال!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی