تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
هواشناسی ایران

رگبار و رعد و برق و هشدار امواج ۲ متری

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۶ استان و افزایش ارتفاع موج در آب‌های جنوب کشور به بیش از ۲ متر هشدار داد.

کد خبر: ۱۵۹۰۳۴
۱۷:۰۷ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲

.

دیدارنیوز: سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار باران گاهی با رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف دوشنبه (۶ آذرماه) در آذربایجان غربی و نیمه غربی استان‌های ایلام، کردستان و کرمانشاه و سه‌شنبه (۷ آذرماه) شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال و غرب خراسان جنوبی، شمال و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، قزوین، ارتفاعات و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال تاخیر در پرواز، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد بنابراین نسبت به خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری آورده است: افزایش سرعت وزش باد (جریانات شمال -شمال غربی، بیشینه سرعت وزش باد تا ۳۰ نات) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۲ متر و دور از سواحل بیش از ۲ متر از سه‌شنبه تا جمعه (۷ تا ۱۰ آذرماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و نیمه غربی تنگه هرمز رخ می‌دهد.

در این وضعیت جوی خطر غرق‌شدن شناگران و غواصان، پاره‌شدن تور‌های صیادی، آسیب به شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های تفریحی، سبک و نیمه سنگین، اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و سکو‌های نفتی دور از انتظار نیست.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی منع شنا و غواصی و تردد قایق‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، محدودیت فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های فراساحلی و سکو‌های نفتی در دستور کار قرار گیرد.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی