تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

آخرین وضعیت بورس

معاملات بورس امروز (یکشنبه ۵ آذرماه) به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت روز گذشته خود رفتار کرد و اندکی افزایش ارتفاع داد.

کد خبر: ۱۵۹۰۳۰
۱۴:۴۳ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲

آخرین وضعیت بورس

دیدارنیوز: معاملات امروز بازار سهام نیز در فاز سردرگمی به اتمام رسید؛ باید توجه داشت تا زمانی که خبر خاصی برای بورس منتشر نشود، اوضاع بازار سهام به همین منوال ادامه خواهد یافت. به نحوی نیز می‌توان این تعادل نسبی را در بازار سهام، سرکوب معاملات تلقی کرد. چرا که بازارگردانان در حال حاضر جلوی جهت‌گیری شاخص‌های بورسی را گرفته‌اند.

نگاهی به معاملات بازار سهام در روز‌های گذشته نشان می‌دهد، شاخص‌های بازار همچنان در فاز تعادل قرار گرفته‌اند. چرا که اگر چارت شاخص کل بررسی شود مشخص می‌کند که نماگر اصلی بازار در پنج روز معاملاتی گذشته در محدوده دو میلیون و ۲۰ هزار واحد نوسان می‌کند. به این ترتیب باید گفت آینده بازار در گرو شکست این محدوده است.

آخرین وضعیت بورس

در صورت شکست این باکس به احتمال زیاد شاخص تا محدوده دو میلیون واحد نیز پایین می‌آید. اما اگر در شرایط کنونی این محدوده حمایتی حفظ شود و در طرف دیگر نیز ارزش معاملات افزایش یابد، می‌توان به صعود شاخص کل امیدوار بود.

بورس امروز در یک نگاه

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت روز گذشته خود رفتار کرد و اندکی افزایش ارتفاع داد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با رشد چهار هزار و ۴۸۹ واحدی که معادل ۰.۲۲ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۲۴ هزار واحدی ایستاد.

آخرین وضعیت بورس

لینک کمکی

همچنین معاملات سهم‌های کوچک بازار سرمایه نیز با بزرگان همسو بود؛ با این تفاوت که رشد شاخص هم‌وزن نسبت به نماگر اصلی بازار بیشتر بود. به این ترتیب میانگین هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز معادل دو هزار و ۹۴۱ واحد که معادل ۰.۴۲ درصد این شاخص است، افزایش ارتفاع داد و به سطح ۷۰۸ هزار و ۶۵۱ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از تعادل در ورود و خروج پول در سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی دارد. چرا که شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج تنها ۱۴ میلیارد تومان پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم اخابر، کترام و حفارس بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، حفارس و خساپا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

کایزد با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، کترام نیز با افت ۶.۹۸ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های اخابر، کترام و فزر تعلق گرفت. همچنین سهم‌های کسرام، ختراک و مادیرا نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلتر‌های بورسی نشان می‌دهند که نماد‌های ثغرب، خاور و ثپردیس خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های لسرما، نطرین و چافست رقم خورد. همچنین والبر در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد وامین بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی