تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
نرخ ارز در ایران

فاصله دلار از مرز حساس!

قیمت دلار روز گذشته (شنبه) افزایش محدودی داشت. معامله‌گران بازار ارز روند قیمت‌ها را به جهت نزدیکی به سال جدید میلادی صعودی می‌دانند. دیروز دلار از کف حمایت، فاصله محدودی گرفت.

کد خبر: ۱۵۹۰۰۸
۰۹:۴۸ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲

فاصله دلار از مرز حساس!

دیدارنیوز: قیمت دلار روز گذشته با افزایش ۱۰۰ تومانی با قیمت ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. این رشد قیمت هرچند محدود بود، اما دلار از کف حمایت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومانی اندکی بالاتر آمد. معامله‌گران معتقدند در صورتی که دلار از منطقه مذکور بالاتر بیاید افزایشی خواهد شد.

دیروز عرضه و تقاضا در بازار ارز در تعادل قرار داشت و مهمترین سیگنال مورد توجه معامله‌گران این بازار موضوع عدم لغو تحریم‌ها و بیانیه تروئیکای اروپایی بود که هفته گذشته مطرح شده است. باید دید از این پس سیاست‌گذار چه سیگنالی را جایگزین اخبار برجام برای آرام گرفتن بازار‌های مالی خواهد کرد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند در حال حاضر، از مهمترین مشکلاتی که در اقتصاد کشور و به تبع آن در حوزه ارز با آن روبرو هستیم، غیرواقعی و چندنرخی بودن قیمت‌هاست. آن‌ها افزایش نرخ بیکاری، ورشکستگی موسسات مولد و ایجاد رانت را از عمده تبعات سیاست کنترل قیمت دلار می‌دانند.

روز گذشته قیمت دلار در بازار‌های مجاور افزایش محدودی داشت. قیمت دلار سلیمانیه با رشد ۵۰ تومانی بر روی قیمت ۵۰ هزار ۴۵۰ تومانی ایستاد. دلار هرات رشد ۲۰۰ تومانی داشت و از کف کریدور ۵۰ هزار تومانی فاصله گرفت و با قیمت ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومانی معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۷۷۷ تومان عرضه شد و ۵۵ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۹۷۹ تومان عرضه شد و ۵۰ تومان گران شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارز‌های موثر

در آخرین معامله روز گذشته قیمت اسکناس یورو افزایش۴۵۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۵ هزار ۲۶۲ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۵ هزار و ۶۷۵ تومان تعیین شد و ۳۲۴ تومان رشد داشت. یوروی حواله نیز ۲۹۵ تومان افزایش داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۵۲۳ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز گذشته درهم امارات ۶۰ تومان افزایش قیمت داشت و با رقم ۱۳ هزار ۹۰۰ تومانی معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۳۴۱ تومان تعیین شد و ۱۳ تومان رشد داشت، اسکناس درهم نیز با ۱۵ تومان رشد با رقم ۱۱ هزار و ۳۷۵ تومان عرضه شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی