تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
در خاورمیانه چه خبر است

گفتگوها برای تمدید «آتش‌بس»

در پنجاه و یکمین روز از جنگ ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل، روز سوم آتش بس و آزادی اسرا میان دو طرف سپری می‌شود و فعلا خبری از بمباران شهرها نیست.

کد خبر: ۱۵۹۰۰۰
۰۸:۱۵ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حماس ۱۴ اسرائیلی و ۳ خارجی را تحویل صلیب سرخ داد

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد پنجاه و یکمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۱:۳۲/ بایدن: مبادله اسرا موفقیت‌آمیز بود و باید ادامه داشته باشد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا یکشنبه شب در سخنانی اعلام کرد: امیدواریم حماس شمار بیشتری از آمریکایی‌ها را آزاد کند.

به نقل از ایسنا، بایدن خاطرنشان کرد، حماس یک کودک ۴ ساله آمریکایی را آزاد کرده است. عملیات مبادله اسرا موفقیت‌آمیز بود و باید ادامه داشته باشد.

وی افزود: به همکاری با امیر قطر و رئیس جمهور مصر برای تضمین خروج همه «گروگان‌ها» از غزه ادامه می‌دهیم.

بایدن ادامه داد: هدف ما ادامه آتش‌بس به منظور ورود کمک‌ها به غزه و آزادی «گروگان‌ها» است.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که راهکار دو دولتی تنها راه حل برای تضمین امنیت اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ بایدن: مبادله اسرا باید ادامه داشته باشد

ساعت: ۲۱:۱۶/ لحظه آزادی تایلندی‌ها

ویدیوی شبکه العربیه از لحظه آزادی گروگان‌های تایلندی توسط حماس و عبورشان از گذرگاه رفح جهت تحویل دادن به ارتش اسرائیل را نشان می‌دهد.

ساعت: ۲۰:۱۴/ حماس ۱۴ گروگان اسرائیلی و ۳ گروگان خارجی را تحویل صلیب سرخ جهانی داد

به نقل از یورونیوز، در مقابل آزادی این تعداد از گروگان‌هایی که حماس در حمله ۷ اکتبر خود از اسرائیل به غزه برده بود، امروز یکشنبه در سومین روز از آتش‌بس، اسرائیل نیز ۳۹ زندانی فلسطینی را از زندان‌های خود آزاد کرد.

ساعت: ۱۹:۲۵/ حضور نتانیاهو در مناطق اشغالی غزه

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل وارد مناطقی شد که نظامیان اسرائیلی آن را اشغال کرده‌اند.

به نقل از تسنیم، نتانیاهو امروز یکشنبه با کلاه و جلیقه ایمنی وارد مناطق اشغالی نوار غزه شد و با نظامیان اسرائیلی گفتگو کرد.

نتانیاهو در جریان این بازدید مدعی شد: ما تا انتها ادامه خواهیم داد، تا پیروزی. هیچ چیز ما را متوقف نخواهد کرد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حماس ۱۳ اسیر دیگر را آزاد می‌کند

ساعت: ۱۸:۰۲/ قطر: حماس ۱۳ گروگان دیگر را آزاد می‌کند

به نقل از یورونیوز، قطر که توافق آتش‌بس بین حماس و اسرائیل را میانجیگری کرد می‌گوید جنبش حماس امروز یکشنبه در سومین روز آتش‌بس در جنگ غزه، ۱۳ گروگان دیگر را آزاد می‌کند.

به گزارش برخی رسانه‌ها حماس به دنبال درخواست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، گروگان‌هایی را که تابعیت روسیه دارند، علاوه بر گروگان‌هایی که از قبل برای آزادی‌شان توافق شده بود، آزاد خواهد کرد.

حماس در دو روز گذشته ۲۶ گروگان اسرائیلی و ۱۵ خارجی را تحویل کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) داده است. در مقابل اسرائیل هم ۷۸ زندانی فلسطینی را آزاد کرده است.

ساعت: ۱۶:۵۵/ کشته‌شدن ۴ فرمانده نظامی گردان‌های «قسام»

گردان‌های «عزالدین قسام»، شاخه نظامی حماس، یک‌شنبه ۴ آذر، کشته‌شدن ۴ فرمانده نظامی خود را تایید کرد.

به نقل از العربیه، در بیانیه‌ای که کانال رسمی گردان‌های «عزالدین قسام» در تلگرام منتشر کرد، آمده است: «گردان‌های قسام گروهی از فرماندهان خود به نام‌های احمد الغندور (ابو انس) یکی از اعضای شورای نظامی و فرمانده تیپ شمالی، وائل رجب، رأفت سلمان و ایمن سیام را از دست داد.»

بر اساس گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل به نقل از یک مقام امنیتی، ارتش اسرائیل در ۲۵ نوامبر آمادگی خود برای از سرگیری عملیات نظامی در نوار غزه را در صورتی که حماس تا نیمه شب، دومین دسته از اسرا را آزاد نکند، اعلام کرد.

پیشتر گردان‌های «عزالدین قسام»، دلیل تاخیر از تحویل گروگان‌ها در مرحله دوم را بخاطر عدم تعهد اسرائیل در اجازه ورود کمک‌های امدادی به شمال غزه و آزادی زندانیان فلسطینی خبر داده بود.

ساعت: ۱۴:۴۵/ آزادی اسرا، در صورت آزادی همه فلسطینی‌ها

غازی حمد، عضو دفتر سیاسی حماس در گفتگو با شبکه الجزیره اعلام کرد که این گروه مسلح به توافق آتش بس چهار روزه متعهد است و مایل است در ازای آزادی همه اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل، همه اسیران را آزاد کند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ورود کامیون‌های سوخت و کمک‌های بشردوستانه

ساعت: ۱۳:۵۱/ ورود کامیون‌های سوخت و کمک‌های بشردوستانه

هلال احمر مصر اعلام کرد: ۷ کامیون حامل سوخت و ۸۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه امروز از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد نوار غزه شدند.

ساعت: ۱۲:۰۳/ امیدواری به تمدید آتش‌بس در غزه

وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که امیدوار است آتش‌بس میان اسرائیل و حماس پس از چهار روز تمدید شود.

به نقل از یورونیوز، ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر به سی‌ان‌ان گفت که قطر امیدوار است آتش‌بس میان اسرائیل و حماس بیش از چهار روز تمدید شود.

او همچنین با اشاره به شتابی که در آزادی گروگان‌ها در دو روز اول آتش‌بس وجود داشته، امیدوار است که بتوانند با دو طرف درباره تمدید روز‌های بیشتر آتش بس گفتگو کنند.

الانصاری همچنین گفت که نمی‌تواند تایید کند که آیا آمریکایی‌ها در روز سوم آتش‌بس آزاد می‌شوند یا خیر.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ویرانی عظیم در غزه

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ امیدواری به تمدید آتش‌بس

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ امیدواری به تمدید آتش‌بس

ساعت: ۱۰:۲۶/ ویرانی عظیم در غزه

هانی محمود خبرنگار الجزیره از خان یونس، در جنوب غزه درباره وضعیت شب گذشته در شهر غزه گزارش داد: «شب آرام دیگری برای فلسطینیان در سراسر نوار غزه بود، بدون اینکه تهدیدی برای کشته شدن در حملات هوایی اسرائیل وجود داشته باشد.

اما برای کسانی که در محاصره ویرانی، خون و اجساد عزیزانشان هستند، آتش بس تغییر چندانی در احساس آن‌ها ایجاد نکرد.

ما در مورد تخریب گسترده همه اشکال زندگی در نوار غزه، به ویژه در شمال و شهر غزه صحبت می‌کنیم. احساس ناامیدی وجود دارد، زیرا ۱.۵ میلیون فلسطینی هنوز نمی‌توانند به خانه‌های خود در شمال بازگردند.»

ساعت: ۰۹:۳۳/ ۵ کشته در کرانه باختری

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند: تعداد کشته‌شدگان حمله شبانه اسرائیل به اردوگاه جنین در کرانه باختری به ۵ نفر افزایش یافته است.

به نقل از العربیه، ارتش اسرائیل از بازداشت ۹ فلسطینی و کشف و ضبط تعدادی اسلحه و مهمات در شهر جنین در کرانه باختری خبر داد.

ساعت: ۰۸:۵۶/ جزییات تبادل اسرا

به نقل از العربیه، جنبش «حماس» در اولین ساعت بامداد یکشنبه پنجم آذر اعلام کرد که «گردان‌های القسام» شاخه نظامی این گروه، ۱۳ گروگان اسرائیلی و ۷ تبعه خارجی را در چارچوب توافق تبادل اسرا به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تحویل داد.

کمیته صلیب سرخ نیز تحویل گرفتن این تعداد از گروگان‌های اسرائیلی آزاد شده از سوی حماس را تایید و آن‌ها را به گذرگاه رفح در مرز با مصر انتقال داد.

همزمان، تلویزیون مصر گزارش داد ۱۳ گروگان اسرائیلی و ۴ تبعه تایلندی آزاد شده از گذرگاه رفح وارد خاک مصر شدند.

پیش‌تر وزارت خارجه قطر اعلام کرده بود که دومین گروه از اسرای اسرائیلی مورد تبادل که از سوی حماس آزاد خواهند شد، شامل ۵ زن و ۸ کودک می‌شود.

اسرائیل نیز به اجرای توافق تبادل و آزادی ۴۲ زندانی فلسطینی ملزم شده و قرار است همزمان با آن آزاد کند.

ساعت: ۰۷:۵۸/ حماس: ۱۳ گروگان اسرائیلی و ۷ گروگان خارجی را تحویل صلیب سرخ جهانی دادیم

به نقل از یورونیوز، گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس، روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۳ گروگان اسرائیلی و ۷ تبعه خارجی را اندکی پیش از نیمه‌شب به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تحویل داده‌اند و به ضرب‌الاجل توافق با اسرائیل پایبند بوده‌اند.

ارتش اسرائیل گفت که گروگان‌ها اکنون در راه ترمینال رفح به سمت مصر هستند.

قرار است در ازای این تعداد از گروگان‌ها، ۳۹ زندانی فلسطینی، از جمله زنان و یک نوجوان زیر ۱۹ ساله فلسطینی هم از زندان‌های اسرائیل آزاد شوند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی