تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
راننده ایرانی در رالی ترکیه روی سکو رفت

درخشش صابر خسروی در طوفان اژه

هفته گذشته سی و دومین دوره مسابقه رالی اژه (Ege) در شهر ازمیر ترکیه برگزار شد که این رقابت جذاب و پرهیجان، با روی سکو رفتن راننده ایرانی تیم فورد فیستا رالی کاپ، به پایان رسید.

کد خبر: ۱۵۸۹۶۲
۱۰:۵۶ - ۰۴ آذر ۱۴۰۲

درخشش صابر خسروی در طوفان اژه

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: سی و دومین مسابقه رالی اژه (Ege) که در شهر ازمیر ترکیه برگزار شد، با روی سکو رفتن راننده ایرانی تیم فورد فیستا رالی کاپ، به پایان رسید. صابر خسروی راننده ایرانی کلاس Rally۳ به همراه کمک خود حسین ستین (Huseyin Cetin) از کشور ترکیه در این رقابت توانستند در رده سوم سکوی قهرمانی مسابقه رالی اژه بایستند.

سی و دومین مسابقه رالی اژه در منطقه کمال پاشا شهر ازمیر ترکیه برگزار شد. در این مسابقه ۱۰۸ شرکت‌کننده با ۵۴ اتومبیل و در مسیری خاکی، رقابت گرم و پرهیجانی را به وجود آوردند.

مسابقه رالی اژه در حالی برگزار شد که کشور ترکیه یکی از طوفانی‌ترین روز‌های تاریخ خود را پشت‌سر می‌گذاشت. از روز‌های قبل سازمان مدیریت بحران ترکیه با ارسال پیامک‌های متعدد، نسبت به بروز طوفان شدید در شهر‌های مختلف هشدار داده بود. با این حال، فدراسیون اتومبیلرانی ترکیه تصمیم به برگزاری این رقابت رالی گرفت تا تجربه‌ای متفاوت برای شرکت‌کنندگان در آب و هوایی بحرانی رقم بخورد.

تیم‌های مختلف از مدت‌ها قبل خود را برای حضور در یک رالی طوفانی آماده کرده بودند و همه چیز برای برگزاری این رقابت آماده بود. اما در حین مسابقه، شرایط آب و هوایی برای بسیاری از شرکت‌کنندگان سخت و دشوار بود، به طوری که با پشت‌سر گذاشتن فقط ۲ استیج صبحگاهی، مسابقه روز نخست به دلیل شرایط جوی بسیار بد، لغو شد. با این تصمیم، استیج‌های عصر روز اول به کلی حذف شد، اما رقابت شرکت‌کنندگان در روز دوم در جوی پایدار ادامه یافت.

با این وجود صابر خسروی همراه کمک راننده‌اش حسین ستین، تایم‌های بسیار خوبی ثبت کردند و موفق شدند در پایان روز اول، رده اول در کلاس فورد فیستا رالی کاپ و رده دوم کلاس Rally۳ را بدست آورند. کسب این رده‌های باارزش توسط تیم ایرانی فورد فیستا رالی کاپ باعث شد تا نام صابر خسروی تا رده پنجم جدول کلی صعود کند.

درخشش صابر خسروی در طوفان اژه

در روز دوم، اما یک بدشانسی کافی بود تا تایر خودرو صابر خسروی که یک فورد فیستا Rally۳ EVO است آسیب ببیند. تعویض تایر باعث شد زمان زیادی برای راننده ایرانی از دست برود، اما ثبت زمان‌های فوق‌العاده او در روز اول کمک کرد تیم صابر و حسین، مقام سوم این مرحله از رالی کاپ ترکیه را کسب کنند.

مقام سومی این مسابقه پرچالش در شرایطی برای صابر خسروی کسب شد که او فقط دو بار تجربه رانندگی با خودرو جدید خود را داشته است. صابر خسروی سال گذشته با یک فورد فیستا R۱-ST در مسابقات فورد فیستا رالی کاپ ترکیه حضور داشت که دیفرانسیل جلو بود. اما خودرو جدید او با ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۴۱۵ نیوتن‌متری، یک هیولای دو دیفرانسیل با موتور ۳ سیلندر EcoBoost  است.

مسابقه رالی بعدی در کشور ترکیه، ۱۸ و ۱۹ آذر ماه در شهر Kocaeli برگزار خواهد شد و صابر خسروی وحسین ستین هم در این رقابت حضور خواهند داشت.

صابر خسروی راننده کرمانشاهی، از سال ۱۳۹۳ در مسابقات موتوراسپرت شرکت کرده و چندین بار برنده مسابقات قهرمانی کشوری در آفرود شده است. او سال گذشته در نخستین فصل حضور در مسابقات فورد فیستا رالی کاپ ترکیه توانست به عنوان نایب قهرمانی در کلاس R۱-ST دست پیدا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی