تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
افاضات اضافه

عزیزم! بی او با بدن لخت خیابان چه کنم؟ فعلا پول بده

در هفته گذشته مشخص شد که برخی از خواص در تلاش هستند با حل شدن همه مشکلات و برطرف شدن بحران‌های مملکت، سراغ صادرات مدیریت خود به دیگر ممالک بروند.

کد خبر: ۱۵۸۹۴۱
۱۴:۳۷ - ۰۳ آذر ۱۴۰۲

افاضات اضافه

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲

محمدرضا، معاون همه امور رییس خواص‌الدوله اصفهان اعلام کرد که کنسرت یکی از عمله طرب به نام علیرضا به خاطر حضور نوازندگان مونث در آنسامبل لغو شده است، چون قشر عظیمی از عوام این موضوع را نمی‌پسندند. لذت بردم. خیلی خوب است که در عصر ابراهیم خواص می‌فهمند که در افکار عمومی عوام‌ چه می‌گذرد و عوام چه چیزی را می‌پسندند و چه چیزی را نمی‌پسندند. خیلی هم برخورد نرم و لطیفی با این رسوایی به عمل آورد. جا داشت عده‌ای از عوام، خودشان به جوش می‌آمدند و با کفن‌هایشان به محل این  مطرب‌بازی بی‌شرمانه می‌رفتند و علیرضا و اعضای آنسامبلش را در همان کفن‌ها شکلات‌پیچ می‌کردند. وجود خواص با درک و فهم باعث شده است عوام همدیگر را تحمل کنند.

لطف‌الله، بزرگوار شیرازی اعلام کرد که بی‌حجاب‌ها رجاله و پیاده‌نظام بنیامین هستند. راست می‌گوید. چون رجاله باب مونث رجال است و رجال بی‌حجاب و باحجاب ندارند و نسوان که همان رجاله‌ها هستند باید این مسائل را رعایت کنند. اما این که پیاده‌نظام‌ بنیامین هم باشند بد است. لطف‌الله لابد یک چیزی می‌داند که این حرف را می‌زند.

 

شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲

تصاویر مستهجنی از دانشجویان دانشگاه شریف به دستم رسید. تکان‌دهنده بود‌. به بهانه فارغ‌التحصیلی جشن گرفته بودند و عده‌ای از نسوان زلفانشان را مثل شراره‌های آتش بیرون گذاشته بودند. حالم یک جوری شد. معمولا وقتی هر چیزی که مال نسوان است را می‌بینم اینطوری می‌شوم.‌ نمی‌دانم چرا خواص به این مسائل رسیدگی نمی‌کنند. الان جواب حال مرا چه کسی می‌دهد؟ به فاصله چند دقیقه تصاویر زیبایی از یکی از ایستگاه‌های متروی تهران را دیدم که زهر تصاویر قبلی را گرفت. عده‌ای از رجال و نسوان متعهد، سبیل در سبیل، دو طرف دالان‌ها ایستاده بودند تا یک وقت هیچ چیزی از هیچ جای نسوان به چشم رجال نیاید و حالشان آنطوری نشود.‌ کمی آرام شدم‌.‌ فهمیدم که خواص پیگیر مطالبات به حق عوام در این یک مورد هستند. در موارد دیگر خوشبختانه عوام یا مطالبه‌ای ندارند یا اگر هم داشته باشند، به حق نیست.

شب خبر استعفای رییس پردیس کیش دانشگاه شریف که آن بی‌ناموسی‌ها در زیرمجموعه‌اش انجام شده بود را شنیدم. نفس راحتی کشیدم. به نظرم باید یک یک دانشجویان حاضر در تصاویر را احضار و مدارکشان را پس بگیرند و واداراشان کنند داخل دالان‌های ایستگاه‌های مترو بایستند و دو دست و یک پایشان را بلند کنند تا برای همه نسوان و رجاله‌های بی‌حجاب درس عبرت شوند.

 

یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲

جمیله، متعلقه محترمه دکتر ابراهیم و صبیه محترمه احمد، بزرگوار مشهدی، فرمود که ما به عنوان الگو باید رهبری نسوان جهان را به دست بگیریم. کاملا صحیح است. از این الگوها برای رهبری هم زیاد داریم. همین جمیله یا همان انسیه. فعلا همین دو تا کافی‌اند. نمی‌شود اول کار برای رهبری نسوان جهان دچار چندرهبری شد.

همان یکی یا حداکثر دو تا کافی‌ست. اخباری درباره افزایش سن بازنشستگی عوام شنیده می‌شود. حاصل همکاری مشترک خواص‌الدوله‌ها و خواص‌المله‌هاست. یعنی خوشبختانه دکتر ابراهیم و محمدباقر هر دو در این زمینه زحمت می‌کشند. به نظر می‌رسد قرار است قانون را طوری بنویسند که عوام تا عمرشان به دنیاست بازنشسته نشوند. خیلی کار خوبی‌ست. باعث می‌شود عوام فکر کنند آن‌ها هم مثل خواص هستند و هیچوقت بازنشسته نمی‌شوند. تا قبل از این عوام پس از سی سال کار کردن بازنشسته می‌شدند و تازه باید دنبال کار می‌گشتند که خرج زندگی‌شان را دربیاورند. الان با این قانون خوشبختانه هیچکدام از عوام دغدغه پیدا کردن کار پس از بازنشستگی را نخواهند داشت و اینقدر کار می‌کنند تا به حول و قوه الهی در حین انجام وظیفه جان به جان‌آفرین تسلیم کنند. خواص هم تقریبا همینطورند. همیشه کار می‌کنند اما چیزی را به کسی تسلیم نمی‌کنند.

 

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲

امروز غلامعلی در یک مراسم تشییع در سالن همایش روزنامه اطلاعات سخنرانی کرد. عوام حاضر در سالن سعی کردند به محض شروع سخنرانی غلامعلی از سالن خارج شوند.‌ چون معمولا سطح سخنرانی خواص خیلی بالاتر از فهم ما عوام است و جایی که خواص سخن می‌رانند عوام را همان به که ره صحرا بگیرند و سنگ خارا را گواه این دل شیدا بگیرند. خوشبختانه حضور غلامعلی در سالن باعث شد که یکی از عمله طرب به نام شهرام که قصد مطرب‌بازی در مراسم را داشت موفق به اجرای نیت خود نشود و مراسم به خیر و خوشی به پایان برسد.‌ باید حتما از غلامعلی به خاطر این اثرگذاری قابل توجه در بین عوام، تقدیر به عمل بیاید.

 

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲

خوشبختانه خبردار شدم که رییس دانشگاه شریف هم به خاطر آن صحنه‌های مستهجن برکنار شده است.‌ واقعا امیدوارکننده است. رئیس دانشگاه اگر رئیس باشد خودش دفترش را به جلوی درب ورودی دانشگاه منتقل می‌کند و شخصا مراقب موی بلند و ناخن دراز نسوان است. اصلا در عصر ابراهیم کار روسا همین است. چون مشکلی نمانده که برای حلش به رئیسی نیاز باشد. اگر خدای ناکرده مشکلی هم ایجاد شود دکتر ابراهیم شخصا  ترتیبش را می‌دهد.

علیرضا، عضو خواص‌البلد تهران اعلام کرد که از بحران گذشته‌ایم و در قعر مشکلات ترافیکی قرار داریم‌ و به حمل و نقل عمومی نمره کمتر از مردودی می‌دهند. خوشحال‌کننده است. مهم این است که از بحران گذشته‌ایم‌. می‌شود کتاب عبور از بحران ۲ را در این زمینه نوشت و خاطرات و تجارب علیرضا، رییس بلدیه تهران درباره چگونگی گذشتن از بحران و قرار گرفتن در قعر مشکلات ترافیکی را برای آیندگان نوشت. نمره حمل و نقل عمومی هم به خاطر نسوان بی‌حجاب کم شده است. چون روی دیوارهای ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌ها نوشته‌اند که رعایت نکردن حجاب باعث می‌شود نتوانند خدمات خوب بدهند. ظاهرا هم همینطور شده است. خبرگزاری بودجه‌بگیر تصاویری از آبگرفتگی خیابان‌های اهواز منتشر کرد. احتمالا حواسشان نبوده و ناخودآگاه با استفاده از عکس‌های قدیمی، سیاه‌نمایی کرده‌اند. چون همین روز شنبه بود که خبرگزاری بودجه‌بگیر خواص‌الدوله اعلام کرد که با اقدامات خواص‌الدوله‌های دکتر ابراهیم معضل آبگرفتگی معابر اهواز در زمان بارندگی رفع شده است.

 

چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲

صفحه اول روزنامه بودجه‌بگیر بلدیه عکس یکی از نسوانی که بر خلاف بقیه نسوان حاضر در عکس حجاب مناسبی داشت را چاپ کرده و تیتر زده بود: عزیزم شالت! معلوم شد که طبق معمول عده‌ای از عوام که بهتر از بقیه عوام هستند خودشان به جوش آمده و دست به کار شده‌اند تا مشکل بی‌حجابی را حل کنند. خیلی هم مهربان هستند. اول می‌گویند عزیزم شالت! اما اگر عزیزشان شالش را نداشت یا نگذاشت، عکسش را می‌گیرند و برای نظمیه‌ها و خواص‌الرعایا می‌فرستند تا آن‌ها شال عزیزشان را با روش‌های فنی و مناسب روی سرشان بچسبانند. علیرضا، رییس خواص‌البلد و احمد، خواص‌الدوله امور داخله هم گفتند این‌هایی که در ایستگاه‌های مترو مشغول "عزیزم شالت" هستند خودشان جوشیده‌اند و به خواص ربطی ندارند. خبر خوبی‌ست‌.‌ مخصوصا که این عوام خودشان لابد با هزینه شخصی‌شان دوربین هم خریده‌اند و از نسوان عکس و فیلم می‌گیرند و حتی بعضی‌هایشان با هزینه شخصی ون هم‌ خریده‌اند و در اطراف چهارراه ولیعصر کسانی که "عزیزم شالت" خوبی نداشته باشند را با مهربانی سوار ون‌های مجهز به تهویه می‌کنند و تا پاسگاه نظمیه‌ها واقع در محله گیشای تهران مشایعت می‌کنند تا مبادا کسی در خیابان مزاحمشان شود. این اتفاق‌ها خیلی خوب است. نشان می‌دهد هنوز حس مسئولیت‌پذیری بین عوام به شکل کامل از بین نرفته است. این‌ها همه از برکات عصر ابراهیم و حضور خواص خاصی مثل علیرضا در بلدیه و محمدباقر در ریاست خواص‌المله‌هاست‌.

خوشبختانه بعد از اقدامات مناسب خواص‌الدوله‌ها و خواص‌المله‌ها برای افزایش سن بازنشستگی امروز هم اخبار خوب جدید درباره افزایش مالیات‌ها منتشر شد. از سال آینده عوام باید حتی تا "نمی‌توانندشان" مالیات بدهند. امسال طوری تنظیم شده بود که عوام تا می‌توانند مالیات بدهند. اما برای سال آینده وضع بهتر شده. بدیهی هم هست. وقتی سن بازنشستگی بالا می‌رود یعنی قرار است امید به زندگی هم افزایش داشته باشد و بالاخره این افزایش‌ها خرج دارد. عوام هم قطعا راضی هستند. وقتی عده‌ای از عوام به شکل خودجوش وقت می‌گذارند و هزینه می‌کنند تا با مشکل بی‌حجابی به عنوان تنها مشکل موجود در کشور در عصر ابراهیم مقابله کنند چرا بقیه عوام نباید با پرداخت مالیات بیشتر در کنار و پشت آن‌ها باشند. به نظرم خوب است فردا روزنامه بودجه‌بگیر خواص‌الدوله هم عکس دسته‌جمعی هم خواص را با تیتر "عزیزم پول بده" در صفحه اول چاپ کند. شب قبل از خواب، کارتون رابین‌هود را تماشا کردم. چقدر چهره‌ها آشنا بودند. احتمالا چون چند سال قبل هم این کارتون را دیده بودم.

 

پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲

یادداشت روزنامه بودجه‌بگیر درباره حقوق عوام را خواندم. فهمیدم که در عصر ابراهیم‌ حقوق‌ها دو برابر شده اما تورم دوران حسن نمی‌گذارد این افزایش حقوق‌ها احساس شوند. مطمئن بودم این که خیلی کامل از عصر ابراهیم لذت نمی‌بریم یک ربطی به حسن و دورانش دارد. علیرضا اعلام کرد که بلدیه تهران قرار است در بازسازی غزه همکاری کند. اگر این اتفاق بیفتد احتمالا علیرضا با حفظ سمت، رییس بلدیه غزه هم خواهد شد و نمی‌دانم که بی او با بدن لخت خیابان و غم‌انگیزترین حالت تهران چه کنم؟

علی، سخنگوی خواص‌الدوله‌ها اعلام کرد که خواص‌الدوله‌های دوران حسن، حقوق کارمندان را به روش داروغه ناتینگهام پرداخت می‌کرده‌اند‌. فهمیدم علی هم دیشب کارتون رابین‌هود را تماشا می‌کرده. باید از او هم‌ بپرسم که آیا قیافه‌ها خیلی برایش آشنا نبودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی