تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
تنگنای بیست و پنجم با یک فعال سیاسی و عضو ادوار تحکیم وحدت (قسمت اول)

اسدی زیدآبادی: برای ما هنوز سال ۸۸ تمام نشده است/ دنبال ضربه زدن به نظام نبودیم

در بخش اول از بیست و پنجمین قسمت از برنامه تنگنا، حامد شجاعی میزبان حسن اسدی زیدآبادی است و درباره برهه خاصی از تاریخ سیاسی معاصر گفت‌و‌گو می‌کند.

کد خبر: ۱۵۸۹۲۹
۱۷:۲۹ - ۰۲ آذر ۱۴۰۲

تنگنا اسدی زیدآبادی

 

دیدارنیوز ـ حامد شجاعی: حسن اسدی زیدآبادی، جوانی ۲۵ ساله بود که در نتیجه فعالیت‌های انتخاباتی در سال هشتاد و هشت به پنج سال حبس محکوم شد. در تنگنای بیست و پنجم میزبان این حقوقدان و فعال سیاسی بودم که نقطه اوج فعالیت‌های سیاسی وی در سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) رقم خورد و بابت آن بهای سنگینی را پرداخت. در بخش نخست گفت‌و‌گو بیشتر وقت صرف مرور وقایع حد فاصل سال‌های هشتاد و چهار تا هشتاد و هشت از زاویه دید اسدی زیدآبادی شد و به مرور مناسبات و روابط زندانیان با گرایش‌های سیاسی و شرایط سنی مختلف که همگی دستگیرشدگان جنبش سبز تلقی می‌شدند پرداختیم.

ویدیو این قسمت از تنگنا را اینجا و در یوتیوب و آپارات دیدار ببینید

این بخش از گفت‌و‌گو چرایی دستگیری توامان چهره‌های اصلاح‌طلبی نظیر مصطفی تاج‌زاده و بهزاد نبوی و فعالان سیاسی منتقدی همچون حسن اسدی زیدآبادی، بهاره هدایت و احمد زیدآبادی در پسِ انتخابات بیست و دو خرداد سال هشتاد و هشت و چگونگی تعامل این گروه‌های متفاوت در زندان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بخش نخست گفت‌و‌گو با حسن اسدی‌ زیدآبادی شرح حال نسلی از فعالان سیاسی‌ست که بیش از چهارده سال است بغضی در گلو دارند و هنوز سال هشتاد و هشت برایشان تمام‌ نشده است.

عکس‌ها: آرش راهبر

اسدی زیدآبادی تنگنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی